ďťż

Graczem będąc…

Witam.
mam problem ze ściąganiem auta.Pojechałem na zbieżność. Ustawili ją. Po wizycie w warsztacie, nadal ściągało. Zamieniłem więc przednie koła miejscami, nadal ściągało. Pojechałem z powrotem do nich. A ze 45 minut sprawdzali i ściąga. Mechanior polecił przejechać się na regeneracje maglownicy. Dobrze on prawi. Pojechałem do innego warsztatu, sprawdzili i powiedzieli, że jest wszystko jest ustawione ok, a przyczyny ściąganie nie znają

Zbieżność mam ustawioną idealnie, wszelkie kąty są idealne tak na przednich jak i na tylnych kołach.
Dodam, że opony nowe, hamulce nie blokują (koła się nie grzeją), zawieszenie z przodu nowe.
jakieś pomysły


a moze byl kiedys bity... i zostala odwalona fuszerka ... zle zrobione elementy nadwozia i juz klopot lekkie skrzywienie... roznie moze byc
a moze byl kiedys bity... i zostala odwalona fuszerka ... zle zrobione elementy nadwozia i juz klopot lekkie skrzywienie... roznie moze byc

No właśnie, że jakiś czas po kupieniu kolega sprawdził lakier testerem i nic nie wyszło, poza kawałkiem tylnego błotnika. No chyba, że powstawiali wszystkie elementy na nowe, ale ile by to kosztowało, któregoś z poprzednich właścicieli, także wątpię w ten trop.
Jesli sa w stanie ustawic geometrie, tzn ze pojazd nie byl bity, albo zostal poprawnie naprawiony. Zresza na plycie podlogowej sa punkty kontrolne, wiec moza je pomierzyc. Mowisz ze zamieniales kola przod z tylem? Tak? A felgi masz wszystkie jednakowe?? Bo jak masz jedna felge z innym ET niz pozostale , to bedzie efekt sciagania (sprawdzone). Sprawdz tez czy ktorys z hamulcow nie powoduje znacznego zwiekszenia oporow pod czas normalnego toczenia sie. Latwo to stwierdzic- pojezdzij pare km (spokojnie) a potem sprawdz czy ktores z kol nie jest znacznie cieplejsze od pozostalych.


Mowisz ze zamieniales kola przod z tylem? Tak? A felgi masz wszystkie jednakowe?? Bo jak masz jedna felge z innym ET niz pozostale , to bedzie efekt sciagania (sprawdzone).
Zamieniałem koła z przodu lewe na prawe, prawe na lewe. Nie zamieniałem tyłu z przodem.
Co do ET felg to nie wiem, nie sprawdzałem. Na oko wyglądają identycznie, ale sprawdzę.

Sprawdz tez czy ktorys z hamulcow nie powoduje znacznego zwiekszenia oporow pod czas normalnego toczenia sie. Latwo to stwierdzic- pojezdzij pare km (spokojnie) a potem sprawdz czy ktores z kol nie jest znacznie cieplejsze od pozostalych.
To już sprawdzałem i hamulce nie są przyczyną. Żadne koło nie jest cieplejsze od innych.
ALe jak zmieniales prawo na lewo to powinno zmienic strone sciagania.... Ale nie zaszkodzi- nt ET i innych danych felgi powinnienes znalezc informacje na wew str felgi.
a nie tnie Ci opon ? Czy jak kupiłeś to już tak było czy po jakimś czasie zaczęlo ściągac ? sprawdz czy przednie amortyzatory nie są zużyte... np. lewa strona moze by niższa od prawej lub odwrotnie...
A czy ściąga przy niższych prędkościach czy raczej przy wyższych
a nie tnie Ci opon ? Czy jak kupiłeś to już tak było czy po jakimś czasie zaczęlo ściągac ? sprawdz czy przednie amortyzatory nie są zużyte... np. lewa strona moze by niższa od prawej lub odwrotnie...
A czy ściąga przy niższych prędkościach czy raczej przy wyższych

Na razie nie zauważyłem aby ścinało mi opony, a ściągało i przed wymianą opon.
Zawieszenie z przodu mam nowe, niecałe 2kkm przejechane. Tylne amorki nie wymieniane. Właśnie może to one robią psikusa
Ściąga i przy niższych i przy wyższych prędkościach, aczkolwiek bardziej to czuć przy wyższych.
Możliwe ze coś nie tak jest z tylnym zawieszeniem...
Radziłbym Ci pojechać najakąś dobrą stację, i sprawdzić zbieżność... Najlepiej tam gdzie ustawiają laserowo... Tam będą wiedzieli z którym kołem jest coś nie tak...
[quote="Grabarz85"]a nie tnie Ci opon ? Czy jak kupiłeś to już tak było czy po jakimś czasie zaczęlo ściągac ? sprawdz czy przednie amortyzatory nie są zużyte... np. lewa strona moze by niższa od prawej lub odwrotnie...
quote]

Amortyzatory nie sa odpowiedzialne za wysokosc samochodu tylko za tłumienie drgan. Za wysykosc to sprezyny tylko... A co do sciagania to mam ten sam problem i juz kilku mechanikow rece rozlozylo wiec... sie przyzwyczailem i tak jezdze Opon nie zdziera...
Witam,

Miałem i mam ten problem w jednym z dwóch lanosów. Zmieniałem koła wyważanie, geometria i nic.
Wreszcie mechanik powiedział, że tak musi być. Polecam wyważanie kół przednich i sprawdzenie ich jak się zachowują pod obciążeniem. Mi ostatnio taki problem przez to wyeliminowali, ale to jest inny Lanos niż ten pierwszy. Polecam tę usługę. Dużo nie kosztuje, a efekt rewelacyjny.
wada fabryczna niektórych lanosów,ściąga w prawo podczas przyśpieszania a i są takie egzemplarze że ściąga podczas jazdy ze stałą prędkością ustawienie geometrii nic nie da
wada fabryczna niektórych lanosów,ściąga w prawo podczas przyśpieszania a i są takie egzemplarze że ściąga podczas jazdy ze stałą prędkością ustawienie geometrii nic nie
O chłopie. miałem ten sam problem. le ja się najeżdziłem po mechanikach, ile kasy wydałem i nic. Paaaaaanie on był bity......., mówili. Ale nie był. Więc pozostaje wada fabryczna.
Kamień mi z serca spadł.
witam, miałem też taki problem do dzisiaj.
usawiłem zbieżność i dalej ściagało, ale porównałem wydrukl ze zbieżności z danymi które są w książce i wszystko było ustawione na cacy.

opony z przodu wyglądały dobrze tylko jedna troszke starta z zewnętrznej strony, ale nie jakoś rażąco.

pojechałem do wulkanizatora, wyważyłem wszystkie 4 koła, zamieniłem przód na tył i PO PROBLEMIE, JAK RĘKĄ ODJOŁ.
a u mnie jeszcze inaczej... auto jeździło ładnie, nie ściągało. Ostatnio po zimie pojeździłem trochę po wrocławskich dziurach (mimo slalomów, nieraz po prostu nie zdążyłem czegoś zauważyć...) i ostatnio jadę sobie i czuję, że ściąga... wyrównałem cisnienie w oponach, dalej ściąga... Byłem na trasie, do Zgorzelca (z wro to jakieś 340 km w tą i spowrotem..) całą drogę ściąga.. ale zauważyłem, że powyżej 90km zaczynam słyszeć z prawego przedniego koła delikatny "szumek", czy to może być coś z łożyskiem? albo może jakaś końcówka... im szybciej, tym głośniej (delikatny, ale słychać) i oczywiście wzrasta częstotliwość tego dźwięku, wiec od obrotów kół albo osi... Może to ma coś wspólnego???
Koła również wyważone, w lutym... opony w sumie już 4 sezon i do zmiany, ale równo zdarte... przy małej prędkości i przy dużej podobnie ściąga...
Coś pomożecie?
Sprawdź zbieżność. A co do szumu to możliwe, że łożysko oberwało jak w dziurę wpadłeś. Końcówka drążka też może być wybita od dziury.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •