Graczem bÄdÄ câŚ
Witam.Mam Lanosa 1,5 16 v z sekwencyjnym gazem.Podczas jazdy na LPG(na benzynie nie testowałem jeszcze) jak rozpedze auto do ok 120-140 i wrzuce na luz to czasami silnik zgasnie.Dzieje sie to tylko na biegu jałowym.Przy mniejszych predkosciach nic takiego nie zauwazyłem.Prosze o pomoc
Czasem pomaga odwrócenie wlotu powietrza, tzn nie do przodu auta tylko w stonę kabiny.
OT: "wyłącza"
Zapoznaj się z tym tematem:
http://daewooforum.pl/viewtopic.php?t=9464
Więcej osób ma takie problemy i jak na razie nie dowiedziałem się co z tym zrobić...
Czasem pomaga odwrócenie wlotu powietrza, tzn nie do przodu auta tylko w stonę kabiny.
Co dokładnie masz na myśli???
P.S.
Dowiedziałem się, że bardzo prawdopodobną awarią w tym przypadku jest przegrzewanie się cewki zapłonowej, ale to już niemały wydatek, żeby wymieniać na ślepo.
Co dokładnie masz na myśli???
Dokładnie to co napisałem. Chodzi o to aby powietrze nie było "wdmuchiwane" tylko zasysane.
Zobaczę, może pomoże...
Poczytaj błędy albo reset kampa
[ Dodano: 2009-03-11, 15:25 ]
Mój gasł na wolnych ( kiepskie paliwo po trasie tankowałem) ... reset załatwił sprawę
Mój żadnych błędów nie zapamiętuje. A to "gaśnięcie" silnika zdarza się bardzo rzadko - ok. 2x w miesiącu.
A jeśli chodzi o reset kompa to jak go zrobić i czy jest to bezpieczne dla autka???
Już kilka razy robiłem i nic się nie dzieje .Odłączam klemę "+" na 15 min , zakładam i jara za pierwszym.
Też mi się tak raz wydarzyło jadąc autostradą postanowiłem przy 140 km/h wrzucić sobie luz (jazda na lpg) silnik zgasł, ale nie miałem o tym pojęcia dopiero przy skręcaniu na cpn czuje że coś nie gra hamulce słabe, brak wspomagania....lipa. To przez powietrze doprowadzane do silinika a dokładniej przez rodzaj dolotu. U mnie jest co prawda instalacja II generacji, ale widocznie na sekwencji dzieje sie to samo przez ten dolot. Moja rada, którą sam stosuje to poprostu podczas większych prędkości nie włączać luzu, bo przecież przy mniejszych prędkościach silnik zachowuje się prawidłowo. Jest to najtańsze i wg mnie najlepsze rozwiązanie:) u mnie sprawdzone i działa:) pozdro
Jazda na luzie przy 140 km/h 0_o bez komentarza. W drugiej generacji gaśnięcie na wolnych obrotach może być winą parownika. Na sekwencjach zbytnio się nie znam.
Witam.Mam Lanosa 1,5 16 v z sekwencyjnym gazem.Podczas jazdy na LPG(na benzynie nie testowałem jeszcze) jak rozpedze auto do ok 120-140 i wrzuce na luz to czasami silnik zgasnie.Dzieje sie to tylko na biegu jałowym.Przy mniejszych predkosciach nic takiego nie zauwazyłem.Prosze o pomoc
>jeżeli problem nie występuje na benzynie , to na 100% źle ustawiona instalacja sekwencyjna!!
> jak dawno wymieniane filtry od gazu ?
>ile przejechałeś na gazie i czy ten problem był od początku?
>powiedz jaka masz ta sekwencje - jakiej firmy sterownik i jakie masz wtryskiwacze gazowe ?
Filtry juz trzeba wymienic .Jeden pod parownikiem co 30 tys sie wymienia i jeden co 15 tys a mam juz bez wymiany filtrow przejechane prawie 30 tys wiec niedługo wymiana.Problem pojawił sie po wymianie listwy i wtryskow gazu firmy Valtek ( zmiana z 1 omowych na 3 omowe poniewaz 1 wtrysk był walniety).Mozliwe ze tak jak piszesz złe ustawienie sekwencji.Reduktor Diego i jak cos jeszcze znajde to napisze.Wiem ze to instalacja Polska.A tak oprocz tego jest wporzadku.
[ Dodano: 2009-03-12, 18:59 ]
zmien,
juz bez wymiany filtrow przejechane prawie 30 tys wiec niedługo wymiana.Problem pojawił sie po wymianie listwy i wtryskow gazu firmy Valtek ( zmiana z 1 omowych na 3 omowe poniewaz 1 wtrysk był walniety).
>powiem tak na valetkach 3om to zapomnij zeby bylo dobrze!!
> juz od biedy moga byc do lanosa valetki 1om ,ale i tak to nie jest rewelacja
> jedyny sluszny wtryskiwacz do gazu w przypadku tego auta to matrix hd 344 !! lub minimum magic jet , ale z tych dwoch to bym wybral matrixy
. a co do filtrow to ja mam 3 i staram sie je wymieniac co 10tys
>zapytam jeszcze z czystej ciekawości kto ci podsunął pomysł żeby do lanosa załorzyć valetki 3om?
>jak gazownik to go zmień !!
Słuchaj to było tak miałem załozone Valteki 1 omowe i jeden z nich padł .Ogolnie z 1 omowych nie byłem zadowolony bo były za wolne -dajesz gaz do konca a tu nic , dopiero po jakim czasie cos sie działo.Pojechałem do mechanika (w sumie to byłem u 5 i tylko 2 stwierdziło usterke na miejscu reszta nie miała pojecia co sie dzieje ) pierwszy z nich zaoferował listwe + wtryskiwacze za 450 zł a wczesniej na Allegro widziałem nowe listwy 3 omowe za 150 zł wiec pojechałem do jeszcze jednego i ten za wymiane listwy i wtryskiwaczy zaspiewał 200 zł + kalibracja itd.Narazie jestem z tych wtryskiwaczy zadowolony w 100%.Napisze tak 1 omowe były znacznie gorsze od tych 3 omowych .
Napisze tak 1 omowe były znacznie gorsze od tych 3 omowych
> loanos ma czas wtrysku na wolnych obrotach okolo 2.1ms ,a Valetki 3om nie sa zalecane do czasow wtrysku ponizej 3ms!!
>1om są szybsze od 3om,ale ani jedne ani drugie nie są odpowiednie do lanosa, przerabiałem już ten temat u siebie! ja miałem tez magic jety które teraz u mnie po przebiegu 10 tys padły! (niepolecam)
> teraz zakładał będę MATRIXY HD 344 są to najszybsze wtryskiwacze i najodpowiedniejsze do lanosa! (potrzeba do nich dobrego filtra fazy lotnej)
>valetki to elektrozawory ,które potrafią sie po nawet krótkim czasie rozkalibrować ,szkoda czasu i pieniędzy na to ,poznałeś moje zdanie zrobisz jak będziesz uwarzał