Graczem będąc…

Witam
Przekopa³em forum - trochê takich tematów ju¿ by³o. Najczê¶ciej wymieniane przyczyny: cewka lub emulator wtrysków, ew. psuj±cy wszystko EGR. Ale mo¿e kto¶ ma jaki¶ inny ciekawy pomys³.

Autko szarpie, co da siê wywnioskowaæ z tematu. Zarówno na benzynie jak i na lpg, najbardziej w okolicach 2000 obrotów, ale wy¿ej te¿ jest wyczuwalne. Niewa¿ne czy siê przyspiesza, czy jedzie ze sta³a prêdko¶ci± czy nawet hamuje silnikiem. Wystêpuje zarówno na ciep³ym jak i zimnym silniku, ale nie zawsze. Po prostu raz jest lepiej, raz gorzej, raz prawie wcale nie szarpie. Mam te¿ wra¿enie (mo¿e mylne) jakby autko sta³o siê trochê bardziej mu³owate. Dodatkowo delikatnie potrafi± falowaæ obroty i na u³amek sekundy co jaki¶ czas spa¶æ trochê za nisko - do ok 600. Autko nie ga¶nie, nie strzela, na obroty wkrêca siê normalnie.

*Krokowca przeczy¶ci³em, bo obroty w ogóle dostawa³y ¶wira na luzie, dodatkowo dla pewno¶ci programowa³em obroty-trochê pomog³o.
*Metoda "na spinacz" nie wykazuje ¿adnych b³êdów, poza standardow± "12-stk±".
*Lewego powietrza nie ci±gnie.
*¦wiece nówki, kable NGK o przebiegu bardzo znikomym.

Co ciekawe, ca³o¶æ zaczê³a siê po pobycie autka w serwisie. Jedyne co zrobili w zauwa¿alny sposób nie tak, to wlali za du¿o oleju, ale dosyæ szybko go odessa³em do jakiego¶ ludzkiego poziomu,wiêc raczej wp³ywu to nie powinno mieæ na cokolwiek. Na pocz±tku my¶la³em ¿e jaki¶ kijowy gaz siê trafi³, bo zatankowa³em w innym miejscu ni¿ zwykle, ale niestety to samo jest po kolejnym tankowaniu lpg na bp jak i na benzynie. Zbieg okoliczno¶ci i po prostu co¶ do¿ywa kresu swoich dni, czy co¶ mi mogli spieprzyæ mechaniki?

Jakie¶ pomys³y?


Jak na moje doswiadczenia to cewka.

Za¶lep EGR.

Te elementy maja najwiekszy wplyw na szarpanie i wystepuja losowo... co jest denerwujace.
Niewa¿ne czy siê przyspiesza, czy jedzie ze sta³a prêdko¶ci± czy nawet hamuje silnikiem. Wystêpuje zarówno na ciep³ym jak i zimnym silniku, ale nie zawsze. Po prostu raz jest lepiej, raz gorzej, raz prawie wcale nie szarpie. Mam te¿ wra¿enie (mo¿e mylne) jakby autko sta³o siê trochê bardziej mu³owate. Dodatkowo delikatnie potrafi± falowaæ obroty i na u³amek sekundy co jaki¶ czas spa¶æ trochê za nisko - do ok 600. Autko nie ga¶nie, nie strzela, na obroty wkrêca siê normalnie.

mia³em dok³adnie takie objawy jak EGR zacz±³ mi ¶wirowaæ, za¶lepi³em i problem siê skoñczy³

Co ciekawe, ca³o¶æ zaczê³a siê po pobycie autka w serwisie A ,¿e siê tak zapytam , co mu dolega³o ?
Mo¿e podczas naprawy uszkodzili jak±¶ wi±zkê elektryczn± (du¿o panowie pisz± ,¿e Lani ma "niedopracowan±" )
Przyk³adowy temat
Przyk³ad

I cytacik
...ale wiedzia³em od samego pocz±tku, ¿e do roboty mam wi±zkê elektryczn± albo cewkê...na benzynie te¿ poszarpywa³o ale zdecydowanie mniej, czasami prawie niezauwa¿alnie, pewnego dnia na gazie wogóle nie da³o siê jechaæ na biegu z puszczonym peda³em gazu bo kangurzy³ niesamowicie...polutowa³em super fabryczne po³±czenia w wi±zce i jak rêk± odj±³. G³ównie odpowiedzialne by³o za to po³±czenie na wi±zce wychodz±ce do TPS'a


Wszystkie widoczne go³ym okiem wi±zki przejrza³em na samym pocz±tku, wszystko wydaje siê wygl±daæ identycznie jak przed napraw±.Nic nie zwisa, nic nie wygl±da na naderwane/naruszone. Robiony by³ rozrz±d, wsadzona nowa pompa wody, zmieniana butla lpg, zmieniany olej i filtry, oraz wymieniany mechanizm z miany biegów i poduszka skrzyni biegów.

I no to w takim razie muszê wypieprzyæ tego EGRa i zobaczyæ efekty. Tak mnie tylko ca³y czas zastanawia - jak siê trafi s³u¿bista na przegl±dzie i przyk³adowo wyl±duje na analizatorze spalin-da siê przej¶æ "test" z wywalonym EGRem?
Z powodu braku odpowiedniej blachy (puszki po piwie siê nei nadaj± z tego co wyczyta³em, a tylko tym dysponujê ) i braku czasu na poszukiwania odpowiedniej, za¶lepi³em chwilowo tylko sam przewód, ¿eby zobaczyæ czy to cokolwiek da. O dziwo, szarpanie albo zniknê³o albo na tyle zmala³o, ze jest przeze mnie nie wyczuwalne. Pozostaje wiêc znale¼æ blachê, za¶lepiæ go jak mêdrcy forumowi przykazali i obserwowaæ dalej.

Za to inna ciekawa sprawa wynik³a, po tej operacji mam dziwnie ma³e obroty na luzie, ale tylko na lpg. Na PB co prawda minimalnie potrafi± falowaæ, ale trzymaj± w miarê odpowiedni poziom, po wrzuceniu LPG potrafi± trzymaæ siê nawet na ok 600. Po wrzuceniu luzu w trakcie jazdy, spadaj± do ok 500 i leciutko wzrastaj±. Autko nie ga¶nie, po dodaniu gazu siê nie d³awi tylko normalnie przyspiesza. WTF?
WTF?

regulejszyn

a przewód masz dobrze za¶lepiony nie ci±gnie powietrza
Raczej nie ci±gnie, obejrza³em chyba z ka¿dego mo¿liwego k±ta i ka¿dej mo¿liwej pozycji, obmaca³em dla pewno¶ci. I od³±czenie tego pro-ekologicznego ustrojstwa mog³oby a¿ tak wp³yn±æ na rozregulowanie siê instalacji?
a masz silnik krokowy gazu czy ¶rubê
¦ruba.
i przyk³adowo wyl±duje na analizatorze spalin-da siê przej¶æ "test" z wywalonym EGRem?
Da sie bez problemu

Ja bym proponowal po tym co piszesz jeszcze zerknac na ustawienie rozrzadu, czy mechaniki nie dali dupala Skoro potrafili olej przelac to i moze zle rozrzad ustawili
Nie powinienem wtedy mieæ wiêkszych problemów? I no kurde, na a¿ takich idiotów bym trafi³?
Nie powinienem wtedy mieæ wiêkszych problemów? I no kurde, na a¿ takich idiotów bym trafi³?

wystarczy pomy³ka o jeden z±b i auto je¼dzi ale nie do koñca normalnie
Nie powinienem wtedy mieæ wiêkszych problemów? I no kurde, na a¿ takich idiotów bym trafi³?
Wiekszych niekoniecnzie, jak RIPER napisal Moga byc wlasnie takie objawy jak mowisz ;)Sprawdzenie rozrzadu nie zajmuje za duzo czasu, jak bedziesz mial chwile <i my tez> to zadzwon, wpadniesz, moze cos poradzimy
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •