Graczem będąc…
Wiem, ¿e to ju¿ by³o, ale w wiêkszo¶ci przypadków które omówione s± na forum zapala³a siê kontrolka CHECK. W moim wypadku to nie wystêpuje, a teraz jak wygl±da problem:
-Temperatura silnika bez znaczenia, problem wystêpuje na zimnym jak i na ciep³ym, jednak czê¶ciej na ciep³ym.
-Objawy: przyk³adowa sytuacja: korek w miescie, wrzucam jedyneczkê, i puszczam sprzêg³o nie dodaj±c gazu, obroty silnika w porz±dku, silnik szarpie jakby nie wiedzial czy ma jechac do przodu czy do ty³u, pomaga jazda na pó³sprzêgle lub dodanie gazu i jazda na pó³sprzêgle.
Inna sytuacja: parking w hipermarkecie, wje¿d¿am na dwójce, zwalniam, zaczynam parkowaæ, zwalniam gaz, sprzêg³o, redukcja do jedynki, puszczam sprzêg³o - znowu szarpie, wciskam sprzêg³o i wrzucam na luz, silnik dostaje obrotów, na ucho (nie mam obrotomierza) jakie¶ 1700-2200 obr/min. Nie pomaga dodanie i puszczenie gazu, po prostu jak siê wyryczy (trwa to od 5 do 40 sekund) wraca na normalne obroty.
By³em z tym u mechanika, powiedzia³, ¿e taki urok samochodu. Urok urokiem, ale zaczyna mnie to denerwowaæ, stojê przed przejsciem dla pieszych, silnik 'na obrotach', ludzie mysla, ze chce ich rozjechac :P
Samochód: Lanos, 1.4, 2001, benzyna (bez LPG), przebieg 20.624km (przebieg jest pewny, bo samochód od nowo¶ci w rodzinie, przy czym jak wyje¿d¿a³ z salonu to nie mia³ objawów wystêpuj±cych obecnie), nie by³ wczesniej reperowany, elementy eksploatacyjne wymieniane zgodnie z ksi±¿k± serwisow±.
przebieg 20.624km
Nie chcesz go sprzedaæ?
Sprawd¼ silnik krokowy (mo¿e trzeba go wyczy¶ciæ) i szczelno¶æ dolotu.
przebieg 20.624km
Nie chcesz go sprzedaæ? :D
Sprawd¼ silnik krokowy (mo¿e trzeba go wyczy¶ciæ) i szczelno¶æ dolotu. :my¶li:
O sprzeda¿y nie ma mowy :D do grudnia 2008 mia³ 17.000 przebiegu, potem jak zdalem prawko do dostalem go w spadku od ojca, wiec poki co to jestem do niego przywi±zany:)
to jak sprawdzic silnik krokowy, to znajde na forum, a szczelno¶æ dolotu? co to takiego ;>
a szczelno¶æ dolotu? co to takiego ;>
Sprawdzasz po prostu czy po drodze od filtra powietrza do ³±cznia kolektora z silnikiem nie ma jakiej¶ nieszczelno¶ci, np. wydmuchana uszczelka, dziura w rurze doprowadzaj±cej powietrze...
Ale zacznij od silnkiczka krokowego i czyszczenia przepustnicy.
ok, sprawdze to, dzieki wielkie:)
Moim zdaniem powiniene¶ sprawdziæ na pocz±tek pierwsz±, prost± rzecz - wi±zkê elektryczn± silnika. To mniej wiêcej taki "zwój" kabli biegn±cych za silnikiem do takiego czarnego "pude³eczka" w lewym, górnym rogu komory silnika... patrz±c oczywi¶cie od przodu auta ). Spróbuj poruszaæ mocno kablami pomiêdzy silnikiem a tym "pude³kiem" i zaobserwuj czy przypadkiem nie zaczynaj± mocno falowaæ obroty. Jak obroty bêd± w porz±dku, wtedy warto przeczy¶ciæ krokowy (pamiêtaj po wyczyszczeniu o zresetowaniu krokowca i zaprogramowaniu go na nowo), oraz przepustnicê.
Przepraszam za odgrzebanie starego tematu, ale mam identyczny problem, okazalo siê, ¿e chodzi o wspomnian± wi±zkê elektryczn±. Jak to naprawiæ? Chodzi o izolacjê tych kabli, czy jak ? Zapewne bez elektryka siê nie obejdzie, je¶li kto¶ ju¿ mia³ tak± przygodê, niech napisze orientacyjny koszt naprawy.
Dziêkujê.
Odizolowaæ i zaizolowaæ ponowie. Mo¿e co¶ siê poprawi jak bêdzie sztywniej zaizolowane.
Chodzi o izolacjê tych kabli, czy jak ?
Nie chodzi tylko o izolacjê... tylko o ³±czenia kabli w tej wi±zce. Niektóre istotne dla pracy silnika kabelki, s± ³±czone ze sob± metod± "na skrêtkê" i zaciskane tylko blaszk± miedzian±. Trzeba "rozpruæ" wi±zkê - ¶ci±gn±æ trochê izolacji, usun±æ blaszki miedziane i polutowaæ ze sob± te kabelki. Oczywi¶cie na koniec nale¿y os³oniæ je np. rurkami termokurczliwymi.
W tym linku ---> klikaæ, widaæ jak by³y ³±czone takie wi±zki. I to w³a¶nie warto poprawiæ poprzez wywalenie blaszek i polutowanie.
Ok, dziêkujê za szybk± odpowiedz!