Graczem będąc…
Witajcie Mam lanosa 1,5 16V i mam niesamowity problem wszystko by³o dobrze i z dnia nadzieñ zacze³o mu odbijaæ rano odpali³ za 2 razem pojecha³em do roboty wieczorem wychodz±c z roboty nie umia³em go odpaliæ i teraz mam problemy z uruchomieniem go na zimnym silniku gdy stoi 2-3 godziny ok odpali bez problemu tylko jak jest zupe³nie zimny przewody, ¶wiece, filtry wymienione zrobi³em nawet odczytywanie kodów tylko pokazuje standardow± 12 nawet zresetowa³em mu komputer i nic proszê pomó¿cie co mo¿e byæ przyczyn± tego
Regulamin - brak tagu i proszê o precyzyjniejsze nazywanie tematów
Kolego, przede wszystkim nadaj odpowiedni tytu³ swojemu postowi.
Je¶li za¶ chodzi o problem z odpaleniem zimnego silnika to stawiam na walniêty czujnik temperatury, jednak pewny nie jestem.
Podaj wiêcej informacji o usterce, jaki przebieg ma auto i co ¿e¶ ju¿ w nim zrobi³.
Pozdro.
Nadaj odpowiedni tytu³
Jest to lanos 1.5 16v rok produkcji 1999 ponoæ ma przejechane 109ty¶ km wymienione zosta³ filtr paliwa filtr powietrza ¶wiece i przewody pompê pliwa. przy 105ty¶ km i oczywi¶cie jest na LPG a idzie jako¶ sprawdziæ czy ten czujnik jest sprawny ??a jak by tego by³o ma³o o wydaje mi siê ze trochê du¿o pali benzyny nie powiem dok³adnie ile bo je¿dze na gazie wiêkszo¶æ tras ale jak ju¿ zdarzy mi siê ¿e jadê na benzynie to ta wskazówka strasznie szybko idzie na dó³ i kopci jak by mai³ za bogat± mieszankê paliwa
Kolego, wszystko to co opisujesz wskazujê na wspominany czujnik temperatury.
Czy idzie go sprawdziæ? Powiem, ¿e kiedy¶ siê w to bawi³em ale jest to zabawa do¶æ pracoch³onna, gdy¿ trzeba robiæ odczyty przy zmiennych temperaturach.
Najlepiej go wymieñ, jego cena jest naprawdê niska. (podejrzewam, ¿e w granicach 15-20 z³)
Bourne, to idiota i koniec
mo¿e to byæ czujnik bo zauwazy³em ze mi wariuje wskaznik temperatury silnika jak stoi samochód to sie nagrzeje do po³owy a jak jade to spadnie i srednia tempratura jest na pierwszj kresce i w zaleznosci od jazdy faluje temperatura do góry i na dó³
Te skoki temperatury, które opisujesz maj± niewiele wspólnego z czujnikiem temperatury (tym steruj±cym ECU), ewidentnie uszkodzony masz termostat.
Prawdopodobnie ca³y czas chodzi na du¿ym obiegu.
Napisz ile km musisz zrobiæ, aby silnik osi±gn±³ 90 stopni.
Tak czy owak czujnik temperatury i termostat jest do wymiany
ale termostat wymieni³em teraz we wtorek kupi³em nowy z krafta i na starym i na nowym takie same objawy dochodzi do pierwszej kreski i tak stoi jak jade moze toche podnosi sie w góre ale nie dochodzi do po³owy chyba ze stoje w miejscu
[ Dodano: 2009-02-15, 12:26 ]
a gdzie sie znajduje ten czujnik temperatury
Ewidentnie masz otwarty du¿y obieg.
Auto na postoju po d³ugim czasie siê rozgrzewa, a podczas jazdy pêd powietrza wych³adza silnik praktycznie do zera.
Sprawd¼ jeszcze raz ten termostat, czêsto zdarza siê, ¿e nowe s± wadliwe.
A powiedz jeszcze jak Ci dzia³a ogrzewanie ?
Je¶li chodzi o problem z odpaleniem zimnego, to obstawiam nadal czujnik temperatury ECU, gdzie on jest w lanosie tego Ci dok³adnie nie powiem, bo dopiero zapoznaje siê z tym autem. My¶lê, ¿e jest on umieszczony gdzie¶ na z ty³u silnika, bo od frontu go nie zauwa¿y³em.
ogrzewanie jest dobre a temperatura nie spada do prawie zera idzie do pierwszej kreski i tak sie trzyma a na postoju wcale d³ugo sie nie rozgrzewa rozmawia³em juz z wieloma ludzmi na ten temat i mówia ze to jest dziwny przypadek :/