Graczem bÄdÄ câŚ
Przeczytałem większość postów na temat nierównomiernych obrotów, ale generalnie wszystkie dotyczą problemów z silnikami z LPG. Ja mam Lemiesza 1.6l DOHC benzyna i problem taki:
od czasu do czasu - nie jestem w stanie wychwycić prawidłowości - kiedy auto jest 'na luzie' (nieważne, czy stoi, czy się toczy) - obroty silnika spadają do około 500 rpm, komputer panikuje i podnosi je do okoiło 1500 rpm (żeby nie zgasł silnik) i tak to jest kilka do kilkunastu razy.
Co może być tego przyczyną? Mam Lemiesza od niedawna, ale historia auta jest mi znana - serwisowany do tej pory w ASOSie, mam wszystkie faktury itp. Ktoś ma jakiś pomysł, co może być przyczyną takiego zachowania silnika?
wyczysc silniczek krokowy i jego komore,wymien filtr powietrza,powinien byc bialy,jak ma kolor niebieskawy to pełny,niby co 45 tys ale ja wymieniam co 10 tys i juz jest full,oczywiscie kable maja nie wiecej niz 45 tys?świece nie wiecej niz 30 tys?, ,wyjmij po wszystkim bezp. ECM na pare minut-mozna tez odłączyc aku ale po co ustawiac radio itd? i wtedy zakoduj wolne obroty wg instrukcji w ksiazce sam naprawiam,
tez mam podobny problem, ale slyszalem jak sie wyczysci silniczek krokowy to bedzie sie psul i bedzie go trzeba wymienic. czy to prawda
to go wymień i już.silniczek krokowy do lanosa jest tak tani ze nie "bawiłbym" sie w czyszczenie.
Ale po co kupować nowy skoro można wyczyścić stary??!!!
Wystarczy śrubokręt, odkręcić dwie śrubki i silniczek mamy na wierzchu.
Później trochę benzyny ekstrakcyjnej i pędzelek.
Przy wkładaniu nalezy pamiętać aby oring gdzieś się nie zagiął.
Czyszczenie nie psuje, jest tańsze ja czyściłem ze 45 tyś temu i jeżdże do dziśaj jest ok mam już 100tyś.km.
od paru dni zobaczyłem ze obroty na pb opadają do ok .400 -500, ale tylko jak autko stoi, lub po całkowitym zarzymaniu. czasem opadna i podskocza i sa ok. a czasem faluja tak kilka razy... zdaza sie to na zimnym i na cieplym silniku, choc na zimnym ojawy sa bardziej widoczne
oprocz tego objawu autko normalnie działa nie muli, nie dławi itd
autko ma lpg i wszystko jest ok, krokowy i przepustnica czyszczone, reset i ust. jałowego tez.
jak byłem w aso podpic przeglad koles mi powiedział ze to moze byc sonda