Graczem będąc…
Witam!
Proszê o poradê i sugestie rozwi±zania problemu. Lanos 1.5 - gaz. Po nocy - nawet bez przymrozków - wystêpuje problem z uruchomieniem silnika. Zapala na sekundê i natychmiast ga¶nie. Po 6 razie chwyta na tyle ze mogê prze³±czyæ na gaz i wszytko jest w porz±dku. Równie¿ po d³u¿szym postuju w dzieñ sytuacja wystêpuje. Ponadto je¶li zapalê na benzynie i nie prze³±czê na gaz to silnik nie ma mocy, nie mo¿na siê rozpêdziæ, i zachowuje siê jakby pracowa³y 3 a nie 4 ¶wiece - charakterystyczny dzwiêk choæby diesla...
Czyta³em sugestie ¿eby do klamy "-" doprowadziæ dodatkowy kabelek masy - nie dzia³a. ¯e wyje¼dziæ benzynkê i zatankowaæ na nowo - te¿ nie dzia³a. Problem widzê ze siê co jaki¶ czas powtarza - wiêc jak sobie poradzili¶cie. Nie chcê zmieniaæ kable WN je¶li siê oka¿e ze to nie jest przyczyn±...
Czy to mo¿e wtryskiwacze?
Czy przeczy¶ciæ je jakim¶ specyfikiem?
Czy znacie jaki¶ godny polecenia warsztat na ¦l±sku - rejon Katowic?
Pozdrawiam!
Krzysztof
Mam podobny problem. Za³o¿y³em sekwencjê do 1.5 8V nieca³y rok temu przy przebiegu 15000 km. Mam ustawione prze³±czanie na gaz przy 2 ty¶. obrotów i przy temp silnika 40 stopni. ZAWSZE na zimnym silniku mam problem z ruszeniem. I na benzynie i na gazie silnik zbiera siê do tych 2 ty¶ obr/min a powy¿ej tej warto¶ci dusi siê, d³awi, traci obroty i tak specyficznie co¶ czasem puknie. Po nagrzaniu siê do tych 40 stp. wszystko jest w porz±dku i na benzynie, i na gazie. By³em na przegl±dzie gazu, zmienili mi filtry i zmniejszyli temp prze³±czania do 20st. Potem zmieni³em filtr powietrza, przewody paliwowe (NGK) i ¶wiece (NGK). Niestety nic siê nie poprawi³o. Dodam ¿e lanos ma teraz 35000km czyli na gazie je¼dzi od 20000km, ale jest z rocznika 98. (kupi³em od 82letniego s±siada ).
Pozatym jako¶ sporo pali, w mie¶cie oko³o 13-14l gazu, lub 12 benzyny (staram siê je¼dziæ ekonomicznie, ale nie wolno )
HELP MNIE
Sprawdziæ trzeba pompe paliwa aktualnie mam ten sam problem jutro jade kupiæ pompe . Wy mozecie poprostu j± wyj±æ i zobaczyæ czy wszystko jest w porz±dku u mnie jak juz odpali to strasznie buczy jak bym mia³ sportowy wydech .
Pompa jest pod tyln± kanap± z prawej strony kanapa jest na zatrzaski . jest tam taki czarny dekielek trzeba go zdj±æ i to jest pompa ;]
Kopu³ka i palec aparatu do sprawdzenia ewentualnie ¶wiece i kable do wymiany
Sprawdziæ trzeba pompe paliwa aktualnie mam ten sam problem jutro jade kupiæ pompe . Wy mozecie poprostu j± wyj±æ i zobaczyæ czy wszystko jest w porz±dku u mnie jak juz odpali to strasznie buczy jak bym mia³ sportowy wydech .
Pompa jest pod tyln± kanap± z prawej strony kanapa jest na zatrzaski . jest tam taki czarny dekielek trzeba go zdj±æ i to jest pompa ;]
a¿ sprawdzê bo tzw sportowy wydech te¿ mi siê w³±czy³ a sprawdzi³em ca³y wydech w poszukiwaniu przyczyny i nic dziêki
jak macie gazulca ja bym radzi³ sprawdziæ taki element jak b³êdy na kompie benzyny.
dla tego ze samochód ³apie b³êdy podczas zasilania gazem z takich elementów jak sonda i przez to przy odpalaniu na benzynie takie jaj wychodz±. mo¿na sprawdziæ w taki sposób jak odpalicie walnijcie rundkê ok 25 km. na benzynie i zostawcie tak na noc i nastêpnie odpalania na benzynie powinno byæ lepiej
jak macie gazulca ja bym radzi³ sprawdziæ taki element jak b³êdy na kompie benzyny.
dla tego ze samochód ³apie b³êdy podczas zasilania gazem z takich elementów jak sonda i przez to przy odpalaniu na benzynie takie jaj wychodz±. mo¿na sprawdziæ w taki sposób jak odpalicie walnijcie rundkê ok 25 km. na benzynie i zostawcie tak na noc i nastêpnie odpalania na benzynie powinno byæ lepiej
Próbowa³em kilka razy w ten sposób. Przez tydzieñ (500km) je¼dzi³ tylko na benzynie i zawsze na zimnym silniku siê dusi³ dopóki nie z³apa³ temperatury
Pompa wydaje siê byæ w porz±dku. A co do tego "sportowego" wydechu to ju¿ nie wiem co robiæ. Sprawdzi³em w warsztacie kolektor, katalizator, koñcowy t³umnik by³ zmieniany niedawno, ¶rodkowy i reszta wydechu te¿ s± ok. Zmieni³em praw± poduszke pod silnikiem bo guma ju¿ trochê sparcia³a i nadal s³ychaæ to jeb...e buczenie. Na ja³owym biegu wszystko ok, na jedynce te¿, na dwójce w miarê, ale na 3,4 i 5 od oko³o 3ty¶ obr. zaczyna pierdzieæ czy jak to tam nazwaæ, samochód dostaje wibracji po stronie pasa¿era. Szlag mnie ju¿ trafia z tym DU... Nie ma praktycznie przebiegu a ci±gle jest co¶ z nim nie tak ( jak nie rusza³ na zimnym tak nie rusza nadal )
Witam ja stawiam na wtryskiwacze w pierwszej kolejno¶ci ewentualnie regulator cisnienia paliwa POZDRAWIAM
Witam ja stawiam na wtryskiwacze w pierwszej kolejno¶ci ewentualnie regulator cisnienia paliwa POZDRAWIAM
A ciê¿ko jest siê dobraæ do tych wtryskiwaczy ? bo wydaje mi siê ¿e w moim przypadku bêdzie ta sama przyczyna. /Nexia DOHC/
Mój temat:
http://daewooforum.pl/nex...niem-vt2883.htm
WOOOOOW!!!! Pobi³em rekord dzisiaj.... spali³ 19,5litra gazu!!! Po mie¶cie... Odstawiam do warsztatu, jak siê nie poprawi to sprzedam w cholere...
A ciê¿ko jest siê dobraæ do tych wtryskiwaczy ? bo wydaje mi siê ¿e w moim przypadku bêdzie ta sama przyczyna. /Nexia DOHC/ zalezy jak dla kogo jak ktos sie zna na tym...odkrecasz dwie sruby z listwy wtryskowej potem wypinasz z³aczke przewodu i z regulator cisnienia i potem do gory a nastepnie to juz trzeba tak nia pokkrecic zeby wysz³a ciezko mi to jest opisac POZDARWIAM
Przygl±da³em siê temu dzisiaj i wygl±da³o straszniej ni¿ opisujesz, my¶la³em ¿e trzeba kolektor dolotowy demontowaæ, chociarz i tak wydaje mi sie ze bedzie ciezko bo po prawej stronie bloku silnika mam parownik instalacji gazowej i nie bedzie tak prosto wyciagnac tej listwy z wtryskiwaczami.
Przygl±da³em siê temu dzisiaj i wygl±da³o straszniej ni¿ opisujesz, my¶la³em ¿e trzeba kolektor dasz rade jezeli masz troche pojecia o tym,kolekrora nie trzeba demontowac,a listwe jak odkrecisz to do gory ja ciagniesz i potem jak dobrze pamietam to wychodzi w lewa strone....troszke daleko zeby cie odwiedzic POZDRAWIAM
Ok znajde chwile to spróbujê