Graczem będąc…

Witam,
jestem nowy na forum i na dodatek od dzi¶ mam pierwszy samochód, i przez to trochê ciemny jestem ale mam pytanie,
odrzucili mi dzi¶ Lanosa na przegl±dzie technicznym z diagnoz± :
"do wymiany sworznie wahaczy przednich (lewy i prawy)"

i mam 2 pytania:
Czy to oznacza konieczno¶æ wymiany ca³ych wahaczy czy mo¿na gdzie¶ dokupiæ same sworznie?

Czy jestem w stanie samemu szybko wymieniæ te sworznie (z pomoc± kogo¶ kto ju¿ grzeba³ w samochodach) czy raczej warsztat ?

Generalnie mam k³opot poniewa¿ potrzebuje samochodu na ju¿


Pewnie ¿e kupisz same sworznie.
Ja do nexii kupi³em po 40z³ sztuka.
Sam zmienia³em, potrzebny Ci do tego klucz 10, 13 i dwa m³otki (s± ró¿ne szko³y) :-)

Mi zajê³a wymiana oko³o 40 minut na jeden.

Jak co¶ siê znasz to powiniene¶ sobie poradziæ.
Nie wystarczy same sworznie koszt 1szt ok.30z³ 2 tygodnie ja tez wymieni³em i placi³em 25z³ za szt. A samemu raczej nie bo trzeba zrobiæ zbie¿no¶æ ja za wymianê i zbie¿no¶æ zap³aci³em 200z³.
Mogê odradziæ zakup sworzni najtañszych, mo¿e to przypadedek, ale po zaliczeniu wyrwy w drodze krajowej sworzeñ by³ do wymiany. Mechanik w ASO zamówi³ mi podobno lepsze za 40 z³.


Hm...
Chyba powalczê z nim sam w weekend,
Mam kana³ wiêc czemu by nie spróbowaæ ,

Rozwa¿am jeszcze czy nie wymieniæ hurtem ca³ego wahacza i czy przypadkiem nie bêdzie to ³atwiejsze od wymiany sworzni....
Chyba nie warto, jak masz sworznie jeszcze fabryczne to s± one nitowane, potrzebna bêdzie wiertarka, zamów do sworzni trzy ¶ruby z nakrêtkami i to wszystko.
Nie wystarczy same sworznie koszt 1szt ok.30z³ 2 tygodnie ja tez wymieni³em i placi³em 25z³ za szt. A samemu raczej nie bo trzeba zrobiæ zbie¿no¶æ ja za wymianê i zbie¿no¶æ zap³aci³em 200z³.

Nie jest prawd± ¿e trzeba ustawiaæ zbie¿no¶æ po wymianie sworzni. Zauwa¿cie ¿e nie posiadaj± one ¿adnej regulacji a wymiary wszystkich sworzni powinny byæ identyczne je¶li nie s± to s± wadliwe i nale¿y je zwróciæ i ¿±daæ zwrotu pieniêdzy.
Zbie¿no¶æ ustawiamy je¶li jest co¶ wykonywane przy uk³adzie kierowniczym.
Pozdrawiam
Ja te¿ nie robi³em zbie¿no¶ci po wymianie sworzni bo jak kolega dobrze stwierdzi³ nie aj± one ¿adnej regulacji a ich rozmiar jest si³± rzeczy identyczny jak starych.

zamów do sworzni trzy ¶ruby z nakrêtkami
S± w komplecie z zasady.
zbie¿no¶æ przy wymianie wachaczy, przy sworzniach nic nie trzeba robiæ tu kolega diablo35, siê myli koszt 44 z³ ja ostatnio p³aci³em za nówkê oplowsk± z pude³ku tez sam sobie wymienia³am, ale jak nie czujesz siê na si³ach to olej to , wymiana nie powinna byæ droga;)

[ Dodano: 2009-05-20, 22:46 ]
aaa a ¶ruby s± w pude³ku;) tylko okrêcaæ i zak³adaæ nowy;)
U mnie w nubirze jak tuleje wahacza by³y do zrobienia to chcia³em oddaæ je do naszego kolegi by wstawiæ z Audicy podobno dobry zabieg, niestety okaza³o siê, ¿e wahacze korozja zaczê³a zjadaæ jeden by³ bardziej drugi mniej zjedzony (jakie¶ 2 lata by jeszcze mog³y byæ), wiêc postanowi³em kupiæ nowe oryginalne wahacze, nabijanie nowych tulei (oryginalnych) jest dosyæ krótko trwa³e 10-15 tys km tak wyczyta³em na forum, wiêc kupi³em oryginalne nowe 80z³ za szt. Pewnie nie wytrzymaj± tyle co nowe prawie 100k km ale jak wytrzyma 50k to bêdê bardzo zadowolony
¦rub nie by³o w pude³ku:)
Samochód na kanale, ¶rubki potraktowane WD-40, zaraz siê zacznie
Dziêki za info o zbie¿no¶ci, zaoszczêdzi³em parê z³otych.
Zaznaczam ¿e bêdziesz mieæ problem z wyjêciem tych sworzni. Trzeba u¿yæ si³y aby roz³±czyæ to po³±czenie sto¿kowe. A nie ma tam za du¿o miejsca.
Zmienione i ju¿ po przegl±dzie
Okaza³o siê ¿e mój tata z nudów zmieni³ je jak by³em w pracy wiêc skoñczy³o siê na kosztach sworzni i butelki tequili

Robota faktycznie prosta, wszystko na ¶rubach, ¶ruby da³o siê odkrêciæ wiêc jak tylko macie kana³ to wymiana nie powinna sprawiæ k³opotu.
A tam do tego nawet kanalu nie potrzeba, sam u siebie wymienialem na podwórku, akurat ze sworzniami to ma³e piwo
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •