Graczem będąc…
Dzieñ dobry.
Wiem,¿e dla wielu z Was moje pytanie wyda siê ¶mieszne. Mi jednak nie daje ono spokoju.
Czy w silniku 1,6 Lanos trzeba regulowaæ zawory? Czy ten silnik wyposa¿ony jest w jak±¶ samoczynn± regulacjê luzu? Piszê tutaj,chocia¿ wstyd o to pytaæ1]
Dziêkujê i pozdrawiam.
W 1.6 16V masz hydropopychacze, wiêc luz jest kasowany samoczynnie
Dziêki wielkie! A czy taki hydropopychacz te¿ mo¿e sie zepsuæ?
Pozdrawiam
Mo¿e pêkn±æ tuleja ale to musia³by¶ dawaæ mu wysokie obroty na zimnym silniku, poza tym raczej nic siê nie psuje
A dzieje siê co¶?
Psuj± siê zaczynaj± tykaæ i silnik chodzi jak diselek,
mam tak w moim motorze 1.6 w nubirze by³em z tym u mechanika ale powiedzia³, ¿e na jego miejscu jeszcze by w motorze nie grzeba³, a jak mi to przeszkadza mam sobie zalaæ silnik pó³syntetykiem i pukanie bêdzie cichsze, mam 100 tys km zrobione a odezwa³y siê jako¶ przy 90.
Je¶li ci tylko tykaj± nie tak ¼le gorzej jak dzwoni± to wal zaraz do mechanika bo czyta³em, ¿e jakiemu¶ go¶ciowi co¶ dzwoni³o i tyka³o i pó¼niej co¶ ulecia³o ale nie ¶ledzi³em tematu dalej.
Pozdro
zmieñ olej na lepszy lub sprawd¼ jego stan
Na jakim oleju ¶migasz
jak masz silnik na syntetyku nic sie nie powinno z nimi dziac,pierwsze symptomy niesprawnosci podal ci KAMILJAN. Jakby co nie sa kosztowne a i wymiana nie jest skomplikowana
a kolega pyta bo mu siê co¶ dzieje ? Czy tak na zapas ? :>
Bourne_Nexus ma racje dobry olej i odpowiedni jego stan to podstawa, ja wcze¶niej je¼dzi³em na syntetyku lotosa czego ¿a³uje teraz leje elfa.
ja zapodawa³em mobil 1 i by³o super do sprzeda¿y ,a mia³ wtedy prawie 200 tys ,z czego 3/4 na lpg,jest tak ,¿e jak przypadkiem wymieniasz hydroregul. to powinno siê wszystkie-niestety
Dziêkujê Wszystkim za rady jakich mi udzielili.
Co do oleju,tu zaczyna siê problem: mój Lanosik jest z komisu,nie mam numeru do poprzedniego w³a¶ciciela i nie wiem na jakim oleju je¿dzi³. Samochód ma przejechane 128 tysi. Moze kto¶ z Sznownych Forumowiczów co¶ doradzi?
Dziêkujê i pozdrawiam.
nie ma zadnej kartki w komorze,naklejki? po tym przebiegu jesli nie wiesz jaki byl najbezpieczniej bedzie zalac pó³syntetyk
Z komisu wydêbi³em numer do w³a¶ciciela. Je¿dzi³ na jakim¶ pó³syntetyku z Orlenu?
Pozostaæ przy nim,czy mo¿e zmieniæ na lepszy?
Dziêkujê.
Zostañ przy pó³syntetyku!
EDIT:
Dopiero zajarzy³em, ¿e chodzi o producenta
Dla mnie to bez znaczenia, czy olej jest firmy Orlen czy Mobil1. Ró¿ni± siê na pewno cen±
ja kupi³em semisynt na allegro,oplowski za 60 parê z³za 5l,wiec wyszlo cos 12 z³ za litr,a w lanku mialem ok 200 tys i w okolicach 100 tys przeszedlem na semisynt i nigdy nic nie dolewalem a jezdzilem na lpg