Graczem będąc…
Witam ,mam taki problem gdy jadê w korku na 2 biegu samochód nie jedzie p³ynnie tylko kilka razy szarpnie co to mo¿e byæ,mo¿e to co¶ zwi±zane ze sprzeg³em.
Stosujemy tagi!!
tak, sprzeglo szybko lapie - puszczaj je znacznie wolniej i dodawaj gazu - i juz
To pewnie znaczy ¿e nied³ugo czeka mnie wymiana sprzeg³a,czy mo¿na to wyregulowaæ
To pewnie znaczy ¿e nied³ugo czeka mnie wymiana sprzeg³a,czy mo¿na to wyregulowaæ
niekoniecznie, ja te¿ tak mam, a sprzêg³o zmienia³em w zesz³ym roku
poprostu masz syzbkie krotkie sprzeglo - sportowe hehe
Witam ,mam taki problem gdy jadê w korku na 2 biegu samochód nie jedzie p³ynnie tylko kilka razy szarpnie co to mo¿e byæ,mo¿e to co¶ zwi±zane ze sprzeg³em.
Po pierwsze czy dzieje sie tak na gazie i benzynie czy tylko na beznynie
Bo je¶li tylko na benzynie to mo¿e byc wina przypchanych wtryskiwaczy a nie sprzêg³a.
przy ma³ym dodoawaniu gazu auto czêsto szarpie w³a¶nie przy takich okoliczno¶ciach.
jesli to maila byc wina wtryskiwaczy, a nie sprzegla, to co trzeba by bylo zrobic??
Na pocz±tek mo¿na by spróbowaæ srodek do czyszczenia wtryskiwaczy wlewany do benzyny ale to tylko pó³¶rodek. Generalnie trzebaby by³o je przeczy¶cic. Mo¿na by odkrêciæ listwê wtryskiwaczy i mo¿yæ je na noc w nafcie, ale najlepiejby by³o w myjce ultradzwiekowej ( tak jak radzi³ kol. BRADLEY).
Widzê, ¿e tu dyskusja nt. lanków 1.5 i 1.6 ... a kto¶ wie jaka jest przyczyna szarpania w 1.4? To bodaj¿e seryjnie tak jest 'gratis' np. w korku na jedynce jak siê jedzie. Dodasz lekko gazu, szarpnie auto do przodu. Pu¶cisz, szarpnie auto do ty³u. Czyta³em ju¿ tematy o 1.4 i siê dziwiê, ¿e przez tyle czasu nikt nie znalaz³ wyj¶cia z tej sytuacji. Skoro to bodaj¿e od nowo¶ci[salonowej] jest, to mo¿e gdzie¶ co¶ jest do poprawek? Albo program w komputerze taki, ¿e przy lekkim dodawaniu gazu z³± mieszankê produkuje? Nie wiem, wiem za to, ¿e na luzie jak siê lekko doda gazu to te¿ nie ma p³ynnego wej¶cia, tylko taki jakby przeskok na obrotach. Nie ma pe³nej p³ynno¶ci na pedale po prostu, dlatego przy wolnej je¼dzie siê to objawia tak a nie inaczej. Nie wiem, mo¿e to krokowy? Brat go kiedy¶ czy¶ci³, ale nie pamiêtam czy to co¶ da³o, bo ja tego auta wtedy jeszcze nie prowadzi³em. Mniej wiêcej wygl±da to tak, jakby przy lekkim dodaniu gazu obroty wchodzi³y np. o 400 w górê, a przy kolejnych lekkich dodaniach[g³êbiej] o 200 obrotów (nie wiem jakie s± warto¶ci bo nie mam obrotomierza, podajê tylko obrazowo jak to wygl±da).
Nie wiem czy to krokowiec, bo chyba niejeden u¿ytkownik lanka 1.4 ma te same szarpanie.
