Graczem będąc…
Witam !!!
mam taki problem , zauwazylem ze w wielu tematach pojawia sie podobny fatek , jednak w moim przypadku jednak jest inaczej
oto mam problem z zapalaniem na benzynie, wczesniej gdy temperatury na zewnatrz by³y wyzsze taki problem nie istnial, albo byl minimalny, jednak teraz gdy w nocy jest zimno, mam problem z odpaleniem rano.
Objaw jest taki ze musze troszke d³uzej pokrecic, jak zapali to odrazu zgasnie , przy drugiej probie juz po przytrzymaniu gazu jest ok, ale silnik do momentu chociazby minimalnego zagrzania chodzi dziwnie i w dodatku szarpie podczas jazdy, gdy juz sie troszke zagrzeje wszytsko jest ok. Dodam ze odpalam zawsze na benzynie a potem przelaczam automatycznie na LPG. ( takie dziwne wrazenie jakby gdy odrazu przelacze na gaz to wszystko jest ok, poniewaz trzymie sobie wyzsze obroty ok 1200-1500)
Podejzewam ze ssanie nie funkcjonuje prawid³owo, gdyz po odpaleniu ( gdy jest zimno)poprostu nietrzymie wyzszych obrotow, albo nie wzbogaza mieszanki.
Tylko niewiem co tam na instalacji ssanie moglo sie ewentualnie zepsuc, jezli ktos ma jakies pomysly to z gory dzieki za pomoc,
a moze to jednak cos zupelnie innego.
pozdrawiam
nie dodalem ze chodzi o Lanosa 1.6, 2000 r. przbieg 85 tys.
problemem mog± byæ zanieczyszczone wtryski (temat wa³kowany wiele razy) u mnie by³o podobnie sprawd¼ czujnik przep³ywu powietrza, krokowy, filtr paliwa, no i oczywi¶cie kabelki i ¶wiece
Reset kompa na koniec
kable, swiece , filtr paliwa niedawno wymieniane,
co do wtryskow to mysalem nad przeczyszczeniem, tylko gdy slinik chociaz minimalnie sie zagrzeje to problem calkowicie znika, chodzi rowno, nie szarpie ( na benzynie)
kiedys wlasnie slyszalem o tym czujniku temaperatury powietrza , czy to ten zamontowany przy obudowie filtru powietrza
jezeli to ten , to jak go mozna sprawdzic i wogule za co on odpowiada
zamontowany jest w rurze za filtrem powietrza wyjmij go i wyczy¶æ ja czy¶ci³em p³ynem K2 do czyszczenia silników podej¿ewam ze dziala na zasadzie termistora na wyjsciu powinna byc jakas rezystancja jaka dokladnie nie wiem jesli jest zero to najprawdopodobnie jest uszkodzony
[ Dodano: 2008-09-17, 12:43 ]
http://www.auto-online.pl...zujniki/mat.htm
[ Dodano: 2008-09-17, 12:45 ]
lanos ma Czujnik temperatury powietrza uk³adu Motronic 3.8
hmmm
to jednak nie ten czujnik,
ojciec tez ma lanosa i u niego niema takiego problemu, wiec zrobilismy zamiene tych czujnikow, dzisiaj rano ojciec znowu zapalil bez problemu, silnik chodzil na ssaniu , a u mnie to co bylo czyli po zapaleniu trzeba przytrzymac pedal gazu zeby nie zgasl i dopiero po przejechaniu ok 1 km gdy troszke ze zagrzal bylo wszystko ok.
Co jeszcze moze byc , mysle o tych wtryskach ale czy moze byc tak ze po zagrzaniu nagle sie przepychaja.
czytalem jeszcze o regulatorze cisnienia benzyny, podobno on moze wywyolywac podobne do moich objawy, ale niewiem gdzie on jest i jak go ewentualnie sprawdzic
z gory dzieki za odpowiedzi
Mog± to byæ wtryski. To pierwsze objawy. I nie po zagrzaniu siê przepychaj± tylko po chwilowej je¼dzie na benzynie. Ci¶nienie benzyny je przeczy¶ci. Potem prze³±czasz na LPG i niepracuj±cy wtrysk znowu siê brudzi. Spróbuj wlaæ do benzyny ¶rodek do czyszczenia wtrysków i wyje¼dzij tak z pó³ baku na benzynie. Dora¼nie powinno pomóc. A potem jak bêdziesz je¼dzi³ na LPG, przed zgaszeniem auta prze³±cz na chwilê na PB. Ja tak robi³em i nawet d³ugo po pierwszych podobnych objawach nie musia³em wtrysków czy¶ciæ (co i tak mnie pó¼niej nie minê³o, ale ja mia³em nakrêcone lanim ponad 400kkm ) Pozdrawiam i ¿yczê powodzenia!
a moze sprobuj najpierw ponownie zaprogramowac obroty biegu jalowego !!
witam ponownie !!!
pojawil sie kolejny dziwny problem, byc moze zwiazany z wczesniejszymi objawami, otoz od czwartku kiedy zamienilem te czujniki temp powietrza to zaczelo mi szarpac lankiem, zarowno na benzynie jak i na gazie ( na gazie wrecz strzelalo w filtr ), myslalem ze to ten czujnik wiec spowrotem zamienilem , ale to nie to dalej szarpie , tak bardzo ze czasem nieda sie poprostu jechac. Szarpie zwlaszcza przy dodawaniu gazu na wyzszych obrotach, gdy zwalniam jakby ustawalo
Kablem WN sparadzilem , zamienialem z ojcem, i sa OK !! zreszta moje maja ok 3 tys km z boscha.
Swiece tez wymieniane wtedy gdy kable, ale po wykreceniu jedna byla berdziej zadymiona i ja wymienialem , rano jak pojade do pracy to zobacze czy bedzie szarpac.
Moze ma ktos jeszcze pomysly co moglo by to byc??
dodam jeszcze ze to szarpanie nie wystaepuje non-stop, czasem szarpnie tylko raz i potem dlugo nic, innym razem szarpie czaly czas, a jeszcze innym wogule.
pozdrawiam
[ Dodano: 2008-09-22, 07:16 ]
witam !!!
no to chyba nie ta swieca, dalej szarpie, zwlaszcza przy dodawaniu gazy na wyzszych obrotach, a rano po odpaleniu przez chwile jakby na 3 cylindrach chodzil.
Moze wymienic wszystkie swiece
...rano po odpaleniu przez chwile jakby na 3 cylindrach chodzil.
Moze wymienic wszystkie swiece
Wymien przewody bo moze masz przebicie, zobacz na tych z tego drugiego lanka
hmm, kable sprawdzilem, to nie one
mysle jeszcze odlaczyc albo zaslepic egr, ale zauwayzlem tez ze jedna swieca cos jest dziwnie zadymiona i czy to czasem nie w tym tkwi problem, ale tego to juz sam niesprawdze , trzeba sie wybrac do warsztatu. bo z tego co sie orientuje to przyczyn zadymionej swiecy moze byc wiele, pewnie zamalo na ten cylinder trafia paliwa i stad to przerywanie.
chyba ze ktos wie jaka moze byc przyczyna zadymionej swiecy, ale tak zeby mozna bylo samemu w tym pogrzebac
Wg mnie problem tkwi w jezdzie na gazie:) Jesli zbyt dlugo jezdzis zna samym gazie to pozniej jest wlasnie taki problem .
Sprobuj :
1. JAk zamierzasz konczyc jazde to przelac zsobie na benzyne.
2. Od czasu do czasu pojezdzic na samej benzynie ok 30km moze wiecej .
Pozdrawiam
zatankuj sobie BP Ultimate albo na Shellu V-Power przed jak±¶ d³u¿sz± tras±, niech wypije z 20litrów, na trasie mniej spali, to nie bêdzie te¿ tak drogo niejeden poczu³ ró¿nicê na trochê d³u¿ej. szczególnie, jak siê je¼dzi po du¿ym mie¶cie, gdzie non stop stajesz, ruszasz, korek, zamu³a itd...
moze temat stary, ale niektórzy z wyszukiwarki tu trafiaj± ci±gle...
Czy móg³by mi kto¶ pomóc z moim wariatem?Od paru dni nie mogê normalnie zapaliæ auta bo momentalnie mi ga¶nie.Je¿eli nie przegazujê go to nie ruszê pó¿niej mogê do bólu krêci stacyjk± i nic. Kto¶ powiedzia³ ¿e mo¿e to byæ czujnik ssania? Bardzo prosi³a bym o pomoc DZIÊKUJÊ
Tak na dobry pocz±tek to odczytaj kody b³êdów ECM --> http://daewooforum.pl/viewtopic.php?t=25538 i na pisz co Ci wysz³o.
Po drugie: napisz co¶ o swoim aucie a mianowicie jaki silnik, czy masz instalacjê gazow±, jaki przebieg, co by³o ostatnio przy nim robione/wymieniane.
Witam.
Ja mie³em podobne objawy w moim Lanim 1998r. 145000km i przyczyn± by³ rozrz±d.
1. sprawdz rozrz±d, dok³adnie ko³o pasowe na wale czy wyszczerbiony nie jest wpust.
z przebiegu wynika ¿e pasek rozrz±du do wymiany 85000km , norma 90000km
wystarczy w tym etapie odkrêciæ tylko kolo pasowe, przy skrêconych kolach w praw± strone i demonta¿u os³ony.
Ja siê do³±cze do tematu. Porusza³em podobny problem: http://daewooforum.pl/viewtopic.php?t=25554
ale nie dosta³em jakiej¶ konkretnej odpowiedzi. Wymieni³em czujnik temperatury, który daje sygna³ do komputera tzw.(ssanie), ale nie pomog³o problem dalej istnieje a nawet przy tych upa³ach siê nasili³.
Kolego tomaszr2002 chodzi o ko³o zêbate na wale korbowym gdzie jest zamontowany czujnik po³o¿enia wa³u? Jaki czujnik jest obok tego od po³o¿enia wa³u?
Nie rozumiem do czego zmierzasz kolego emil5?
¬le zrozumia³em. Tobie chodzi³o o ko³o pasowe na wale po którym chodzi pasek rozrz±du. Ja sprawdzi³em ko³o zêbate przy którym jest czujnik po³o¿enia wa³u. Czujnik obok czujnika po³o¿enia wa³u to czujnik ci¶nienia oleju.