Graczem bÄdÄ câŚ
Witam serdecznie
Przeszukałem kilka tematów w zakresie stuków, lecz nie dotyczą one mnie w 100% jeśli był taki temat proszę o ew. link a ten do zamknięcia.
Problemem jest tylne prawe koło, mianowicie stuki przy zakrętach, jeździe na wprost bez względu na prędkość. Jedyną zależność jakiej się "dosłuchałem" to przy w miarę równej nawierzchni jest cisza. Problem zaczyna być słyszalny przy nierównościach. Amortyzatory nowe, sprężyna zawieszenia nowa, łożysko nowe. Jeśli potrzeba jeszcze jakiś informacji chętnie udzielę. Z góry dziękuję.
witaj,
sproboj skontrolowac dokrecenie wszystkich srob od amortyzatora i sprawdz czy poprawnie zamontowane sa poduszki amortyzatora. nic wiecej nie ma co tam stukac.
pozdrawiam
Sprawdż gumy amortyzatorów być może po wymianie coś nie tak ci założyli nie w tej kolejności co trzeba albo stare.
Witam zaczolbym od sprawdzenia gum na drazku z tylu
Witam
Dziękuje za reakcje, otóż sprawdziłem wszystkie mocowania są dobre, wszystkie śruby dokręcone gumy w porządku. Natomiast doszedłem do tego że podczas jazdy trzymając szczyt amortyzatora czuć na nim wyraźne stuki ( to pierwsze co przekonało mnie do opinii "uszkodzony amortyzator" ) natomiast przy tak zwanym "bujaniu" samochodem lewa strona amortyzuje, natomiast prawa jak gdyby nie reaguje - samochód buja się stanowczo dłużej w porównaniu do lewej. Co sądzicie o tym co napisałem jest to możliwe żeby nowy amortyzator tak szybko padł dodam że to gazówka ?!.
Vannelle,
Mam jeszcze jedną sugestie co do stuków w tylnym zawieszeniu (po własnym doświadczeniu)
Wjedź na kanał i sprawdź dobrze układ wydechowy (ostatnia część)
W Nubirze miałem podobny dylemat, przy nierównościach tłukło się coś z tyłu, wszystkie połączenia OK, zawieszenie OK, sprawdzałem to na szarpakach - nic, aż jeden mechanik zaczął ruszać wydechem i co się okazało? Rura od układu była zbyt blisko belki tylnego zawieszenia! Większa nierówność + zakręt (szczególnie w prawo) i już rura "oklepywała" belkę. Wydawało mi się że w trakcie jazdy odgłos dochodzi z prawego koła ale dźwięk przy teście "na sucho" był dokładniutko taki sam jak podczas jazdy więc było 100% pewności że "usterka" została namierzona.
Witam Was
Dziękuję za porady. Poplar78 sprawdziłem wydech wisi w porządku ale cenna wskazówka na przyszłość dzięki . Tak jak podejrzewałem amortyzator walnięty w górę działał ok natomiast w dół można go było wcisnąć jednym palcem bez większego wysiłku.