Chcia³em siê podpi±æ do tematu. Ja je¿dzê lanosem 1,5 16 V z sekwencyjn± instalacj± gazow±. Mam podobne szarpanie na drugim biegu a ponadto przy dodawaniu gazu na ka¿dym innym biegu i przy puszczaniu peda³u gazu autem po prostu szarpnie raz lub dwa razy. Tak samo siê dzieje przy delikatnie wci¶niêtym pedale gazu, kiedy obroty wynosz± oko³o 2,2 tys. Po mocniejszym wci¶niêciu peda³u gazu problem znika. Auto by³o u elektromechanika i gazownika (wzbogacona mieszanka - autko dosta³o kopa ale szarpanie pozosta³o). Wymienione: ¶wiece, kable, filtr powietrza, olej, przyczyszczony silniczek krokowy - wed³ug elektormechanika jest z nim wszystko w porz±dku a dalej jak siê jedzie to czuæ szarpniêcia. Nie mam si³y je¼dziæ tym autem. Proszê, niech kto¶ znajdzie lekarstwo na to szarpanie. Aha no i dzieje siê tak na benzynie choæ troszkê s³abiej szarpie i na gazie.
Witam ,mam taki problem gdy jadê w korku na 2 biegu samochód nie jedzie p³ynnie tylko kilka razy szarpnie co to mo¿e byæ,mo¿e to co¶ zwi±zane ze sprzeg³em.
Po pierwsze czy dzieje sie tak na gazie i benzynie czy tylko na beznynie
Bo je¶li tylko na benzynie to mo¿e byc wina przypchanych wtryskiwaczy a nie sprzêg³a.
przy ma³ym dodoawaniu gazu auto czêsto szarpie w³a¶nie przy takich okoliczno¶ciach.
Objawy sa na gazie i na benzie
w sumie u mnie tez jak puszcze pedal gazu edek tez lubi czasem pokaszlec, lekko szarpac - nie mam gazu. hmmm
Tyle ¿e u mnie nie kaszla, tylko jest jednorazowe szarpniêcie
u mnie tak kilka rady sobie pokaszle, w znaczeniu, ze szarpnie i tyle - nieby nic, ale upierdliwe jak 120
Tyle ¿e u mnie nie kaszla, tylko jest jednorazowe szarpniêcie
Ale czy kto¶ wie co jest tego przyczyn±. Dzisiaj je¼dzi³em swoim autem na benzynie i tak szczerze to raczej na benzynie nie szarpie. Tylko na gazie. Czy mo¿e mi kto¶ powiedzieæ, co jest tego przyczyn±, bo ju¿ naprawdê nie mam pomys³ów.
Mam dok³adnie to samo. Szarpie mi przy puszczaniu gazu na 2 i 3 biegu (bez znaczenia czy gaz czy benzyna) . Na 4 i 5 nie ma takiego problemu. Szarpanie jest tym bardziej uci±¿liwe im szybciej puszczê gaz. Strasznie to wkurzaj±ce. Mam Lanosa od niedawna i nie orientujê siê czy to jest normalne zachowanie wozu.
Kto¶ potrafi pomóc?
To normalne, w inny autach te¿ tak jest. Jest to spowodowane tym ¿e prze³o¿enia na 1 - 3 s± mniejsze ni¿ na 4- 5 i dlatego wtedy to szarpanie jest bardziej odczuwalne.
Je¿eli bajerujesz jak±¶ laskê to lepiej ostro u¿ywaj sprzêg³a to mo¿na to zatuszowaæ, a jak nie to delikatnie puszczaj i dodawaj gazu i wtedy bêdzie szarpa³ mniej.
Dziêki za szybk± odpowied¼. Tak z czystej ciekawo¶ci: wszystkie samochody tak maj±? Je¼dzi³em wcze¶niej Fiatem Pand± i Mercedesem A140 i nie zauwa¿y³em, ¿eby siê tak zachowywa³y.
No jedne bardzie inne mniej. To prawda w Daewoo to zjawisko jest wybitnie dobrze odczuwalne. Ale i w Focusie, Fabii i Octavii to wystêpowa³o. Oczywi¶cie du¿o s³abiej ni¿ w Nexii.
Ja tam umiem biegi zmieniaæ tak, ¿e kompletnie nic nie czuæ[jakby pasa¿erom zatkaæ uszy to by pomy¶leli, ¿e jadê na jednym biegu ], ale chodzi o to, ¿e auto szarpie jak siê dodaje i odejmuje gazu i tak chyba 'od zawsze' . Wkurzaj±ce, jak przed zakrêtem spuszczam z gazu, auto szarpnie, wchodzê w zakrêt, na wyj¶ciu dodajê lekko gazu a auto ê-ê-ê-ê-eeeee i jedzie . Najlepsze jest to, ¿e jak siê mocno wci¶nie gaz to szarpnie ten jeden raz i jedzie a jak lekko to 'kaszle'
No przeca o tym mówia.
Te¿ mo¿na to sprzêg³em regulowaæ. Pokombinuj. Pytanie tylko czy lepiej ¿eby poszarpa³o czy sprzêg³o szybko wymieniaæ.
W pugu 206 nic nie telepie, w Corrado nic nie telepie, w BMW E36 nic nie telepie ... w ogóle jako pasa¿er nie spotka³em siê z takim zachowaniem w ¿adnym innym aucie. AstraII te¿ bardzo ³adnie je¼dzi³a. W swoim temacie pisa³em o huczeniu w skrzyni, albo mo¿e raczej to jest huczenie sprzêg³a, sam nie wiem. Czasami s³yszê od innych, ¿e to mo¿e byæ docisk, ale huczenie jak by³o przed tak i jest po wymianie sprzêg³a. Nie wiem, widaæ lanosy tak maj± albo co. Tak czy siak w najbli¿szym czasie kupiê sobie w³asne auto i ju¿ mnie to nie bêdzie obchodzi³o . Niech siê tata wkurza na to co kupi³ 8 lat temu
P.S. te szarpanie to najgorsza rzecz w tym aucie, ka¿dy kto nim jecha³ narzeka na to samo.
Czyli nic siê z tym dziadostwem nie da zrobiæ. Najlepsze jest to, ¿e u mnie od niedawna tak szarpie. Czyli wed³ug mnie nie jest to wada "wrodzona", tylko nabyta. A co zwróci³o moj± uwagê to to, ¿e na zimnym silniku prawie wcale nie szarpie. Nie jest to przypadkiem wina cewki zap³onowej??? Która po rozgrzaniu siê zaczyna ¼le dzia³aæ??? Elektromechanik powiedzia³ mi, ¿e lanosy mia³y czêsto problemy z cewk±. Na zimnym silniku autko chodzi³o ok, natomiast po rozgrzaniu siê zaczyna³y siê wariacje z szarpaniem.
Hmm ciekawe. Mo¿e moja teoria jest b³êdna, ale w Octavii 1,9 TDI szarpiê, s³abiutko ale zawsze bo dzisiaj siê gazem bawi³em aby to sprawdziæ.
Jak bêdê mia³ czas to sobie wszystko posprawdzam i pomierzê. Jak co¶ znajdê to powiem.
Na zimnym silniku autko chodzi³o ok, natomiast po rozgrzaniu siê zaczyna³y siê wariacje z szarpaniem.
To u mnie na zimnym te auto jedzie jak 'sztywniak' tzn jak zmieniasz biegi to szarpie, jak dodajesz gazu to te¿ ... a jak siê rozgrzeje, to jest miêkcej. Mo¿e to wina skrzyni? U mnie olej chyba nigdy nie by³ wymieniany i nie wiem czy tam w ogóle jest, dlatego przy nastêpnym 'postoju u mechanika'[za nied³ugo] dajê go ca³kowicie wymieniæ. Mo¿e napiszcie czy u was, je¿eli zauwa¿yli¶cie, ¿e najpierw je¼dzi³ OK, a pó¼niej mu siê pogorszy³o[czyli tak, jak mia³ basteczek], to napiszcie czy mo¿e skrzynia hucza³a przed i czy huczy po tej zmianie. U mnie jak wcisnê sprzêg³o na luzie to jest cisza, a jak puszczê to 'co¶ siê w ¶rodku telepie' tzn tylko to s³ychaæ tak samo jak jadê na jedynce i dodam gazu to to s³ychaæ[tzn autem szarpnie, wyda przy szarpniêciu ten d¼wiêk a pó¼niej jedzie], jak puszczê gaz to równie¿ tylko ¿e ju¿ bodaj¿e ca³y czas to s³ychaæ. Na innych biegach chyba te¿ to s³ychaæ, tylko nie a¿ tak g³o¶no, bo pewnie opony to zag³uszaj±.
Na zimnym silniku autko chodzi³o ok, natomiast po rozgrzaniu siê zaczyna³y siê wariacje z szarpaniem.
No to u mnie ca³kowicie odwrotna sytuacja. Na zimnym szarpie a na ciep³ym jest wszystko ok. Przesta³em zwracaæ uwagê na t± dolegliwo¶æ oko³o miesi±c po zakupie, aktualnie autko mam tak wyczute, ¿e problem w ogóle nie wystêpuje
U mnie szarpanie wystêpowa³o tylko podczas dodawania gazu w odwrotnej sytuacji zachowanie auta by³o ok. Osobi¶cie my¶lê, ¿e problem le¿y w skrzyni biegów. Identyczny problem wystêpowa³ w Astrze I 1,6, któr± ogl±da³em u handlarza. Go¶ciu t³umaczy³ to zachowanie wyrobieniem jakiego¶ elementu w skrzyni (dzisiaj dok³adnie nie pamiêtam).
Panowie a nie jest to problem odmy palin wstecznych?
Gdzies czytalem ze silniki cos takiego maja aby niestety czesc spalin troche"spalic" zeby oszczedzac srodowisko i oszczedzac katalizator?I momencie jak puszczasz czy dodajesz gazu jest skok spaliny i nei nadaza spalac i potrzebuje chwili?
Kiedys mechanik powiedzial mi aby sprawdzic odmy czy nei struchlaly . Bo moze olej juz je wytrawil , spalina i dlatego elelemnt przeszkadza w normalnej jezdzie tak mysle moze ktos podziela moje zdanie?
Hmm... teoria ze spalinami nawet brzmi ciekawie. Kto¶ wcze¶niej pisa³, ¿e szarpanie mu znik³o po wymianie t³umika, bo by³ przytkany. Tak, ¿e mo¿e to byæ jedna z opcji.
mia³em taki same objawy szarpnia szczególnie nasilone przy zimnym silniku. w zesz³ym tygodniu zak³ada³em gaz i przad zabiegiem sprawdzono mi silnik na komputerze. powiedziano , ze nie wykryto ¿adnych b³êdów, tylko po zalo¿eniu instalacji wyregulowali j± i zmienili -przerwe na swiecach -(¶wiece mia³em nowe NGK od dwóch miesiêcy). musze powiedzie ,¿e objawy szarpania usta³y na benzynie , na gazie zreszt± równie¿ nie wystepuj±. niestety nie odpowiem wam jaka jest ustawiona przerwa , bo poprostu nie pyta³em sie i nie wiem.
Kto¶ wcze¶niej pisa³, ¿e szarpanie mu znik³o po wymianie t³umika, bo by³ przytkany.
Mi 'przegni³a' rura i do t³umika ju¿ nie dolatuje nic oprócz powietrza, a dalej szarpie wiêc u mnie to nie to z huczeniem w skrzyni stawiam na ³o¿ysko wa³ka sprzêg³owego, a czy to pomo¿e na te szarpanie? Zobaczymy po wizycie u mechanika, o ile to dam zrobiæ
Czyli co to bêdzie? Co¶ ze sprzêg³em? Mo¿e kto¶ z was mia³ ju¿ co¶ takiego, takie upierdliwe szarpanie - co konkretnie by³o wymieniane i co pomog³o?
Gdzie¶ na tym forum czyta³em, ¿e pomog³a wymiana którego¶ ko³a zêbatego w mechanizmie ró¿nicowym w skrzyni biegów ale teraz nie mogê tego tekstu znale¿æ. Koszt czê¶ci niewielki tylko robota droga....
Ze sprzêg³em raczej nic sprzêg³o szarpie na biegach niskich albo nie wysprzêgla i wtedy zgrzyta albo siê ¶lizga i czuæ ¿e peda³ puszczony ,gaz a autko nie zabiera.Sk³ania³bym siê bardziej ku technice jazdy jak kupi³em lanka te¿ na drugim biegu szarpa³ ale z biegiem czasu dostosowa³em siê do niego i czêsto na 1 i 2 operujê pó³sprzêg³em dziad jest naprawdê wra¿liwy jak na 2 sprzêg³o puszczone i dasz gazu albo ujmniesz takie prze³o¿enia chyba skrzyni biegów.
emeryt44, masz racje z ta 1 i 2 na polsprzegle ale to nie tlumaczy czemu jak lece na 4 i puszcze pedal gazu lanosy lubia sie telepac, tak wiesz ... ja to nazywam kaslanie
Fakt na 4 biegu czy 50 czy 120 to jak puszczê to jest delikatne kopniêcie ale nie zwracam na to uwagi to nie gondola wWenecji
Ale jak na to nie zwracaæ uwagi, skoro wcze¶niej by³o raczej bez problemów, czyli bez szarpania a teraz jest ci±gle. Najlepsze jest to, ¿e szarpaæ zaczyna nim, tzn. pojawia siê kas³anie w momencie kiedy silnik siê nagrzeje. A im d³u¿ej siê jedzie to to szarpanie jest coraz mocniejsze. Dodaje, ¿e na pi±tym biegu problem szarpania przy dodawaniu gazu i przy zdejmowaniu gazu wystêpuje sporadycznie, ale np. przy dwójce i trójce jest masakra. Zreszt± im wiêksze obroty silnika tym samochodem bardziej szarpie. Szkoda, ¿e akutalnie zbieram na swój ¶lub, bo ju¿ bym na pewno przez to szarpanie je¼dzi³ innym autem. Aha. I nie jest to technika jazdy. Chc±æ, ¿eby mi samochodem nie szarpa³o to musia³bym je¼dziæ prawie ca³y czas na pó³sprzegle i to na ka¿dym biegu.
naj³atwiej sprawdziæ czy zaworek EGR nie jest zasyfiony - u mnie pomog³o i po zdjêciu nogi z gazu nie szarpie . 30 minut roboty a efekt super
a ten zawor EGR to jest w instalacji LPG czy w benzynie i ktore to
Poczyscilem troche co naspamowalismy
Ziemniak
Zaslepiaj i nie marudz. Najlepiej wywalic calosc, ale jezeli odepniesz wezyk i zaslepisz tez bedzie dobrze Nic sie nie bedzie dzialo z silnikiem
a spalanie?
Ale co tu ma spalanie do rzeczy Pomysl Przeciez masz napisane w tych wszystkich postach jak dziala EGR
no skoro wraca i dopala spaliny, to jak nie beda wracaly to bedzie w zwiazku z tym szamal wiecej wachu - tak ja to rozumiem. zreszta w jednym z postow bylo napisane ze 80% uzytkownikom wzroslo spalanie !! a tak wogole to proponujesz zeby zorbic to tak?: http://dewon.website.pl/edek/egr.jpg zgadza sie czy inaczej?
Tak by bylo idealnie
Czemu ma szamac wiecej wachy jak spaliny nie beda wracac?
[ Dodano: 2008-08-05, 14:20 ]
Poza tym w jednym z postow to ja przeczytalem ze recyrkulatornabulgotnicy w Nexii dodaje z 20KM i zmniejsza zuzycie paliwa Bo przyczlapki nabulgotnicy niby polaryzuje
no bo normalnie dopalal by spaliny ..... egh niewazne dzieki ziemniak za porade, przyznam ze w pewnym momencie naszej rozmowy chcialem nazwac ciebie zlosliwa bulwa hehe jak nei cchiales mi podac tego linka ale skonczylo sie milo, hehe
A kto¶ mo¿e mi podes³aæ linka, gdzie ten zaworek znajduje siê w lanku 1,5 16 v?? No i oczywi¶cie jak go wyczy¶ciæ. Bo nie mam zielonego pojêcia jak siê za to zabraæ.
Szukajka Ci podesle ...
Ludzie, nie denerwujcie mnie z samego rana ....
o teraz rozumiem ziemniaka, kurna wystarczy ze tylko ten watek kolego poczytasz i bedziesz wiedzial ze:
a) trzeba uzyc cholernej szukajki
b) znajdzie sie w niej odpowiedz
c) nie pytac jak gupek bo sie nagrode dostanie hehe
No wiesz, za nic nie wnoszacy post do tematu tez moge dac ostrzezenie <zarcik - oczywiscie dostaniesz odrazu bana >. A tak serio mysle ze juz zalapales o co kaman
jawol
no ja ju¿ za³apa³em o co chodzi. W dniu dzisiejszym obczai³em gdzie ten zawór, wyci±gn±³em wê¿yk i go za¶lepi³em ta¶m± izolacyjn±. Nic wiêcej nie robi³em a autkiem przesta³o szarpaæ. Co prawda je¼dzi³em tylko po mie¶cie i zrobi³em ok 40 km. Zobaczê co bêdzie w sobotê bo wtedy wyruszam w trasê. Ale póki co jest oki . Chyba rozwi±za³em problem szarpania .
