Graczem będąc…

Witam wszystkich u¿ytkowników!

Jestem nowym u¿ytkownikiem forum Daewoo. Mam problem z moim autkiem i chcia³em zaczerpn±æ waszej opinii na ten temat.

Ostatnio sprzeda³em mojego starego, dobrego wys³u¿onego ju¿ niestety Lanosa 1.5 V8 (86KM). Zakupi³em nowe autko - oczywi¶cie równie¿ Lanosa.

Poniewa¿ robie du¿e trasy w miesi±cu dlatego potrzebowa³em autka o niskim przebiegu... no i trafi³ siê rodzynek.

Lanos 1.4 (75KM) z klimatyzacj± (czego zawsze mi brakowa³o w starym) i wspomaganiem kierownicy. Autko z 2004 roku o przebiegu nieco ponad 30 tys. km, przebieg udokumentowany, stan igie³ka.

Autko by³o zakupione bez instalacji gazowej. Praktycznie od razu po zakupie zosta³a w nim za³o¿ona instalacja gazowa - zgodnie z zaleceniami jest to sekwencja BRC Sequent 24.

Ca³y czas decyduj±c siê na takie autko mia³em ¶wiadomo¶æ, ¿e bêdzie ono nieco s³absze od mojego starego - ró¿nica 11KM. Kupuj±c auto oczywi¶cie jego stan techniczny by³ sprawdzany jednak co teraz mnie zastanawia sprzedawca na je¼dzie próbnej nie pozwoli³ siê autkiem przejechaæ, sam prowadzi³.

Na pocz±tku specjalnie nie zwróci³em na to uwagi zaafektowany faktem zakupu nowego auta, ale z czasem je¿d¿±c na trasie zauwa¿y³em, ¿e brakuje mu mocy. Wydaje mi siê jednak, ¿e nie sta³o siê to po zainstalowaniu gazu prawdopodobnie by³ taki od samego pocz±tku tylko nie zauwa¿y³em tego.

Ma szczególny problem z zebraniem siê na wysokie obroty. Jak ju¿ wejdzie na wysokie obroty to jako¶ jedzie i nawet przyspiesza ale rozpêdzanie go to po prostu katorga.

Nawet ruszaj±c z miejsca z "jedynki" wystêpuje takie chwilowe lekkie przyduszenie i dopiero po chwili za³apuje i dostaje "kopa" wraz z wej¶ciem na wysokie obroty. ¯eby normalnie je¼dziæ trzeba go niemal non stop trzymaæ na wysokich obrotach.

Nieraz jak jest sytuacja ze gdzie¶ wyje¿d¿am na skrzy¿owanie, podje¿d¿am powoli a pó¼niej gwa³townie potrzebujê przyspieszyæ to jest problem - z "dwójki" nie jest w stanie siê w miarê dynamicznie rozpêdziæ, trzeba go zatrzymaæ, wrzuciæ "jedynkê" naprawdê mocno mu daæ w gaz i jak wejdzie na obroty to dopiero puszczenie sprzêg³a powoduje jakie¶ sensowne normalne zbieranie siê.

Mówiê tutaj o je¼dzie bez w³±czonej klimatyzacji, jak siê w³±czy klimê to przy dodatkowym obci±¿eniu ju¿ jest totalnie zamulony i jest jeszcze gorzej, po prostu klapa. Dodam tylko ¿e s³aby jest zarówno na gazie i na benzynie. Z moich obserwacji wygl±da nawet, ¿e na gazie jest nieco mocniejszy.

Czasem - chocia¿ nie zdarza siê to bardzo czêsto przy ostrym przyspieszaniu (maksymalne wci¶niêcie peda³u gazu) - szczególnie na wysokich obrotach ale na ni¿szych te¿, wystêpuje wyczuwalne na pedale gazu chwilowe szarpanie silnika - nie przy¶piesza p³ynnie.

