Graczem bÄdÄ câŚ
Witam mam drobne pytanka:
1.Czy wymieniając rozrząd powinno wymienić się kółko zębate wału korbowego
2.Czy wyżej wymienione kółka - bywa - tak że ulegają jakimś uszkodzeniom w stylu starcie ząbków czy zepsucia klinu?
3.Czy przy wymianie pompy wody zmieniamy też ten o-ring czy jakoś tak?
4.Czy po ustawieniu napięcia paska pompą wody trójkąt z przedniej części napinacz powinien pokrywać się z trójkątem na obudowie?
5.Czy firmy takie jak (tu nie wiem czy dobrze pamiętam) Conitech SKL Ruvell są oki?
Pozdrawiam
1.Czy wymieniając rozrząd powinno wymienić się kółko zębate wału korbowego
Nie trzeba, ale warto. Ja przy ostatniej wymianie, przy przebiegu 110 tys. km (wymieniam rozrząd co 55 tys km ) wymieniłem także to kółko.
2.Czy wyżej wymienione kółka - bywa - tak że ulegają jakimś uszkodzeniom w stylu starcie ząbków czy zepsucia klinu?
W Lanosie mojego stan tego kółka doprowadził do zerwania paska rozrządu i w konsekwencji do drogiej naprawy.
5.Czy firmy takie jak (tu nie wiem czy dobrze pamiętam) Conitech SKL Ruvell są oki?
Contitech, SKF, INA, Ruville
Edit:
Tutaj masz jeszcze co nieco w temacie rozrządu.
1 Nie trzeba wmieniac kola zebatego
2 kolo zebate moze ulec uszkodzeniu ale to sa zadkie przypadki typu wpadnie kamien pod obudowe itp. naturalnie podczas norma;lnej exploatacji nie zerwie zebow na kole tylko na pasku zebatym tam a delikatnijsze te zabki
3 jak juz sie bawisz w wymniane i demontaż pompy wody to wymien oring ( groszowa sprawa a pewnosc ze nie bedzie cieklo i nie trzeba bedzie jeszcze raz demontowac
4 niewiem
5 nieznam
nie wiem czy dobrze zrozumialem chodzi koledze o kolo zebate na wale korbowym tego sie praktycznie nie wymienia ( NIE MYLIC Z ROLKA NAPINACZA ) ktora powinno sie wymieniac za kardym razem ale wiekszosc osob wymienia co 2 pasek
Jeszcze jedno bardzo ważne pytanie mam na liczniku 130650 wymiane rozrządu robiłem przy 120450 chce wymienic tylko pompe wody bo podejrzewam że brzęczy jęczy zzyczy jak kolwiek to nazwać. Czy muszę zmieniać też reszte pasek rolki napinacz kolo zębate wału korb.?
Ps: Mechanik mowił że mo pasek gates po 10 tys km tez dziwnie wyglada bo ma odcisniete miejsca na kształt zębów z kół wałków - poźniej dam zdjęcie. Czy to normalne że tak się to odciska delkatnie - nie wybrzusza ale odciska
Ps:2 : Czemu pasek może pracować nieliniwowo? tylko co obrót odchodzi od liniowości pionowej o 2 mm, jakby krzywa tarcza od roweru.....
Pozdrawiam
skoro wymieniales przy 120tys pasek i rolke to teraz bym tylko wymienial pompe i pasek pasek ze wzgledu iz sie juz dopasowal do ulozenia kuł zebatych i wymiana pompy moze spowodowac ze sie bardzo szybko zuzyje
linoiwosc kul zebatych wyglada tak iz np. podczas wymiany uszczelki moze bc lekkie przesuniecie nawet fabrycznie a i kolo pasowe na wale na lozyskach moze miec lekkie luzy i tez sie przesunie i jeszcze jedno moze byc jakies kolo zgiete lekko
skoro wymieniales przy 120tys pasek i rolke to teraz bym tylko wymienial pompe i pasek pasek ze wzgledu iz sie juz dopasowal do ulozenia kuł zebatych i wymiana pompy moze spowodowac ze sie bardzo szybko zuzyje
linoiwosc kul zebatych wyglada tak iz np. podczas wymiany uszczelki moze bc lekkie przesuniecie nawet fabrycznie a i kolo pasowe na wale na lozyskach moze miec lekkie luzy i tez sie przesunie i jeszcze jedno moze byc jakies kolo zgiete lekko
Kolego - piszesz coś o czym nie masz pojęcia. Nie wprowadzaj innych w błąd [ nawet nieświadomie] W przyszłości zanim cokolwiek doradzisz to upewnij się
skoro wymieniales przy 120tys pasek i rolke to teraz bym tylko wymienial pompe i pasek pasek ze wzgledu iz sie juz dopasowal do ulozenia kuł zebatych i wymiana pompy moze spowodowac ze sie bardzo szybko zuzyje
linoiwosc kul zebatych wyglada tak iz np. podczas wymiany uszczelki moze bc lekkie przesuniecie nawet fabrycznie a i kolo pasowe na wale na lozyskach moze miec lekkie luzy i tez sie przesunie i jeszcze jedno moze byc jakies kolo zgiete lekko
Kolego - piszesz coś o czym nie masz pojęcia. Nie wprowadzaj innych w błąd [ nawet nieświadomie] W przyszłości zanim cokolwiek doradzisz to upewnij się
A w czym kolega się mylił, ja wiem że łatwo jest krytykować ale chyba jeszcze ciężej poradzić
Pozdrawiam
Wygląda na to że będe musiał wymienić cały komplet>?
Ehhh... widać, że opinii będzie zaraz więcej niż piszących Ja dla świętego spokoju wymieniam co te 55 tys. km kompletny rozrząd (pasek, rolkę prowadzącą i napinacz) z pompą wody. I właśnie potem nie muszę się martwić, że np. pompa wody zaczyna hałasować, bądź jakiś inny element będzie szwankować... Wymieniając ostatnio rozrząd profilaktycznie wymieniłem też kółko zębate wału korbowego, za które zapłaciłem... aż 34 zł...
Kandid - czytaj posty ze zrozumieniem . Jeśli nie bardzo kumasz temat to moje wyjaśnienia nic Ci nie dadzą. Nie istnieje w technice samochodowej pojęcie samoczynnego dopasowanie się paska rozrządu do koła zębatego. Jeśli masz na rozrządzie przejechane 10 tyś to wymieniając pompę wody wcale nie musisz wymieniać wszystkiego . Ale musisz koniecznie sprawdzić stan rolki napinacza oraz rolki pośredniej jak również dolnego koła zębatego [ po jego wyjęciu przyłóż krawędz suwmiarki wzdłuż zębów na całej długości zęba a zobaczysz stopień zużycia.]
Pietro, to sie wykosztowałeś
a tak prawde mówiąc to szybko wymieniasz rozrzad ja u siebie co 60tys. równe i dotej pory nic sie nie stało, a mam juz prawie 160tys przejechane
Można mieć pecha i nawet na dobrych częściach, np. SKF, Ruville czy INA, szlag może trafić któryś z elementów. Ale wolę te 100-200 zł dołożyć, dzięki czemu wzrasta prawdopodobieństwo bezawaryjnej pracy rozrządu przez najbliższe 2-3 lata.
Mój ojciec wymieniał w swoim Lanosie rozrząd w ASO co ok. 60 tys. km, a w momencie gdy pasek mu strzelił przy ok. 57 tys. od wymiany (przy 58 tys. miał jechać na kolejną wymianę), to ASO umyło ręce - koszt naprawy silnika wyniósł ok. 2500 zł. Więc ja dmucham na zimne Te 5 tys. km w te czy wewte mnie nie zbawi...
w sumie masz racje... a jak Lannisie sprawuje ?:p
koła wymienia sie tylko w razie konieczności,koła same z siebie raczej nie ulegają awari chyba że ktoś uszkodzi je mechanicznie przy większych przebiegach troszke są wytarte moje mają sie dobrze przy 205tyś km, oring na pompie wymienia się przy wymianie pompy,wskaznik rolki napinacza powinna po napięciu wskazywac pozycje ''NOWY'',podzespoły tych marek są ok.
Pietro, to sie wykosztowałeś
a tak prawde mówiąc to szybko wymieniasz rozrzad ja u siebie co 60tys. równe i dotej pory nic sie nie stało, a mam juz prawie 160tys przejechane
ja też wymieniałem przy 60 k , 120 k i teraz przy 160 poszło wszystko wpizdu nie wiem czym to mogło być spowodowane ale jutro będę wiedział co jest do wymiany i ile zabule :/
Asta, a teraz co ci szczeliło?
skoro wymieniales przy 120tys pasek i rolke to teraz bym tylko wymienial pompe i pasek pasek ze wzgledu iz sie juz dopasowal do ulozenia kuł zebatych i wymiana pompy moze spowodowac ze sie bardzo szybko zuzyje
linoiwosc kul zebatych wyglada tak iz np. podczas wymiany uszczelki moze bc lekkie przesuniecie nawet fabrycznie a i kolo pasowe na wale na lozyskach moze miec lekkie luzy i tez sie przesunie i jeszcze jedno moze byc jakies kolo zgiete lekko
Kolego - piszesz coś o czym nie masz pojęcia. Nie wprowadzaj innych w błąd [ nawet nieświadomie] W przyszłości zanim cokolwiek doradzisz to upewnij się
skoro uwazasz ze w[rpwadzam w bład to go pokaż co jest błędem a sam pare postow nizej piszesz to samo ja nikomu nic nie każe tylko mowie ze "JA BYM WYMIENIŁ " skoro wymienil pasek i rlki to ani pasek ani rolki nie sa zuzyte ale pasek pracował juz na uszodzonej pompie i na 99% bedzie mial slady wspolpracy z kolem pompy ktora ( moze nie musi ) stawiac wieksy opur co wplywa na zywoosc paska DLATEGO BYM WYMIENIL dla pewnosci
a tak p.s z wyksztalcenia jestem technik mechanik samochdowy i wiem co nieco.
Ok decyduje się na wymianę kompletu rozrządu - czy będzie to dobry wybór?
Pasek Contitech -40zl
Rolka INA 45zl
Napinacz INA 88zl
Pompa Wody SKL 134 zl
Usczelka pompy - 2 zl
Koło zębate wału korbowego - 32zl
W sumie około 345 zł
PS:Czy INA jest OK?
Słyszałem raczej dobre opinie o INA, ale sam nigdy nie miałem.
Koło zębate wału korbowego - 32zl
A to dlaczego?
tu znalazłem fajny poradnik
http://www.astra.auto.pl/content/view/290/48/
a poza tym nie mam pojęcia już co brzęczy na dole silnika więc albo pompa albo to kółko wymienię obie cześć dla świętego spokoju.
PS:Czy INA jest OK?
Bdb marka. Porównywalna do SKF...
A to dlaczego?
Bo profilaktycznie warto. Zwłaszcza przy takim koszcie tej części...
Lanek się robi, głowica zrobiona tylko teraz:
Chcę się was poradzić bo muszę kupić pompe wody i rozrząd i znalazłem coś takiego, ciekawego ale jestem laikiem i proszę o poradę czy warto kupować?:
http://www.allegro.pl/ite...pompa_wody.html
lub
http://www.allegro.pl/ite...ero_nubira.html
tylko problem jest taki że mam Lanka 1.5 16V 100KM a wg. opisu zestaw pasuje do 1.6 16V czyli ten zestaw nie dla mnie?
Proszę o opinie i rady
pozdrawiam
Jeśli to są oryginały to ja brałbym ten pierwszy zestaw.
Postanowiłem wymienić rozrząd w swoim Lanosie (jest to moja pierwsza wymiana po zakupie pierwszego samochodu, więc za bardzo się nie znam), pojechałem do Salonu FSO w Szczecinie na ul. Golisza, czy ktoś ze Szczecina też wymieniał tam rozrząd.? Mechanik powiedział mi, że za wszystko będe musiał zpłacić 800 zł (robocizna 300; części 500). Czy to jest taka normalna cena za wymiane rozrządu? Aha, wszystko będzie zrobione w jeden dzień, rano oddaje auto, a wieczorem już je odbieram. I daje mi jeszcze gwarancję na 60 tyś przejechanym kilmetrów.
Mechanik powiedział mi, że za wszystko będe musiał zpłacić 800 zł (robocizna 300; części 500). Czy to jest taka normalna cena za wymiane rozrządu?
W ASO tak czego osobiście nie polecam.
mianowicie dzwonilem do serwisu na modlinskiej w Wawie i wymiana rozrzadu (lanos 1.6 16v) z ich częściami ( pompa , pasek, rolki itp) kosztuje w granicach 800zl, (2 godziny czekania) i teraz pytanie jak to cenowo czy drogo czy nie? ile Wy płaciliscie oddajac samochod do mechanika? . Pozdrawiam i Wesołych Świąt życze
1.
Koszt robocizny z pompom nie powinien przekroczyć 250zł (łódź) części często warto kupić samemu i nie wolno oszczędzać (rolki i pompy: skf, luk-ina lub ruville, paski gates, conti lub dayco fajne są zestawy berg na częściach OE ). Podczas wymiany polecam zmienić termostat, a i przy okazji płyn chłodzący.
2.
Gwarancja 60kkm jest dawana przez producenta części i jeszcze aby została uznana nie może okres między wymianami przekroczyć 5 lat.
Za gwarancje robocizny odpowiada każdy zarejestrowany działający legalnie zakład. Oczywiście należy mieć dowód zakupu usługi.
3.
Nigdy nie złożył bym rozrządu po wymianie któregoś elementu na starym pasku.
4.
Jeśli macie możliwość to porównajcie sobie te same rolki firm skf, ina i ruville a przekonacie się że te firmy ściśle ze sobą współpracują i sprzedają to samo. Więc wybieramy z tych 3 tańszy.
ok ale z drugiej strony- kupilem lanoska od 1 wlasciciela zarzekal sie ze przy 116tys wymienial rozrzad, ja kupilem go jak mial 126 obecnie mam 153tys po odchyleniu plastikowej obudowy , od gory na pasku rozrzadu odznaczają się lekko perforacje "ząbków" kół wałków, kumpel nie ogarniety w temacie powiedzial mi zebym jednak go wymienil... no jak by nie bylo kolo 38 tysiecy jest przejechane bez wymiany. I ogolnie to nie wiem czy to normalne i jak wygladaja wasze paski?
Słyszałem raczej dobre opinie o INA, ale sam nigdy nie miałem.
Koło zębate wału korbowego - 32zl
A to dlaczego?
czytałem artykuł na ten temat , ale to ponoć na zerwanie paska ma wpływ nie zębatka po której jedzie pasek rozrządu, a koło po którym jedzie pasek klinowy, .. ja to wymieniłem bo na kole paska klinowego zaczęło się tworzyć odbicie zębatki rozrządu
witam wszystkich !
też przymierzam się do wymiany rozrządu.... co sądzicie o komplecie:
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=938206468
części Ruville i pasek Contitech
więc chyba powinno być OK ? czy może lepiej pompę SKF ?
[ Dodano: 2010-03-21, 20:57 ]
i jeszcze jedno, czy koło zębate o którym piszecie to coś takiego:
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=957320557
gdzie kupowaliście za 34 złote ?