Graczem bÄdÄ câŚ
Witam wszystkich !!!
Od jakiegoś czasu mam problem ze swoim lanosem... mianowicie przy skręcaniu w prawo i przy jeździe (na nierównościach) na wprost słyszę stukanie na wysokości prawego koła... w warsztacie kilku mechaników nie mogło stwierdzić co to może być... wymienili mi kostki stabilizatora (nie pomogło), potem łączniki stabilizatora (też nie pomogło)... ostanio chcieli wymienić drążek stabilizatorów, ale nie będę wymieniał części na zasadzie może się uda a może nie...
Każdy mówi co innego... np. że układ kierowniczy do regeneracji lub że maglownice do wymiany a ostatnio usłyszałem. że zacisk na hamulcu może mieć luzy
samochód kilka razy przechodził testy na "szarpaku" i za każdym razem żadem z mechaników nie zauważył żadnych luzów... amortyzatory w pożądku (według mechanika)
jeśli ktoś z was miał taki przypadek lub wie co to może być to z góry dzięki za poradę
końcówka drążka kierowniczego albo drążkek. U mnie przekładnia się kończy. Nie ma luzu prawo-lewo ale jest góra dół na przekładni. Na zakrętach też to słychać, a na dziurach to takie walenie jest, że masakra. Otwórz maskę i chwyć za drążek i poszarp góra-dół, nie powinien się ruszać a mocowanie drążków wogle nie powinny się ruszać. Jak sprawdzisz to napisz
To było sprawdzane na kanale i nie było luzów...
Może to być zacisk lub zbyt duży luz na łożysku tylnego koła, stuki są trudne de wychwycenia. Koło łatwo sprawdzić zacisk też
Łożysko może być,ale stawiam na górną podpore amortyzatora mamy te same auta i te same usterki.
Amortyzatory są wporządku...
Chodzi mi o górną podpore z łożyskiem,bo wymieniałem obie .Amortyzator chodził w łożysku,a łożysko nie jest oporowe więc nie idzie dociągnąć.Trzeba by było sobie rozebrać i zobaczyć.najgorzej przy skręcie i na dziurach.Amortyzator latał w łożysku i walił.
[ Dodano: 2008-05-04, 09:22 ]
Jeszcze zobacz łącznik stabilizatora,bo jak gumy są wybite,to stuka jak cholera.
Łączniki i kostki stabilizatora miałem wymieniane - żeczywiście przy maksymalnym skręcie w lewo łącznik uderzał o blachę i okazało się, że cały drążek w którym siedzą te łączniki jest przesunięty a od tego walenia otwór w którym siedział ten łącznik wyrobił się o ok 1mm kazałem przesunąć cały drążęk i teraz nie obciera, ale nadal coś puka
Co do tego górnego wspornika amortyzatora to bez rozbierania powiedzieli mi że to nie to tylko nie jestem do końca przekonany
Jakby to było takie pukanie cały czas to może by się doszło co to jest ale to się dzieje zawsze przy skręcaniu w lewo i przy jeździe na nierównościach na wprost - raz puka mocniej raz słabiej - czasem przy lekkim skręcie w lewo np. przy zmianie pasa zapuka ze 2 razy i spokój
Sa jeszcze sworznie kulowe wachacza.A wez sam podnieś lewarkiem strone co stuka i poruszaj amortyzatorem jak najwyżej się da i zobaczysz.
Ruszałem we wszystkie strony i nic, może za słabo, ale bardziej nie mogłem bo by mi z lewarka spadł
A jak ruszasz kołem góra-dół, na boki prawo-lewo i po przekątnej,to kiedy stuka
Tak jak już napisałem - ruszałem kołem na wszystkie strony i nic - być może za słabo ruszałem
Czy przy tych objawach które napisałem wcześniej może to być sprawa luzu zacisku na hamulcach ?
Mogla Ci wypasc, badz sie poluzowac sprezynka mocowania klocków hamulcowych. I przy skrecie lub na dziurach jest efekt taki jakby bylo rozwalone zawieszenie. A sprawdzales wahacze?? Moze jest wybity ktorys simentblok (simerblok)??
może sam wkład amortyzatora sie poluzował. mmiałem tak kiedyś w kadecie. trzeba żabką dokręcić. można to zrobić bez ściągania koła. tylko trzeba unieść na lewarku. żeby był wiekszy prześwit między kołem a błotnikiem. ja dokręciłem i przestało a co mechanik się nie nawymieniał. wspomniane już na forum łożyska górne amora końcówki , itp. a trzeba buło tylko pół obrotu żabką zrobić na pierścienu. pozdro .
a może to być zacisk hamulca:P jedź na warsztat i poruszaj nim. On jest montowany na takich sforzniach i po długim okresie mogą być luzy i Ci puka. Weź sprawdź: rozpędź się do ponad 100km/h i naciśnij na hamulec, powinieneś czuć to na hamulcu(drgania). Albo tak jak mówią przedmówcy:)
Dzięki za wszystkie porady... postaram się wszystko sprawdzić... póki co to stukanie jest coraz większe... może to przegub ???
przegub bedzie slychac przy skrecie - najczesciej pełnym podczas ruszania. No chyba ze juz jest w stanie agonalnym to moze stukac normalnie podczas kazdego ruszania badz podczas jazdy. Ale pierwsze objawy to przy ruszaniu na pelnym skrecie.