Graczem bÄdÄ câŚ
Witam serdecznie,
Używając wyszukiwarki przejrzałem forum napotykając mnóstwo postów odnośnie złej pracy silnika w Lanosie na benzynie w przypadku założenia LPG (w większości jak zauważyłem nierozwiązanych) ale nie natknąłem się nigdzie na problem podobny do mojego.
Mój samochód to wersja 1,5 16v z instalacją LPG II generacji i przebiegiem 95k km. Ostatni przegląd (olej, wszystkie filtry, świece i przewody) zrobiony ok 10kkm temu. Przez ostatnie 8 miesięcy samochód eksploatowany jest w ruchu miejskim (do 20 km dziennie) prawie wyłącznie na benzynie 98 (gaz raz na 3-4 tygodnie - na krótkim odcinku żeby się instalacja "nie zastała").
Mój problem z samochodem zaczął się jakiś miesiąc temu. Od czasu do czasu zaczął wtedy szarpać i tracić moc (obroty zawisały na chwilę na ok 2 tyś i mimo naciskania pedału gazu przez parę sekund nie chciały iść w górę). Systematycznie jednak częstotliwość takich sytuacji zaczęłą się zwiększać co pozwoliło mi zaobserwować, że występują one prawie wyłącznie w chwilach gdy samochód pokonuje lewy łuk/zakręt (np. rondo). Na prostej samochód działa bez problemów, spala tyle samo paliwa co poprzednio (raczej nie ma mowy o jakimś wycieku na przewodach paliwowych) zaś na autostradzie bez problemu rozpędza się do 150 km/h (szybciej nie próbowałem). Co ciekawe w czasie jazdy na LPG żadne niepokojące obiawy nie występują.
Zastanawiam się czy ktoś spotkał się już z podobną awarią i może podpowiedzieć gdzie szukać jej przyczyn. Co prawda na razie daje się z tym jezdzić ale obawiam się , że sytuacja może się pogorszyć.
Ponieważ na tutejszych mechaników (Belgia) za bardzo nie mogę liczyć (jak nie pokażesz palcem co zrobić na na diagnozę możesz nie liczyć) a i ceny wszelakich części są to raczej wygórowane (lanos to co prawda nie jest tu białym krukiem ale za często na ulicach się go nie widzi) stwierdziłem, że zakupię części w czasie najbliższej wizyty w Polsce (za tydzień). Niestety nie za bardzo mam pomysł co wyeliminuje usterkę - obstawiam, że na pewno powinieniem wymienić filtr paliwa, lecz zastanwiam się co jeszcze może być powodem, żeby kupić części "na wszelki wypadek" by mieć je pod ręką (pompa paliwowa, świece, kable, jakieś przewody podciśnienia, sonda lambda, płyn do czyszczenia wtryskiwaczy?) na wypadek gdy jego wymiana nie pomoże.
Z góry dziękuję za wszelakie rady.
PZDR
Darek
musisz zacząć od sczytania błędów z kompa opis masz tu http://daewooforum.pl/viewtopic.php?t=90 u mnie też zaczyna się tak robić, już raz walczyłem z tym problemem wtedy okazało się że padł czujnik położenia wału dziś po raz kolejny będę miał nowy na podmiankę i sprawdzę czy mu się poprawiło i napisze Ci jakie są efekty, niemniej jednak najważniejsze jest to żeby sczytać błędy z kompa..
Dzieki za poradę - po południu sczytam błędy z kompa.
Mam jednak pytanie, czy jeżeli objawom które opisałem powyżej nie towarzyszy zapalanie się kontrolki "check" to czy w pamięci komputera będzie informacja o zarejestrowanych błędach?
tak będą błędy a check mógł się zapalić dosłownie na chwilę i nie widziałeś ja tak miałem ale zapalił się kila razy więc w końcu go dojrzałem
Sprawdzenie błędów komputera niestety nic nie wykazało (cały czas w kółko wyświetla błąd nr 12 i nic więcej). Niemniej jednak za Twoją radą dorzucę do listy zakupów czujnik położenia wału.
Przy okazji mam pytanie gdzie jest on umieszczony na silniku (mam książkę obsługową Laniego, ale poza informacją, że silnik ma taki element brak tam wskazówek co do tego gdzie i jak go wymienić) czy łatwo się do niego dobrać samodzielnie (tzn bez specjalistycznych narzędzi i kanału) i czy jest to element wymienny (taki sam) dla silników 1,5 SOHC i DOHC (na allegro znalazłem coś takiego: http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=697387263 , ale sprzedawca nie jest mi w stanie odpowiedzieć czy pasuje to do silnika 1,5 16v. Strzelam, że skoro nadaje się do 1,5 8v i 1,6 16v to raczej będzie pasować ale wolałbym mieć pewność).
PZDR
Darek
tak dokładnie takie coś dziś zakładałem numer katalogowy mogę Ci podać jutro wieczorem mam gdzieś w garażu worek z nowego .. coś się po założeniu zmieniło ale dalej mam problem nie zawsze pali od razu, muszę jeszcze sprawdzić świeczki raz i przerwy no i ciśnienie na pompie paliwa ..