Graczem bÄdÄ câŚ
Witam,
Nie wiem czy to juz było czy nie, ale mi się w wyszukiwarce nie udało odnaleźć. Jeśli było to z góry przepraszam
Otóż kilka dni temu zaświeciły mi się kontrolki od absu i airbagu. Tak nagle obie na raz. Po jakimś czasie dodatkowo zapaliła się kontrolka BREAKE. Co to może być??
Jak sprawdzić co jest powodem takiej choinki na desce rozdzielczej( przecież do grudnia jeszcze trochę czasu ) no i pytanie jak to skasować.
http://img82.imageshack.u...dsc02234ua1.jpg
i teraz jak wcisnę hamulec to blokuje kola
Liczę na Wasza pomoc.
Co do kontrolek "ABS" i "Brake" - jaki jest stan tarcz i klocków hamulcowych? Sprawdzałeś poziom płynu hamulcowego?
A co do zaświecenia kontrolki "Airbag" - czy w ostatnim czasie grzebałeś coś przy zegarach, stacyjce, lub elektryce auta?
Cytat: Co do kontrolek "ABS" i "Brake" - jaki jest stan tarcz i klocków hamulcowych? Sprawdzałeś poziom płynu hamulcowego?
Tarcze nie były wymieniane ale są jeszcze całkiem zdrowe tak ok 21mm, natomiast klocki wymieniłem ze 2-3 tys km temu na jakieś KAGER- ponoć dobre tak gościu w sklepie mówił.Płyn hamulcowy jest powyżej tego punktu MIN
A co do zaświecenia kontrolki "Airbag" - czy w ostatnim czasie grzebałeś coś przy zegarach, stacyjce, lub elektryce auta?
nic się nie bawiłem poza wymiana żarówek w podsufitce, tylnych pozycji i stopów, z przodu żarówek od kierunków i H4.
No to niestety chyba wizyta w ASO i podłączenie skanera diagnostycznego najłatwiej wskaże Tobie usterkę. Bo przyczyną może być zarówno jakieś zwarcie, zła masa, czy poluzowana/zaśniedziała wtyczka, jak i inne uszkodzenie...
I teraz tak - co do kontrolki poduchy, to wykasować ją można tylko skanerem. Układ ABS też zgłasza błędy, które mogą być "zczytane" tylko przez skaner. Przy czym skaner powinien wskazać w miarę dokładne miejsce usterki. U mnie tak swego czasu gdy zapaliła się kontrolka ABS'u, dzięki skanerowi szybko zlokalizowano przerwę w tylnej wiązce. Sam bym tego przez tydzień nie znalazł - okazało się, że wiązka tylna była tak poprowadzona, że pracujące zawieszenie "przecięło" ją i wymagała wymiany na nową. Więc niestety chyba pozostaje ASO...
no taki właśnie się zbierałem ale zebrać nie moglem do tego ASO. Myślałem ze może samemu dojdę co może być przyczyna, albo pytając kolegów i koleżanki z forum DU
Ale skoro mówisz ze wizyta w ASO nieunikniona to chyba muszę się do nich wybrać niestety
ciekawe tylko na ile mnie skasują za "usługę"
ciekawe tylko na ile mnie skasują za "usługę"
Generalnie zazwyczaj ja za podłączenie skanera, sprawdzenie błędów i ich wykasowanie słyszałem kwotę 50 zł. Czasami szło się oczywiście potargować...
Mam nadzieje ze w Wawie te ceny będą zbliżone.. a nie kosmiczne.
hmmm.... Tylko gdzie ja uczciwego mechaniora znajdę,bo na Jagielonska to niechętnie chce mi się jechać
kiedys szukalem w Wawie serwisu z kompem do diagnostyki daewoo... znalazlem vcar.pl
ostatecznie nie bylem, wiec nie wypowiem sie na ich temat. ale mozna sprobowac:)