ďťż

Graczem będąc…

SerwuS

Chyba mnie ktoś próbował oszukać.

Robiono: rozrząd (pasek, napinacz, rolka, pompa) + wym. oleju

Oleju wlano powyżej max ok. 7mm
Gdy zwróciłem uwagę po sprawdzeniu że jest za dużo mechanik nie kwapił się by go spuścić twierdząc, że to w ogóle nie przeszkadza.
Zlałem sam strzykawką do 3/4 stanu (ok. 0,25l). Wlał widocznie całe 4l.

Przy tym spuszczaniu (po 240km i 4dniach jazdy) okazało się że olej (MOBIL 5W30) w strzykawce jest czarny jak smoła. Czy to możliwe, że tak od razu się aż tak zabrudził?
Przebieg oryginalny 60 000km, LPG od kilku miesięcy. Brak wycieków, brak ubytków oleju pomiędzy wymianami.

Orientowałem się w laboratoriach w spr. sprawdzenia lepkości i zabrudzeń.
Jedna próbka to 60zł a trzeba mieć dwie (lepkość) by sprawdzić ten z silnika (brudny) i ten z butelki (czysty) ale tej, z której dokładnie był wlewany (ta sama partia)gdyż niby olej ma określoną przez producenta lepkość ale faktycznie mieści się ona w widełkach np. 12,5-17 więc warto wiedzieć ile dokładnie miał ten by porównać...

Druga sprawa- rozrząd wymieniałem w nim jako pierwszy.
mechanik oddając kluczyki zapytał czy mam go od nowości.
Jak odpowiedziałem, że nie to wspomniał coś o spawanym kole pasowym dodając, że to w niczym nie przeszkadza. Zapaliła mi się żarówka bo samochód jest w ogólnym świetnym stanie i z oryginalnym przebiegiem, z pewnego źródła (jestem drugim właścicielem, znam jego dokładną historię, rozrząd wcześniej robiony nie był na 100%).
Sprawdziłem więc sam jak wygląda to koło pasowe. Spaw ewidentnie świeży.
Załączam kiepskie zdjęcia. Spaw w dwóch miejscach. Odłamało mu się widocznie przy zmianie. Nie przyznał się będąc pewnym że skoro nie mam go od nowości a ma tyle lat (11) to nawet nie będę analizować....

zamiast badać olej dla pewności bym go niedługo wymienił znowu (szybciej niż po 10 000km)

jeśli chodzi o rozrząd to na logikę takie koło nie powinno być spawane moim zdaniem choćby z dwóch powodów: nie jest dobrze wyważone co może sprzyjać wibracjom
drugi to osłabienie materiału (spaw) jak pierd... to rozpierd... rozrząd

Co myślicie? wymieniać koło pasowe?
Olej mógł być jednak wymieniony?

Jeszcze jedno: temat klucza dynamometrycznego jest większości niestety obcy
Moment 90nM...

Koleś myślał, że trafił na frajera?

POzdro
Wyatt



jesli faktycznie cie zrobił z olejem bo raczej nie powinin byc odrazu czarny jak smoła (w moim lanosie od wymiany do wymiany jest czysty jak miód a ma prawie 200tys)ai jesli faktycznie przy wymianie rozrządu uszkodził koło pasowe urwi mu jajca!!!pewnie walił cielak młotkiem w koło bo nie chciało zejść.Jedż do niego i zmuś go do wymiany na nowe i niech ci odda pieniądze.
Co myślicie? wymieniać koło pasowe?

Przy zmianie rozrzadu to nie ma możliwości by uszkodzić elementy silnika bo po ustawieniu na znakach i poluzowaniu napinacza pasek schodzi
ale żeby się dobrać do paska trzeba zdjąć kolo pasowe a ono czasem lekko nie schodzi


być może przyj.... młotkiem lub ściągał brechą
Jeżeli jesteś w 100% pewien historii auta to na bank koleś coś kręci. Fabryka na pewno nie wypuściła auta z takim kołem. Poza tym jeżeli dobrze widzę miejsce spawu to wręb miedzy zębami i jest on dość ładnie wyszlifowany... Czy koło pasowe czasem mimo osłon nie ciemnieje od brudu i gumy z paska? Jak dla mnie "mechanik" uznał Cię za Jelenia... A co do ciemnego oleju po 240km od wymiany to można uznać, że wymiana była na szybko i zanim stary olej w całości spłynął, został nalany świerzy. Inna sprawa, że mógł wogóle nie być wymieniany... Ja bym pojechał do kolesia i zagroził opinią rzeczoznawcy i ewentualną droga sądową. Jezeli Cię oszukał to pójdzie na ugodę. Jest to karalne i łatwo mozna kolesiowi zamknąć interes.
te zęby spawane wyglądają dosyc dobrze pozatym mają tylko za zadanie dawac odczyt czujnikowi położenia wału ...
Napewno wsadził jakiś gruby śrubokręt aby zablokowac koło pasowe przy odkecaniu śruby i mu odpadł. Z kąd ci ludzie się biorą głowa boli...
co do oleju,lejesz olej syntetyczny,on ma b. dobre własnosci myjace,wiec niema sie co dziwic ze olej szybko zmienia barwe,ja dla porównania leje syntetyk od nowosci i zwłaszcza przy Mobilu 5W-50 jak lałem to olej niemal odrazu po wymianie czerniał,nieprzejmowałem sie tym bo olej sam od nosowci wymieniałem osobiscie
Wyatt nie wiem jak Ci to powiedzieć, ja bym to koło pasowe wymienił, pomijając to, że obciążyłbym kosztami mechanika, który napewno koło uszkodził
A więc:

Dzisiaj wymieniłem koło pasowe. Wygląda gorzej niż myślałem. Nie dosyć, że spaw jest iluzoryczny to dodatkowo tak wyszlifowany, że zaostrzył krawędzie powierzchni, na której jest pasek. Spaw ewidentnie świeży, szlif błyszczący jak p... j...

Koszt nowego koła pasowego 131zł, wymiana 50zł.

Mechanikowi, który tak mnie urządził rzuciłem ten eksponat na biurko i zażądałem zwrotu pieniędzy.
Próbował mi jeszcze wmówić, że spaw jest stary... nawet wtedy próbował jeszcze raz ze mnie zrobić jelenia.
Postraszyłem go rzeczoznawcą więc od razu oddał mi całość za poprzednią robociznę.
Chciał zachować sobie na pamiątkę moje "piękne" koło wyrywając mi je z ręki.
Nie dałem - powiedziałem ironicznie, że chce je mieć na zapas skoro według niego jest dobre i można było na nim jeździć

Pokazuję je więc wszystkim, których znam a którzy korzystali z jego usług.

To był "znajomy", któremu ufałem.
Co do oleju wyślę próbkę do badania.

Zdjęcia i dalsze informację prześlę w poniedziałek lub wtorek 8-9.03.2010

Pozdrawiam!

P.S. Jak czegoś nie dodałem albo coś nie tak (TAGI itp.) to proszę o wiadomość. Poprawię się
Postraszyłem go rzeczoznawcą więc od razu oddał mi całość za poprzednią robociznę.

Cytat: Nie dałem - powiedziałem ironicznie, że chce je mieć na zapas skoro według niego jest dobre i można było na nim jeździć

no i ładnie pajaca urządziłeś dobrze, że w porę wymieniłeś kółko bo byłaby mielonka jakby pasek strzelił
A więc:

Postraszyłem go rzeczoznawcą więc od razu oddał mi całość za poprzednią robociznę.

To praktycznie zawsze działa Gratuluje zimnej krwi i pomyślnego załatwienia sprawy
SerwuS

Załączam obiecane zdjęcia koła pasowego + olej po 200km oraz obok ten sam nowy z butelki.

Pozdrawiam
Wyatt


o kur... i to miało zostać w aucie olej napewno nie był wymieniany
Napis na dekielku od słoika ze starym olejem mówi sam za siebie: "Najwyższa jakość"
Olej robi wrażke . Tak samo koło pasowe. Widać ze próbował ściągnąć rożnymi sposobami, skoro nawet rowki na bieżni paska uszkodził. Młotek, majzel, breszka. Moto-rzeźnik
Słuchajcie

Dzisiaj pierwszy raz od dłuższego czasu (ok. 2m-cy) chciałem włączyć klimatyzację. Okazało się, że przycisk się świeci a klima nie działa. Nie słychać sprężarki...

Czy może to mieć związek z moim "wspaniałym mechanikiem", z którym przygody opisałem powyżej? Wymieniał poza rozrządem (rolka, napinacz, paski) także płyn chłodzący.

Czytałem o rozszczelnianiu klimy i że przyczyną może być właśnie brak czynnika...
Przed "naprawą" klima działała - jeszcze na pewno w grudniu bo co jakiś czas mimo chłodu na dworze ją odpalałem na trochę (podobno tak się robi).

Wcześniej problemów z nią nie miałem, działała wzorowo a nic innego nie było grzebane.

Serwus
Wyatt
sprawdź czy masz pasek napędzający na sprężarce
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •