Graczem bÄdÄ câŚ
Lanos 1500 (1999 grudzień), tylko na benzynę, pierwszy właściciel, przebieg 69 tys km. Tydzień temu uporałem się z naprawą błędu o kodzie 63, co objawiało się że silnik po nocnym garażowaniu odpalał na 1 i 4 cylindrze, a po kilkunastu przejechanych kilometrach nagle zaskakiwał i pracował wzorowo . Usterka naprawiona po wymianie cewki na nową. Od 2 dni mam następny kłopot. Wczoraj tj 7 maja odpalił, ale na 2 sek i nagle zgasł. Próbowałem co najmniej 10 razy, ale to samo, by kolejnym razem udało się po "przegazowaniu" utrzymać silnik na obrotach. Przejechałem się 2 kilometry i wydawało się że jest OK! a silnik pracował również równo na wolnych obrotach! Odstawiłem więc Lanosa do garażu i dziś jest to samo, a dodatkowo po prawej stronie silnika przez chwilkę usłyszałem pisk jakby paska (naciąg jest właściwy) oraz wyczułem, że przy kręceniu rozrusznikiem w silniku jakby coś się odblokowywało i następowało krótkotrwałe uruchomienie. Powtarzałem kilka razy, ale nie chce pracować ciągle. Świece i przewody nowe. Nie wiem co robić, a samochód jest mi bardzo potrzebny. Proszę życzliwych o pomoc i podpowiedzi.
[ Dodano: 2010-05-08, 10:53 ]
Próbowałem kombinować odpalić, ale teraz już się nie odzywa. Czekam na Wasze podpowiedzi. Wiem, że sobota i po wczorajszej transmisji z walk MME jeszcze chce się "polenić pod kołderką" ale już czas wstawać! i pomagać potrzebującym.
ale teraz już się nie odzywa tzn nie kreci czy kreci ale nie odpala. Akumulatora nie rozladowales? sczytaj bledy,imo gasnie?
Akumulator kręci, sprawdziłem, że zasilanie i układ paliwowy, a także paliwo jest OK! Uwaga! Zmieniłem cewkę na wcześniejszą (tę, na której samochód odpalał, ale na 2 cylindrach) i samochód odpalił (ale oczywiście na 2 cylindry. Następnie przedmuchałem i przeczyściłem połączenie z cewką i zamontowałem tę nowo kupioną. Zapalił i pracował dobrze. Jednak to było wczoraj. Dziś, odpaliłem, ale znów to samo.
[ Dodano: 2010-05-09, 11:37 ]
Zmostkowałem piny A iB w gnieździe diagnostycznym i pokazuje kod 12, czyli jest dobrze.
Wymień cewkę zapłonową.
Chyba to wtyczka z przewodami podłączana do cewki, bo jak nią poruszałem to silnik zaczął pracować ciągle, a gdy pracował i znowu poruszałem to nagle gasł. Przeglądnę dokładnie wtyczkę i połączenia i, a wtedy zobaczymy.