Graczem będąc…
Za³o¿y³em NOWIUTEÑK¡ pompê paliwa i szlag mnie zaraz trafi (kilkaset kilometrów temu wymienia³em sam wk³ad pompy). Po zmianie pompy NADAL mam niesamowite problemy z uruchomieniem samochodu ju¿ po godzinnym postoju lub d³u¿szej trasie. Lanos 1,5 16V ma instalacjê gazow± LOVATO - 2 generacja.
Wcze¶niej wymieniali mi wtryskiwacze bo poprzednie dwa mia³em zapieczone. Wymienili dwie sztuki na u¿ywki (podobno w dobrym stanie) bo silnik nierówno pracowa³.
Od tego momentu zacz±³em mieæ problemy z porannym uruchomieniem. Je¿eli uda siê uruchomiæ silnik to chodzi bardzo ³adnie i równo (tak na benzynie jak i na gazie). Nie ma mowy o braku przyspieszenia czy przerywanej pracy.
Wszystko jest idealnie poza samym uruchomieniem! (czasem za³apuje za nastym razem, czasem za drugim, czasem w ogóle - zupe³na losowo¶æ).
Czy poni¿sze rzeczy s± normalnym zjawiskiem(?) :
1. Po wy³±czeniu silnika s³ychaæ jak paliwo sp³ywa przez chwilkê z powrotem do zbiornika.
2. Po w³±czeniu zap³onu s³ychaæ jak pompa podaje paliwo do magistrali natomiast nie s³ychaæ jej podczas samego procesu rozruchu (ale mo¿e to rozrusznik j± zag³usza).
3. Czuæ taki bardzo delikatny(!) zapach farby na zewn±trz samochodu (mimo, ¿e go nie malowa³em poza kilkoma zaprawkami 2 lata temu).
¦wiece wymienione, filtr paliwa tak¿e, komputer resetowa³em, przewody zap³onowe maj± nie wiêcej ni¿ 20 000 km, wspomniana pompa paliwa jest ¶wie¿uteñka (poprzednio wymienia³em sam wk³ad - rezultat ten sam), wlewa³em wczoraj Xeramic do benzyny i specjalnie dzisiaj wyje¼dzi³em ok. 120 km - I NIC
Pomó¿cie gdzie mogê szukaæ przyczyny.
Nie chcê jechaæ do serwisu (chyba, ¿e bêdzie to konieczne) - bojê siê, ¿e panowie mechanicy odstawi± kolejn± manianê.
Jestem informatykiem i gdybym swoim klientom takie numery wyczynia³ to drugi raz nie chcieli by mnie widzieæ na oczy.
A sprobuj zrobic inaczej
Przekrec kluczyk do konktrolek raz <az pompa przestanie pracowac> , drugi i np trzeci <3 razy pod rzad> I sprobuj za 4 razem odpalic.
Próbowa³em i w ten sposób W jakich¶ 25%-30% przypadków siê sprawdza.
Ale to powinno z kopa odpaliæ. Lanosa mam ju¿ do¶æ d³ugo. Mo¿esz wierzyæ b±d¼ nie ale kilka lat temu podczas siarczystych mrozów (jakie¶ -32 st. C) rano mi odpala³ od pierwszego pykniêcia. Podczas gdy s±siedzi ci±gali linkami swoje maszyny.
±by wyeliminowaæ ew. przyczynê zwi±zan± z uk³. paliwowym nale¿y poprostu sprawdziæ ci¶nienie paliwa na listwie wtryskowej za pomoc± manometru. Powinno wynosiæ od 2 , 8 bara do 3 , 2 bara ,a po wy³±czeniy pompy ci¶nienie nie powinno spa¶æ poni¿ej 0 6 do 0 , 8 bara.
W którym miejscu wpi±æ do listwy manometr?
Musi byæ specjalnie przeznaczony do pomiaru ci¶nienia w tego typu urz±dzeniach czy wystarczy typowy z jak±¶ redukcj±? (czy mo¿na to zrobiæ samodzielnie czy trzeba jechaæ z t± usterk± do serwisu?)
Manometr do 5 barów. Wpinasz siê poprzez trójnik po wypiêciu przewodu dolotowego paliwa w listwê wtryskow±.
...Mo¿esz wierzyæ b±d¼ nie ale kilka lat temu podczas siarczystych mrozów (jakie¶ -32 st. C) rano mi odpala³ od pierwszego pykniêcia. Podczas gdy s±siedzi ci±gali linkami swoje maszyny.
A czemu mialobym nie wierzyc Mieszkam w Bialymstoku wiec o mrozach nic mi nie musisz mowic hehe
dziwne,zawsze wymienia siê rzeczy kompletem,to tak jakby¶ wymieni³ 2 z 4 ¶wiec,albo kable 1 z 4,albo 1 z 16 samoregulator zaworów,zawsze kompletem,a nawet nie wiesz jakie wstawili wtryski,a masz te stare???powinni oddac a ty sobie mo¿esz obadac z oczyszczeniem,mo¿e byc tak,¿e tamte "nowe" zalewaj± " ¶wiece,lub maj± inne srednice otworków,lub s± od innego auta,co powoduje nierówne podawanie paliwa-ostatecznie uszkodzony element elektryczny wtryskiwacza, cewka wtryskiwacza o innej charakterystyce,polecam pojechac do mechanika dysponuj±cego kompem ,nie aso,lub odczytac b³êdy poprzez zworkowanie-szczegó³y w kompendium wiedzy,a program podany przez kompa ma w sobie diagnostykê tj. w³±czasz test i on za³±cza poszczególne elementy auta i poda raport,mo¿na takie co zapodac z neta (p2) ale trzeba i tak zakupic interfejs wiec robi± sie koszty,,wtrysk podaje paliwo na impuls dany od kompa,a jak wrysk nie trzyma to zalewa komorê i nie ma odp. warunków do prawid³owego odpalenia mieszanki-có¿-jezeli masz mozliwosc to wykrec ten wtrysk wstawiony i ten orginalny,ale nie u tych co to robili,znajdz innych lub sam to zrób,by³o tutaj info co i jak,nawet pobra³em to,jak dasz emila na privie to przesle
[ Dodano: 2008-07-10, 12:52 ]
(p2p)
,a jak wrysk nie trzyma to zalewa komorê i nie ma odp. warunków do prawid³owego odpalenia mieszanki
OK ale w takim razie czy by³yby problemy wymienione wcze¶niej w punktach i czy by³oby mo¿liwe, ¿e silnik na takim wtryskiwaczu pracowa³by po rozruchu bezproblemowo?
Zastanawia mnie jeszcze jedno.
Mam u siebie tak± listwê:
http://www.allegro.pl/ite...kowa.html#photo
a zamontowali mi wtryskiwacze z takiej:
http://www.allegro.pl/ite...aczy.html#photo
I ta i ta druga niby jest do tego samego silnika. Ale wyra¼nie ró¿ni± siê kszta³tem. Czy same wtryskiwacze s± te same?
PS. Tak to jest jak siê zostawia mechanikom samochód do naprawy nie patrz±c im na rêce
jedna jest do 1.5 a druga do 1.6 a tutaj moze byc ró¿nica nie szuka³em,czy wtryski sa takie same?wydajno¶c,nr katalog?poszukaj na google w sklepach online,ja tego nie robi³em,filtr paliwa wymieniony?
[ Dodano: 2008-07-10, 14:01 ]
po odpaleniu komora jest gor±ca,wiêc ma inne warunki pracy,zobacz jak dr¿y silnik jak jest zimny,a jak stabilnie pracuje jak jest gor±cy-to sa ca³kiem inne ¶wiaty
[ Dodano: 2008-07-10, 14:03 ]
zobacz to:
Produkt oryginalny Daewoo
Nr kat 17109450
Nie jest wspó³wymienny z wtryskiwaczami Siemens które równie¿ wystêpuj± w tych modelach..
1.5 i 1.6 16V s± takie same
[ Dodano: 2008-07-10, 14:05 ]
niech oddadza mechanicy co twoje-zap³aci³e¶-wymagaj,ale zapewne naci±gn± ciê na nastêpna kasê-zmieñ mechanika-jedyne wyj¶cie,czasem oszczedzaj±cp³acimy 2 razy,ja to przerabia³em,mój nie jest tani,ale przynajmniej wiem,¿e auto jest w dobrych rêkach a w razie co o brak problemu z reklamacj±
Pierwsza listwa jest od 16 V , a druga listwa od lanosa 8 V ,
a to znaczy,ze sprzedajacy nie wie co sprzedaje
Skoñczy³o siê na wymianie czujnika po³o¿enia wa³u korbowego. Spece powiedzieli, ¿e mia³ gdzie¶ zwarcie i nie dzia³a³ tak jak powinien.
Zatem wszystkim, którzy maj± problemy z uruchomieniem swojego Lanosa polecam oprócz kontroli uk³adu paliwowego przyjrzenie siê równie¿ stronie elektronicznej (immobilizer, czujnik po³. wa³u).
Drobiazg a jak siê potrafi daæ we znaki