ekhm ... mój pomys³
basteczek, na tasme izolacyjna?! i nic nie cieknie itd
cieknie ? jak tam tylko spaliny s±
cieknie ? jak tam tylko spaliny s±
No w³a¶nie. Co ma tam ciekn±æ. Nic siê nie dzieje z samochodem. Ta¶mê sprawdzam po ka¿dej je¼dzie i wszystko jest w porz±dku.
ale w takim razie jeszcze jedna sprawa sokoro tylko wystarczylo wyjac wezyk i zatkac... to zatkales w miejscu nr 1 czy nr 2 czy 1i2 naraz na zdjeciu ponizej (oznaczonym na czerwowno)
http://dewon.website.pl/edek/egr2.jpg
no ja ju¿ za³apa³em o co chodzi. W dniu dzisiejszym obczai³em gdzie ten zawór, wyci±gn±³em wê¿yk i go za¶lepi³em ta¶m± izolacyjn±. Nic wiêcej nie robi³em a autkiem przesta³o szarpaæ. Co prawda je¼dzi³em tylko po mie¶cie i zrobi³em ok 40 km. Zobaczê co bêdzie w sobotê bo wtedy wyruszam w trasê. Ale póki co jest oki . Chyba rozwi±za³em problem szarpania .
ja to odkrêci³em i przeczy¶ci³em - egr jest min po to, ¿eby troszkê ograniczyæ spalanie. z tego co gdzie¶ tam przeczyta³em, egr ma za zadanie przyspieszyæ odparowanie paliwa (poprzez podgrzanie spalinami mieszanki paliwo-powietrze), czyli jak to rozumiem - paliwo szybciej ³±czy siê z powietrzem w t³okach, co powoduje wiêksz± wydajno¶æ spalania. je¶li tego nie ma, to czê¶æ nieodparowanego paliwa nie ³±czy siê z powietrzem i po prostu zostaje "wypluta" przez wydech.
na raz w miejscu jeden i dwa, ale tak siê zastanawiam czy zatykanie wlotu do zaworu ma jakikolwiek sens?
Pod³±cze siê do tematu:
Auto po nocnym postoju strasznie szarpie, a jak siê zagrzeje to problem staje siê mniej odczuwalny. Przy ciep³ym silniku czasem lekko szarpnie, ale auto jest jakie¶ zmulone, wolniej wkrêca siê na obroty. Kupi³em go pó³ roku temu i wymieni³em wszystkie elementy eksploatacyjne (filtry, olej, ¶wiece, kable). Ostatnio zrobi³em test komputerowy i wykaza³ uszkodzenie czujnika temperatury powietrza, oraz spalanie stukowe. Wymieni³em czujnik, ale nic nie pomog³o. Czasem mia³em równie¿ objawy podobne do zawieszaj±cego siê silniczka krokowego, czyli p³ywaj±ce obroty. Mo¿e to te¿ byæ EGR?
Z góry wielkie dziêki za pomoc.
mam to samo wyczysc krokowca i egr powinno pomoc
no ja ju¿ za³apa³em o co chodzi. W dniu dzisiejszym obczai³em gdzie ten zawór, wyci±gn±³em wê¿yk i go za¶lepi³em ta¶m± izolacyjn±. Nic wiêcej nie robi³em a autkiem przesta³o szarpaæ. Co prawda je¼dzi³em tylko po mie¶cie i zrobi³em ok 40 km. Zobaczê co bêdzie w sobotê bo wtedy wyruszam w trasê. Ale póki co jest oki . Chyba rozwi±za³em problem szarpania .
ja to odkrêci³em i przeczy¶ci³em - egr jest min po to, ¿eby troszkê ograniczyæ spalanie. z tego co gdzie¶ tam przeczyta³em, egr ma za zadanie przyspieszyæ odparowanie paliwa (poprzez podgrzanie spalinami mieszanki paliwo-powietrze), czyli jak to rozumiem - paliwo szybciej ³±czy siê z powietrzem w (edit->)cylidrach, co powoduje wiêksz± wydajno¶æ spalania. je¶li tego nie ma, to czê¶æ nieodparowanego paliwa nie ³±czy siê z powietrzem i po prostu zostaje "wypluta" przez wydech.
no ja ju¿ za³apa³em o co chodzi. W dniu dzisiejszym obczai³em gdzie ten zawór, wyci±gn±³em wê¿yk i go za¶lepi³em ta¶m± izolacyjn±. Nic wiêcej nie robi³em a autkiem przesta³o szarpaæ.
Rok czasu siê zastanawia³em co zrobiæ z tym szarpaniem
jutro jak tylko bêdê mia³ chwilê walê do laniego i za¶lepiam mam nadziejê, ¿e u mnie te¿ pomo¿e
condzio, daj znac koniecznie
condzio, daj znac koniecznie
pomog³o!!! wogóle nie szarpie!!!! ka¿dego fachmena siê pyta³em co to mo¿e byæ i nikt mi nie móg³ pomóc.. ju¿ nawet chcia³em sprzêg³o zmieniaæ bo my¶la³em ze to mo¿e wina zacisku czy co¶...
i jak? zatkales z obu stron, tylko wezyk czy tylko wylot z "ufo" a moze czysciles??
i jak? zatkales z obu stron, tylko wezyk czy tylko wylot z "ufo" a moze czysciles??
na razie zrobi³em prowizorke - zdj±³em wê¿yk z ufo, zakleilem wê¿yk i wlot do ufo i szarpania usta³y
jeszcze raz dziêki za sugestie
zakleiles tasma izolacyjna tak?
zakleiles tasma izolacyjna tak?
nie moglem znalezc tasmy w garazu i zakleilem takim materialowym plastrem, ale planuje wykrecic EGR i zaslepic dziure po nim.
3mka
dzieki za info condzio, jak na stale wywalisz zawor egr to napisz konkretnie jak to rozwiazales, moze jakas fotka, manualik jakby ci sie chcialo?? pozdrawiam
oki, na pewno predko sie za to nie zabiore, ale jakby co zrobie jakies fotki...
pozdro
a ja wracam do tematu, bo jednak po pewnym czasie po za¶lepieniu tego zaworu problem powróci³. Zamieni³em nawet ta¶mê izolacyjn± na poxylinê, bo ta¶ma co jaki¶ czas siê odkleja³a, ale dalej, nie zawsze ale co jaki¶ czas samochodem szarpie przy dodawaniu gazu i puszczaniu na biegu. Kiedy jest zimny silnik to wszystko oki. I czy teraz kto¶ ma pomys³ co to mo¿e byæ?
szarpie jak zdejmiesz nogê z gazu np.2 biegi i tak jedziesz ?
taki objaw mia³em jak uszkodzony mia³em czujnik po³o¿enia przepustnicy.
szarpie na ka¿dym biegu po puszczeniu nogi z gazu, i z powrotem po dodaniu gazu. S± to tak ze trzy szarpniêcia i samochód dalej jedzie normalnie. Podobnie jest jad±c ze sta³± prêdko¶ci± przy oko³o 2,400 obrotach na minutê. Maj±c delikatnie wci¶niêty gaz samochodem zaczyna szarpaæ - muszê mu wtedy dodaæ gazu i szarpanie znika. Najlepsze jest to, ¿e na zimnym silniku samochód chodzi bez zarzutu.
Ja wymieni³em czujnik temperatury p³ynu ch³odz±cego i pomog³o!
Pozdrawiam
a co ma wspólnego czujnik temperatury z szarpanie. Mo¿e kto¶ zna adres jakiego¶ dobrego elektromechanika w okolicach D±browy Górniczej, który zna siê na daewoo i by³by w stanie zdiagnozowaæ t± usterkê. Bardzo proszê o pomoc
a co ma wspólnego czujnik temperatury z szarpanie. (
A to ¿e je¿eli podajê Ci z³± temperaturê to komputer dobiera z³± mieszankê i przez to mo¿e szarpaæ.
a gdzie ten czujnik siê znajduje i jak on wygl±da??
Z ty³u silnika pod kolektorem. Ma³y, zakoñczony tak± g³ówk± jak pinezka na któr± wsuwa siê kabel z konektorkiem.
Mo¿na prosiæ o fotkê bo te¿ potrzebujê wiedzieæ
faktycznie przyda³aby siê jaka¶ wizualna informacja gdzie znajduje siê ten czujnik. a nawi±zuj±c do tematu, czy mo¿e mieæ równie¿ na to szarpanie wp³yw czujnik po³o¿enia przepustnicy?
Czujnik jest z ty³u silnika, pod kolektorem ss±cym z prawej strony silnika.(stoj±c przy masce to z lewej strony).
Wygl±da tak:

a umiejscowiony jest tu:

element nr 20.
Innego zdjêcia nie posiadam, a w±tpiê ¿ebym wsadzi³ tam jaki¶ aparat.
Mam nadziejê ¿e pomog³em.
Pomyli³ mi siê z czujnikiem przepustnicy ale ju¿ wiem dziêki za pomoc
Pozdro
Andrzej
a to jeszcze bym prosi³ o wskazanie umiejscowienia czujnika po³o¿enia przepustnicy (ten jak wygl±da to akurat wiem:). Zastanawiam siê nad wymian± obu tych czuników, nie mam innych pomys³ów co mo¿e byæ przyczyn± tego szarpania.
a to jeszcze bym prosi³ o wskazanie umiejscowienia czujnika po³o¿enia przepustnicy (ten jak wygl±da to akurat wiem:). Zastanawiam siê nad wymian± obu tych czuników, nie mam innych pomys³ów co mo¿e byæ przyczyn± tego szarpania.
Czujnik po³o¿enia przepustnicy:

element nr 4.
Pozdrawiam.
Cmax7 wielkie dziêki.
Cmax7 wielkie dziêki.
Nie ma za co, mam nadziejê ¿e pomog³em.
Pozdrawiam.
Aha jeszcze dwa pytanka. Czy dam radê wymieniæ jeden i drugi czujnik sam, a drugie to do jakiego mechanika pojechaæ ¿eby sobie z tym da³ radê (do zwyk³ego, czy te¿ do elektormechanika)?
Aha jeszcze dwa pytanka. Czy dam radê wymieniæ jeden i drugi czujnik sam, a drugie to do jakiego mechanika pojechaæ ¿eby sobie z tym da³ radê (do zwyk³ego, czy te¿ do elektormechanika)?
Nie wiem jaka jest Twoja wiedza na temat mechaniki, ale nie powiniene¶ mieæ z tym problemów. Przy wykrêceniu czujnika temperatury zacznie siê wylewaæ p³yn ch³odz±cy, wiêc musisz to zrobiæ szybko. Mo¿esz podjechaæ do jakiego¶ elektromechanika, niech podepnie Ci auto do kompa, mo¿e co¶ poka¿e.
A mam pytanie o ten czujnik po³o¿enie przepustnicy. Czy mo¿e on powodowaæ ¿e trzyma wy¿sze obroty przez jaki¶ czas? Bo ja mam tak w samochodzie. Wymieni³em silniczek krokowy, ale dalej czasem jest tak ¿e odpalam samochód a on przez kilka minut trzyma jak stojê obroty na poziomie 1200 - 1500 obr/min
A mam pytanie o ten czujnik po³o¿enie przepustnicy. Czy mo¿e on powodowaæ ¿e trzyma wy¿sze obroty przez jaki¶ czas? Bo ja mam tak w samochodzie. Wymieni³em silniczek krokowy, ale dalej czasem jest tak ¿e odpalam samochód a on przez kilka minut trzyma jak stojê obroty na poziomie 1200 - 1500 obr/min
Ja mam tak samo. Od nowosci. Nic chyba z tym nie zrobisz. Po prostu ten typ tak ma.
A na kompie nie wykazywa³o ¿adnych b³êdów. Ju¿ by³em u elektormechanika.
Wymieni³em czujnik po³o¿enia przepustnicy - pomog³o na jaki¶ czas. Po regulacji instalacji gazowej problem od pocz±tku - znowu szarpie, tak ¿e nie idzie je¼dziæ. ie mam si³ i nerwów do tego samochodu. Mo¿e kto¶ chce kupiæ ??