ďťż

Graczem będąc…

Witam

Mam pytanko dotyczące sprzęgła w lanosie 1,5 8 zaworowy 1998r. wersja SE sedan, z tego co wypatrzyłem to sprzęgło jest hydrauliczne.

A więc tak, żeby dokładnie opisać przypadek napiszę wszystko to co się działo
Począwszy od tego że gdy na zapalonym silniku wcisnę sprzęgło to obroty nieznacznie podskoczą tak jakby czuć było że silnik ma lżej ze jakiś opór znika, jeżeli się puści sprzęgło to samochód lekko szarpnie w przód i obroty nieznacznie spadną i w tym przypadku czuć po samochodzie tak jakby tym razem jakiś opór się pojawił. Na zimnym silniku przy tych mrozach to jak puszcze za szybko sprzęgło zanim coś się tam silnik nagrzeje to potrafi zgasnąć przez ten mały właśnie opór. Oczywiście wszystko się dzieje na luzie.
Jeszcze jedna taka sytuacja a mianowicie zakopałem się w śniegu pod domem kiedyś widziałem taki myk ze gość wrzucił 1 i puścił sprzęgło i koła po tym śniegu lekko mu się toczyły ślizgając a on sobie pchał fure przy drzwiach kierowcy. no wiec byłem sam i to samo zrobiłem 1 i wysiadam pchać patrze na koła a one w miejscu nic się nie obracają (a samochód na pierwszym biegu sprzęgło puszczone) tylko silnikiem całym tak telepało jakby był właśnie na przełamaniu do ruszania no wiec moje pytanie brzmi czy jest możliwość podciągnięcia sprzęgła hydraulicznego czy jakiejś regulacji czy to się dzieje automatycznie i tylko ratuje wymiana jakiejś części?

Mam jeszcze drugie pytanie związane ze skrzynią no więc mam problem z 2 biegiem z 1 na 2 mi wejdzie ale z luzu już nie chce dwójka wchodzić prawie wogóle. czy to może być przyczyna nie wiem stary olej w skrzyni czy jego za niski poziom czy to sprzęgło nie ciągnące co opisałem wyżej czy tylko jak słyszałem od niektórych synchronizator do wymiany?

dzięki z góry za odpowiedź
czekam i pozdrawiam


Na Forum było jak wyregulować sprzęgło hydrauliczne.

Co do tego, ze koła się nie obracały to podpatrzyłeś na oba?
Mam jeszcze drugie pytanie związane ze skrzynią no więc mam problem z 2 biegiem z 1 na 2 mi wejdzie ale z luzu już nie chce dwójka wchodzić prawie wogóle. czy to może być przyczyna nie wiem stary olej w skrzyni czy jego za niski poziom czy to sprzęgło nie ciągnące co opisałem wyżej czy tylko jak słyszałem od niektórych synchronizator do wymiany?

olej w skrzyni, poduszka skrzyni, sprzęgło, ew wodziki
Począwszy od tego że gdy na zapalonym silniku wcisnę sprzęgło to obroty nieznacznie podskoczą tak jakby czuć było że silnik ma lżej ze jakiś opór znika, jeżeli się puści sprzęgło to samochód lekko szarpnie w przód i obroty nieznacznie spadną i w tym przypadku czuć po samochodzie tak jakby tym razem jakiś opór się pojawił.
Jest to zjawisko pełzania samochodu na luzie spowodowane starym gęstym olejem lub jego minimalnym stanem spotykane w mroźne dni, po rozgrzaniu skrzyni nie występuje.
luzu już nie chce dwójka wchodzić prawie wogóle. czy to może być przyczyna nie wiem stary olej w skrzyni czy jego za niski poziom czy to sprzęgło nie ciągnące co opisałem wyżej czy tylko jak słyszałem od niektórych synchronizator do wymiany?
mogą być to luzy na sierżancie, cięgnach


kolego ja tez taki problem miałem pełzanie do przodu i problem z biegami jak silnik zimny wymiana oleju w skrzyni i pomogło polecam MOBIL 75W90 taki zalałem a co do biegów sprawdź poduszkę pod skrzynia ja tez wymieniłem i tak jak kolega wyżej napisał wodziki one łączą lewarek z skrzynią biegów aha sprawdź jeszcze łapę ona wystaje ze skrzyni biegów lekkie ugięcie i tez biegi ci nie będą wchodzić
Dzieki za info bede informował na bierząco
pozdrawiam
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •