Graczem będąc…

Witam. Mam Lanosa 1.5 8V ma przejechane 160 tys km. W moich planach oprócz nowego lakieru jest równie¿ wymiana zawieszenia, ale najbardziej mnie interesuje opcja z remontem silnika. I tu st±d moje pytanie na co zwróciæ uwagê, jakie to s± mniej wiêcej koszta plus robocizna i czy wogóle warto?

Dziêkuje z góry za porady.


Wed³ug mnie

Lakierowanie + wymiany w zawieszeniu + remont silnika = za du¿o

Ale jak kochasz to auto to z mi³o¶ci mo¿a wszystko zrobiæ

Ja za swojego Lansa da³em 6500 z przejechanym 120 tys 1,6 16V - w³o¿y³em ju¿ oko³o 1000 szelestów w standardowe wymiany po 10 latach.....

Ca³a operacja mo¿e Ciê kosztowaæ blisko po³owe ceny mojej fury albo i wiecej.....

Pozdrawiam
zalezy ile chcesz wyremontowac w silniku ale jezeli planujesz zrobic to wszystko to napewno przekroczy wartosc Twojego auta i to znacznie xD
Napiszê tak. Samochód je¼dzi na gazie od 4 lat. I na co trzeba zwróciæ uwagê? Narazie nie ma problemu z silnikiem ale chcia³bym wstawiæ gaz sekwencyjny bo mam teraz na "¶rubê" i co przy tym wymieniæ najlepiej? Nie chcê ca³ego wyremontowaæ tylko to co poradz± mi osoby które ju¿ robi³y taki remont silnika.


Je¶li silnik dzia³a jak trzeba, nie stuka, nie bierze oleju, to nale¿y nie przejmowaæ siê i je¼dziæ dalej, dokonywaæ wszystkich niezbêdnych wymian np. paska rozrz±du tak jak przewiduje instrukcja, oleju, ¶wiece itd. 160 tys. to niedu¿o jak na ten silnik. Powinien wytrzymaæ drugie tyle.

Pozdrawiam,
Je¿eli nie ma ¿adnych objawów z³ej pracy silnika to po co go ruszaæ

Lakierowanie auta to koszt 3000- 4000z³
Koszt kapitalnego remontu silnika to ok 2500 z³
Zawias kpl z hamulcami to ok 1000z³

[ Dodano: 2008-11-14, 09:48 ]
Fabrycznie nowy silnik mo¿na dostaæ za oko³o 3500z³
Je¶li chodzi o instalacje gazow± i chcesz ja sprawdziæ to proponuje sprawdzenie stanu w±¿y od p³ynu ch³odz±cego i gazowych + zapinki. Ewentualna wymiana korka od p³ynu ch³odz±cego (od wy¿szej temperatury zu¿ywa siê i przepuszcza opary p³ynu) .Jak ci gazu za du¿o pali to regeneracja lub wymiana parownika na nowy + sonda lambda bo je¶li nawet dzia³a to mo¿e podawaæ z³e dane co objawia siê podwy¿szonym spalaniem.I ewentualnie wymiana p³ynu ch³odzenia a je¶li masz problem z utrzymaniem w³a¶ciwej temperatury to termostacik.
Je¿eli silnik nie poch³ania oleju litrami, je¿eli nie jest totalnie zmulony, a jego praca nie wydaje siê byæ niepokoj±ca (chocia¿by nadmiernie g³o¶na), to nie ma sensu bez potrzeby go rozbieraæ, tylko wymieniaæ regularnie olej (nawet co 10 tys. km) i je¼dziæ dalej.
Za lakierowanie ca³ego autka, w najtañszej sensownej opcji, trzeba zap³aciæ obecnie ok. 3 tys z³.
Zawieszenie, j.w.
[ Dodano: 2008-11-14, 09:48 ]
Fabrycznie nowy silnik mo¿na dostaæ za oko³o 3500z³[/quote]

Pyta³em siê oto i mi powiedzieli ¿e nie maj± takiego czego¶. A gdzie taki ca³y silnik fabrycznie nowy dostane?
My¶lê ,¿e jeszcze by¶ móg³ go dostaæ w fabryce FSO choæ do koñca nie wiadomo bo ju¿ od miesi±ca lanosa nie produkuj± i mo¿e zapasów silników nie robi± jako pojedyncza czê¶æ.
czasem pokazuje sie na allegro
Z tego co wiem to silniki 1,6 16v s± bardzo trwa³e, spoko wytrzymuj± do 500.000km bez problemów! (tak s³ysza³em od mechaników)

Silnik 1.6 DOHC charakteryzuje siê tak¿e uk³adem dolotowym o regulowanej geometrii (VGIS) Zalet± tego uk³adu jest utrzymanie dobrego momentu obrotowego przy niskich obrotach silnika - dziêki d³ugiej drodze dolotowej kolektora. Nastêpnie, przy wiêkszych prêdko¶ciach silnika, modu³ sterowania elektronicznego daje zaworowi elektromagnetycznemu polecenie otwarcia zaworu steruj±cego w kolektorze, co skraca drogê powietrza do komory spalania.
Z tego co wiem to silniki 1,6 16v s± bardzo trwa³e, spoko wytrzymuj± do 500.000km bez problemów! (tak s³ysza³em od mechaników)

Heh... ale w temacie jest mowa o silniku 1.5 8V.
Pomijaj±c ju¿ ten szczegó³, to dla mnie bezsensem jest robienie remontu silnika gdy nic z silnikiem siê nie dzieje... zw³aszcza gdy mowa w³a¶nie o jednostce 8-zaworowej, która jest mniej wysilona ni¿ 1.6 16V. Poza tym sk±d¶ przecie¿ siê wziê³a opinia, ¿e jednostki 8V s± jednak mniej awaryjne ni¿ 16V...
po co ci robic remont ja silnik normalnie pracuje? ja na swoim zrobilm 160tys (to maly przebieg) i silnik pracowal bez zarzutu gaz jak dobrze zalozony tez nie zniszczy silnika wystarczy trocze o niego zadbac i regularnie kontrolowac tak co 10tys km
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •