Graczem bÄdÄ câŚ
Witam
Mam problem otóż auto dużo pali i strzela w tłumik Wymienione zostały świece, przewody wn, sonda lambda. Wg. mnie za bogata mieszanka. Co mam robić?
Wg. mnie za bogata mieszanka. Co mam robić?
Na regulacji instalacji byłeś? Jaką masz instalkę? II generację? Jakiego producenta? No i czy Twoje autko ma jeszcze katalizator czy już nie?
Zapomniałem dodać nie mam gazu Katalizator posiadam i jest w dobrym stanie.
Katalizator posiadam i jest w dobrym stanie.
A ten dobry stan to na jakiej podstawie stwierdziłeś? Ile przebiegu ma Twój Lanos? Może masz gdzieś przedmuchy na wydechu tworzące taki efekt "strzelania w tłumik"?
Bo czuć że działa. Przebieg 151600km. Przedmuchów nie ma bo byłem u pana który spawa tłumiki i stwierdził że wszystko szczelne. Dodam że 5 tys. temu rozrząd wymieniony został. Leję tylko 98 ale to chyba nie ma znaczenia?
Bo czuć że działa. Przebieg 151600km. Przedmuchów nie ma bo byłem u pana który spawa tłumiki i stwierdził że wszystko szczelne. Dodam że 5 tys. temu rozrząd wymieniony został. Leję tylko 98 ale to chyba nie ma znaczenia?
hmmm. nie wiem jak można wyczuć ze katalizator dziala.... a powyzej 150 tys. może już być na wykonczeniu, różnie z tym bywa
No powaga że czuć. I na emisji jak robiłem przegląd to wszystkie parametry były w normie.
hmmm. nie wiem jak można wyczuć ze katalizator dziala....
No ja też nad tym się zastanawiam. Przeciętna żywotność katalizatorów jest określana na 10 lat lub ok. 100 tys. km... Poza katalizatorem przychodzi mi do głowy jeszcze sonda lambda lub/i cewka zapłonowa.
może być że to coś z zaplonem, wtedy niespalone paliwo dopala się w wydechu.. podejrzewam ze strzela głównie po ujęciu gazu lub hamowaniu silnikiem
a może reduktor ciśnienia paliwa przy listwie wtryskowej padł mnie wtedy strzelało z wydechu...
Strzela po ujęciu gazu. Nie jest to złe ale niewiem jak to się odbija na kondycji jednostki napędowej.
a nie zaczął Ci więcej palić sczytywałeś błędy z ECM
Nie umiem sczytać błędów. Pali dużo;] tak pow. 10l w mieście ale nogę mam ciężką.
http://daewooforum.pl/viewtopic.php?t=90 nic trudnego, powodzenia
Spróbuje jutro
[ Dodano: 2009-12-10, 22:26 ]
Nie umiem Autko dobre ale to spalanie
zmień cewke
Kolego weź popryskaj cewkę wodą jak auto jest zapalone....to samo zrób z przewodami WN i świecami....jeśli na jakimś elemencie w momencie spryskania wodą silnik strzeli lub zmieni obroty tzn że dany element jest do wymiany...
jeśli na jakimś elemencie w momencie spryskania wodą silnik strzeli lub zmieni obroty tzn że dany element jest do wymiany...
a wiesz o tym, że jak spryska cewkę a kable mają przebicie to też będzie strzelać i iskry będą skakać ??pozatym jaki DIS jest uszkodzony to wewnątrz więc po obudowie może sobie pryskać, po co ma wymieniać sprawną cewkę zaczyna się od sczytania błędów, jak wyskoczy błąd 63 lub 64 wtedy trzeba się zastanawiać nad wymianą cewki ale i tak trzeba zacząć od wymiany przewodów i świec, nie pisz głupot
a wiesz o tym, że jak spryska cewkę a kable mają przebicie to też będzie strzelać i iskry będą skakać ??pozatym jaki DIS jest uszkodzony to wewnątrz więc po obudowie może sobie pryskać, po co ma wymieniać sprawną cewkę zaczyna się od sczytania błędów, jak wyskoczy błąd 63 lub 64 wtedy trzeba się zastanawiać nad wymianą cewki ale i tak trzeba zacząć od wymiany przewodów i świec, nie pisz głupot [/quote]
A wiesz o tym , że cewki potrafią mieć przebicie w miejscu ich mocowania....czyli w otworze gdzie wchodzą śruby....? Widać nie bardzo wiesz....może i praktycznie masz rację ,ale w teorii niestety jesteś w błędzie...wiekszość moich porad dotyczy praktyki nie teorii....piszę to co sam przerabiałem nawet z cewką....wyobraź sobie , że komp nie pokazywał żadnych błędów a mimo to cewka była uszkodzona....Dobry warsztat nie potrafił zdiagnozować usterki cewki, bo nie było błędów...na części które oni sugerowali , że są do wymiany wydałem 300 zł a auto nadal strzelało.....dopiero gazownik pokazał jak prostym sposobem mozna sprawdzić uszkodzenie, nie tylko cewki jak i przewodów WN i świec....okazało się że walnięta jest cewka....
Więc napiszę Twoje słowa....nie pisz głupot jeśli trzeba będzie nas.....ać na maskę żeby pokazało usterkę to też dobry pomysł....
[ Dodano: 2010-07-02, 18:59 ]
kolego RIPER nie jesteśmy tu po to, aby sobie wytykać błędy, tylko żeby pomagać innym....więc każdy pomysł i sugestia jest dobra jeśli pomoże...nie ważne w jaki sposób ktoś zdiagnozuje usterkę
przy uszkodzeniu cewki zawsze wywala błąd 63 lub 64 więc prawie napewno wywaliłeś sprawną cewkę uszkodzony może być jeszcze tylko czujnik położenia wału
co do Twoich porad dotyczą tylko Twojego auta więc to nie jest żadne poparcie dla Twojej teorii
kończymy i czekamy na rozwój sytuacji, ciekawe jaka będzie diagnoza
Widzę ,że nie potrafisz czytać postów ze zrozumieniem....dlatego dalsza część zostaje bez komentarza
Witam,
podłącze się pod temat bo mam takie same objawy co autor tego wątku ! nie mam gazu tylko PB.
Błędów jeszcze nie sprawdzałem ale na szafie chek się nie pali, katalizator wymieniony na nowy.
Lajnos pali jak smok
Lajnos pali jak smok
sczytaj błędy pewnie sonda lambda zrobiła
zczytałem błedy i jest tylko błąd 12 wiec wszystko ok. zrobiłem tez mały eksperyment i odłaczyłem całkowicie sąde i samochód zapalił bez problemu ani też zadnego błędu na szafie nie było, praca silnika normalna. Jak mozna sprawdzic czy to wina sądy ?
trzeba sprawdzić sondę, najlepiej oscyloskopem
a domowych sposobów nie ma na sprawdzenie tej sondy ?
miernikiem ale nie da się wtedy dokładnie sprawdzić