Dodatkowo jakby tego wszystkiego by³o ma³o zauwa¿y³em ¿e do¶æ du¿o spala. Poni¿ej zamieszczam wyniki moich dok³adnych pomiarów (spalanie gazu LPG):

9,3 l/100km - spokojna jazda na trasie bez w³±czonej klimy
10.3 l/100km - spokojna jazda na trasie z w³±czon± klim±
12 l/100km - ostra jazda na trasie na wysokich obrotach z w³±czon± klim±

Porównuj±c te wyniki ze spalaniem mojego starego lanosa doszed³em do wniosku, ¿e jest co¶ nie tak. Stare auto mia³o instalacjê LPG II generacji - teoretycznie mniej oszczêdn±, by³o znacznie mocniejsze (ró¿nica w mocy tych aut jest naprawdê ogromna) i je¿d¿±c dok³adnie na tych samych odcinkach w podobnym a nawet bardziej dynamicznym stylu pali³ maksymalnie ok 8 - 8,5l gazu. Niestety nie wiem tak naprawdê ile moje obecne autko spala benzyny, nie sprawdzali¶my tego dok³adnie po zakupie (sprzedawca twierdzi³ kilkukrotnie upieraj±c siê, ¿e na trasie - przy spokojnej je¼dzie - nawet z chwilowym w³±czaniem klimy spala³ podobno 6,5l benzyny /100km) od razu praktycznie by³a montowana instalacja gazowa. Konsultowa³em siê jednak w miêdzyczasie z u¿ytkownikami Lanosów z silnikiem 1.4 i wiem ¿e na gazie w trasie spalanie przy spokojnej je¼dzie oscylowaæ powinno w okolicach 7 - 7,5 l / 100km bez klimy i takiego lub niewiele wiêkszego oczekiwa³em u siebie.

Od momentu monta¿u gazu by³em dwukrotnie na regulacji instalacji gazowej, za ka¿dym razem gazownik regulowa³ instalacjê w kierunku mniejszego zu¿ycia LPG (zamieszczone przeze mnie wyniki spalania to wyniki po ostatniej regulacji - spalanie trochê zmala³o wzglêdem tego co by³o na samym pocz±tku)

Z czasem je¿d¿±c tym autem doszed³em do wniosku, ¿e mo¿e ten typ tak po prostu ma, ¿e w koñcu jest to silnik 1.4 a tak naprawdê to 1.3 - 1349 pojemno¶æ i takie s³abe jest i ju¿ - trzeba siê przyzwyczaiæ.

Dla ¶wiêtego spokoju aby rozwiaæ wszelkie w±tpliwo¶ci postanowi³em jednak pojechaæ do znajomego mechanika na stacji ASO i ¿eby zerkn±³ czy wszystko ok. Pocz±tkowo my¶la³ ¿e jest to mój wyimaginowany problem spowodowany przesiadk± z mocniejszego auta na s³absze. Po je¼dzie testowej jednak mechanikowi zrzed³a mina i stwierdzi³ - "totalny brak mocy", ¿e na 99% procent jest co¶ nie tak, trzeba co¶ z tym zrobiæ itp. bo taka jazda mo¿e doprowadziæ do powa¿niejszej awarii itp...

Sprawdzone zosta³y wiêc nastêpuj±ce rzeczy:

1. Ci¶nienie sprê¿ania silnika - wzorcowe
2. Stan katalizatora - idealny
3. Wydech - od³±czono próbnie ¿eby sprawdziæ czy nie s± pozatykane t³umiki - ¿adnej ró¿nicy nie by³o
4. Dodatkowo mechanik pod³±czy³ siê skanerem pod komputer pok³adowy - nie stwierdzi³ problemów z czujnikami, sond± lambda itp. - brak zarejestrowanych b³êdów.

Po tych czynno¶ciach mechanikowi brak³o pomys³ów co mo¿na ewentualnie jeszcze sprawdziæ.

Dodatkowo profilaktycznie wymieni³em:

1. ¦wiece zap³onowe
2. Kable zap³onowe
3. Filtr powietrza

Po wspomnianych wymianach brak jakiejkolwiek ró¿nicy, nawet nie ust±pi³ efekt szarpania przy przy przyspieszaniu o którym wcze¶niej wspomnia³em.

Najgorsze w tym wszystkim jest to ¿e mechanik nie potrafi znale¼æ przyczyny problemu a jednocze¶nie twierdzi ¿e co¶ jest nie tak, ¿e zdecydowanie brakuje mu mocy i pali za du¿o.

