Graczem będąc…
witam koledzy mam problem z moim lanosem a mianowicie tragedia z zbieraniem siê z wolnych obrotów jak na gazie tak i na benzynie muli strasznie zanim zbierze siê na obroty jak dodam gaz do spodu to minie kilka chwil zanim za³apie maluchem by mnie wzi±³ przy przyspieszaniu a na benzynce jest tak ze jak na luzie wcisne gaz do dechy to dojdzie do 6 tys i tyle i przerywa 6 tys 5.5 i mam pro¶bê pomó¿cie co jest grane wymieni³em ¶wiece przewody i dalej to samo i dodam jeszcze ze jak wcisnê gaz to wygl±da to tak jak by siê d³awi³ i szatkowa³ a by³em u gazowników ale na benzynie jest tak samo proszê pomocy
jendrula, skoro na benzynie jest tak samo to zacznij od tego: http://daewooforum.pl/viewtopic.php?t=90
Jaka instalacja gazowa?
Ile ma wóz nalatanie?lubi oliwe?Wykazuje jakie¶ b³êdy?
Takie wskazanie przyczyny to wró¿enie z fusów.Pierwsze co trzeba zmierzyæ kompresje by wykluczyæ ew potwierdziæ kiepski stan motoru.
To ¿e wóz odcina przy 6tys to raczej normalna procedura...Na bêzynie te¿ nie jedzie??
w³a¶nie problem jest a kontrolka silnika nie ¶wieci check siê nie zapala instalacja 2 gen. brc niedawno by³em na regulacij i w³a¶nie po tej regulacij wymieni³em ¶wiece i przewody silnik ma najechane 141 tysiaków troszkê oliwy wpyla ale wcze¶niej nie by³o takiego problemu teraz niedawno t o zamulanie nast±pi³o jak na benzynie tak i na gazie to samo brat ma nexiê i jak wci¶nie gaz do dechy to s³ychaæ jak siê zbiera motorek a ja jak wcisne lanoskowi to muli i dopiero za chwile sie zbiera i to jest co¶ nie tak lanos 1.5 8 v
Wiêc skoro na obu paliwach tak siê dzieje to ja skupi³bym siê na wspomnianej kompresji oraz na zap³onie.Pierwsze co w zap³onie to ¶wiece (mo¿e odstêp elektrody nie odpowiedni),czujnik po³o¿enia przepustnicy,Map,Cpw innych cudów nie ma.Mo¿na te¿ zbadaæ sam korpus przepustnicy pod wzglêdem czysto¶ci bo gaz lubi nasyfiæ w dolocie.W takich przypadkach niestety ale potrzeba trochê cierpliwo¶ci
nie wiem jak jest w Lanosie, ale ja mia³em tak w Espero ¿e dostawa³ kopa dopiero przy 3000 obr. Ale przestawi³em mu wyprzedzenie zap³onu i zbiera siê ostro od 2000 . U mnie to wystarczy³o. A co do przerywania przy bardzo wysokich obrotach to mo¿e byæ wilgoæ w cewce, module zap³onowym (nie wiem jak jest z lanosem). Ja kiedy¶ umy³em silnik, w innym aucie, i przerywa³ przy 4 tys. ale przeschn±³ i by³o oki
jak dla mnie powina sie zasiwecic kontrolka check, sprawdz dlaczego sie nie swieci generalnie jedz do diaknosty Ja mialem podobna sytuacje ale u mnie sie swiatelko check, a powodem byl silnik krokowy i rozprogramowanie komputerka i chyba cos z zap³onem jeszcze bylo. Powodem moze byc jeszcze lewe powietrze co dostaje albo brak powietrza sprawidzic we¿yki cisnienowe uk³adu dolotowego no i filter powietrza pozdro
dziêki koledzy za podpowiedzi teraz po kolei bêdê sprawdza³ co moze byæ nie tak