Graczem bÄdÄ câŚ
Hej, jechalem wczoraj o 21 do pracy na nocke, a jak wiadomo temperatura byla dosc niska. Auto odpalilo bez problemow, silnik sie nagrzal, jednak pod koniec jazdy auto zaczelo gasnac gdy hamowalem i wciskalem sprzeglo. Wrając teraz, nie bylo takich problemow, jednak zauwazylem, ze podczas dawania luzu i ogolnie niskich obrotow spadala temperatura silnika, niezbyt duzo, ale jednak. Czy to wina obecnej pogody czy z moim autem dzieje sie cos nie tak? Mam lanosa 1.6 16V
masz gaz http://daewooforum.pl/vie...der=asc&start=0 tu masz coś do poczytania
wlasnie ze nie;/ benzyna od poczatku
w takim razie sprawdź pomiary podawane przez TPS
Czujnik jest zasilany napięciem stabilizowanym 5V zaś sygnałem wyjściowym z czujnika jest napięcie z zakresu 0,5 do ok. 4,5V.
są 3 przewody:
1 masa
2 zasilanie +5V
3 sygnał wyjściowy Ua
TPS sprawdzasz wpinając miernik miedzy 1 a 3 i bardzo delikatnie obracając przepustnicę obserwujesz czy napięcie jest płynne np. 0,6V > 0,7V > 0,8V > .........
jeśli są znaczne skoki napięć to TPS jest do wymiany.
a więc , piszę w osobnym poście żeby powiadomiło wszystkich zainteresowanych
więc tak wtyczka od czujnika TPS wygląda tak:
Obrazek
wtyczka pozostaje na swoim miejsu wpinamy się w niebieski przewód szpilką (obojętnie) , włączamy zapłon tak żeby czujnik (zwykły rezystor) dostał zasilanie i podłączamy tam "+" miernika a masę bierzemy z akumulatora bądz z pewnego miejca napiecie zależnie od ustawienia śrubki podrzymującej przepustnice powinno wynosić koło ~0,67V , więc gdy mamy już napięcie na wyświetlaczu miernika delikatnie przesuwamy przepustnicę aż do pełnego otwarcia napięcie powinno wzrosnąć bez żadnych skoków szpilek itp.
czyli od tych 0,67V powinno wzrastać liniowo czyli np. jak mamy 1V to nie może nagle skoczyć na 0V albo 0.4V albo 1.8V powinno liniowo czyli im więcej otwieramy przepustnicę tym wyższe napiecie , napięcie jakie powinno być maksymalne prawie równe będzie napięciu jakie jest między stykami "+" i "-" na wtyczce idącej do czujnika którą możemy wypiąć i zmierzyć biegunów "+" i "-" nie pamietam czy nie odwrotnie ale przy mierniku cyfrowym pokaże poprostu napięcie z "-" na początku , aha jeszcze jedno od pewnego stopnia otwarcia już napięcie pozostanie na maksymalnym i dalej już nie będzie rosło
mam nadzieje że opisałem wszystko , jeśli przy włączonym zapłonie napięcie nie będzie wynosiło ~0,67V w przypadku Lanosa 1.5 DOHC może to też oznaczać , że przepustnica za bardzo się domyka i trzeba lekko podkrecić śrubką (moge zrobić jej zdjęcie ale jest widoczna bez problemu
Pozdrawiam
tu masz przytoczone dwie wypowiedzi userów co do sprawdzenia ..
[ Dodano: 2010-01-24, 13:13 ]
http://daewooforum.pl/viewtopic.php?t=20771 tu masz wtyczkę TPS ..
aha TPS to inaczej czujnik położenia przepustnicy i jest z tyłu na przepustnicy