Dla mnie oczywi¶cie mój nowy Lanos jest bardzo mu³owaty i nigdy bym nie przypuszcza³ ¿e taka bêdzie ró¿nica pomiêdzy moim starym ale nie wiem w³a¶nie ju¿ sam czy taki w³a¶nie jest ten silnik czy jest to spowodowane jak±¶ usterk±. Na pewno niepokoj±ce jest spalanie i my¶lê ¿e te dwa fakty spalanie + moc s± czym¶ jednak spowodowane.

Nie mam niestety nikogo kto posiada³by Lanosa z takim samym silnikiem aby sprawdziæ, porównaæ takie same dwa autka.

W miêdzyczasie jeszcze znajomemu mechanikowi przyszed³ do g³owy jeszcze jeden pomys³ i w przysz³ym tygodniu mam jeszcze podjechaæ na stacjê i maj± mi sprawdziæ czujnik otwarcia przepustnicy. Podobno tutaj mo¿e siê jeszcze kryæ przyczyna problemów. Mechanik mierzy³ wcze¶niej napiêcie na tym czujniku i nie podoba³o mu siê to bo podobno przy puszczonym pedale gazu by³o 0V a twierdzi ¿e powinno byæ standardowo 0,6V w Lanosie.

Bêdê chcia³ dodatkowo aby sprawdzi³ mi poprawno¶æ za³o¿enia paska rozrz±du - raczej wszystko powinno byæ ok ale dla pewno¶ci bêdê chcia³ aby na to zobaczy³ - by³ wymieniany kilka dni po zakupie autka na samym pocz±tku.

Mo¿e kto¶ z u¿ytkowników forum mia³ podobne do¶wiadczenie i problemy z tym silnikiem, za wszelkie uwagi i sugestie bêdê bardzo wdziêczny, mo¿e co¶ uda mi siê podpowiedzieæ mechanikowi do ewentualnego sprawdzenia.

Mile widziane s± równie¿ wszelkie uwagi i informacje na temat silnika 1.4 w Lanosie, spalania, osi±gów itp. je¶li kto¶ posiada takowe

Pozdrawiam

Art78pl1


Ale¿ kolego siê rozpisa³e¶ podziwiam Ciê, niestety chyba nie bêdê ci móg³ pomóc bo nic nie przychodzi mi do g³owy .....mo¿e sprzêg³o siê ¶lizga
Podjed¼ na kompa i niech sprawdz± sondê i zap³on.
Równie¿ posiadam lanosa 1.4 tylko PB z przebiegiem 200 000km i mam podobny problem.
Ciê¿ko jest mu siê ruszyæ z miejsca na wy¿szych obrotach tak ze 2500 jest ju¿ w miarê ale ruszaæ gdzie¶ na skrzy¿owaniu to tragedia.
Wymieni³em ju¿ przewody wn, ¶wiece.
By³em ju¿ na sprawdzeniu komputerem ale nie posiadam katalizatora i mechanik powiedzia³ ¿e to fa³szuje wyniki pomiaru, postawi³ na sondê lambda jako najbardziej prawdopodobn± usterkê te¿ j± wymieni³em ale niewiele pomog³o. Szukam na razie w ciemno my¶lê o zmierzeniu ci¶nienia jakie daje pompa i sprawdzeniu wtrysków.
Dodam ¿e mój lanos jak go kupi³em w trasie pali³ 6,5 litra teraz dok³adnie nie wiem ale my¶lê ¿e trochê wiêcej.


Ja rozwi±za³em swój problem Pomog³o proste czyszczenie przepustnicy. By³o w niej tyle syfu ¿e bym nie pomy¶la³. Przyda³oby siê jeszcze przeczy¶ciæ wtryski ale teraz jest o niebo lepiej. Auto ju¿ siê nie dusi na wolnych obrotach i nie ma takiego charakterystycznego szarpniêcia przy przej¶ciu w wy¿sze obroty. I pomy¶leæ ¿e wystarczy³o trochê chêci i pêdzel.
mariusz1304, pogratulowaæ..
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •