Graczem bÄdÄ câŚ
Witam. Tak jak w temacie ale bardziej to opisze.
Otóż gdy autko rozpędzę i pomykam powiedzmy 90 km/h przy hamowaniu słyszę jak z prawego koła coś puka i gdy hamuje już prawie zaczynam stawać to samochód jakoś tak jakby zaczyna kuleć. Dziwnie to brzmi ale mam takie odczucia. Ostatnio przy wymianie klocków co już wspominałem nie można było odcisnąć tłoczka, a gdy jechałem było czuć smród z prawego koła to chyba klocek się przegrzewał bo hamulec go zaciskał do tarczy. Trwało to tak z 2 dni i ustało. Najśmieszniejsze jest to że się dzieje tak wyhamowuje samochód z tej prędkości co podałem wyżej.
Przed wymianą klocków również takie coś występowało.
Co to może być?
zdejmij koło i zobacz łożysko
Podnieś auto (i zabezpiecz, żeby ci nie spadło na ręce), złap we dwie ręki i poruszaj góra dół, prawo lewo, po przekątnych. Wyczuj luzy na łożysku. Być może to łożysko, aczkolwiek nie sądzę. Opisane objawy wskazują na krzywą lub pękniętą tarczę hamulcową. Wobec powyższego faktycznie zdejmij koło, klocki, zacisk i tarczę i dobrze ją obejrzyj. Możesz też (jak masz dobrze podparte auto) uruchomić silnik (bez zdejmowania w/w części!!!), włączyć 2 bieg i puścić sprzęgło (drugiego koła napędowego nie zdejmuj-od tego jest mech. różnicowy, żeby kręciło się bez oporu tylko jedno). Tarcza się będzie kręcić więc bez problemu zdiagnozujesz krzywą tarczę lub to co stuka o klocek hamulcowy. Pozdr.
[ Dodano: 2008-12-30, 11:19 ]
Aha, we dwie ręki złap nie auto tylko oczywiście koło
to lanos miał z tyłu tarcze???
myślałem ze tylko bębny
to lanos miał z tyłu tarcze???
myślałem ze tylko bębny A kto pisał o tyle?
Oczywiste jest, że lanos ma tarcze tylko z przodu, więc kol. leszekhirsz, chyba wie gdzie ma tarcze i klocki, a gdzie szczęki i bębny. Skoro pisze o prawym kole, tarczy i klockach to sprawa powinna być jasna.
tak mi się przynajmniej wydaje
a jak amortyzatory? ja mialem podobne pukanie przy hamowaniu.... nic mozna bylo zlokalizowac przyczyny... w koncu przyszedl czas na wymiane amortyzatorow i jak reka odjelo
Sprawdź też silenbloki na wahaczach
Armotyzator musi być dobry fakt od nowości nie wymieniany ale to nie to bym poczuł to wcześniej bo u mojej dziewczyny jest taki dojazd że nie muszę na szarpaki jeździć hehe. Sprawdzę te tarcze i łożysko. Ale to dziwne że to tylko jak wyhamowuje z dużych prędkości bo w normalnej jeździe miejskiej nic czuje ani nic nie puka.
odswieżam troszke temat bo mam ten sam problem i nie wiem gdzie szukac usterki
Sprawdz gumy przy amorach
[ Dodano: 2009-09-26, 19:32 ]
A moze amor padl ?
gumy przy amorach mialy by na to wpływ ?
(jesli chodzi o te gorne pod maską - to fakt, nadają sie do wymiany)
hmmm.. najdziwniejsze jest to ze stukanie pojawia sie gdy auto już znacząco zwolni,
niczym nie trzesie, nic raczej nie drga... poprostu dziwnie stuka a to stukanie wraz z utratą predkosci stuka coraz wolniej...
klocki sprawdzalem - raczej dobre,
zaglądałem gdzie moglem.. myslalem nawet ze to ta guma na ośce zahacza o plastikową osłone pod autem - ale też nie.