Graczem bÄdÄ câŚ
Zwracam się do braci forumowej o pomoc. Po wizycie u mechanika szarpanie silnika podczas przyśpieszania ustało ale po stu kilometrach zaczął szarpać przy stałych obrotach. Wolne obroty są OK. Podczas przyśpieszania nie szarpie.
hmm...., może zaczynają padać Ci wtryskiwacze paliwa?? To jest jedna z opcji
Pozdrawiam
Tego się obawiam. Droga jest naprawa wtrysku?
ciro uzyj szukajki
Zwracam się do braci forumowej o pomoc. Po wizycie u mechanika szarpanie silnika podczas przyśpieszania ustało ale po stu kilometrach zaczął szarpać przy stałych obrotach. Wolne obroty są OK. Podczas przyśpieszania nie szarpie. Mam to samo. Szarpie przy stałej prędkości. Tylko że nexia
Mój oswojony mechanior twierdzi, że powodem szarpania silnika jest uszkodzona sonda lambda. Będzie jeszcze to weryfikował. Jak będzie wiadomo to napiszę.
Co do wtrysków to nie trzeba ich wymieniać, wystarczy je przeczyścić.
Pzdr
Może też być padnięta wiązka.
Odpal silnik, otwórz maskę i po lewej stronie wychodzi z pod kopułki wiązka kabli, spróbuj nią poruszać i jeżeli silnik zacznie wariować to szukałbym przyczyny w zaśniedziałych stykach na łączeniu kabli przy złączach lub padających połączeniach przewodów wewnątrz wiązki.
PROSZĘ O POMOC!!
PO WYMIANIE USZCZELKI POD GŁOWICA W LANOSIE PRAWDOPODOBNIE NIE PRACUJE 1 CYLINDER. SILNIK GAŚNIE NA MAŁYCH OBROTACH, STRZELA Z RURY WYDECHOWEJ. MECHANIK MÓWI ŻE WSZYSTKO OK, ZE NIC SIĘ NIE DA ZROBIĆ A JA WIEM ZE AUTKO JEŹDZIŁO LEPIEJ PRZED REMONTEM NIŻ PO...
CO MOŻE BYĆ PRZYCZYNA?
sprawdz ktory to cylinder-chałupniczo-wykręc swiece przyłuz do silnika i obadaj iskrę itd,jezeli wszystko ok to zapłon wykluczamy,stawiam ze kable są na właściwych świecach?-sam kiedyś sie pomyliłem i założyłem o fajkę obok,klopot z odpalem i silnik telepało,obadaj kody-może gosc odpiął czujnik jakiś i kabel na nim jest ale czujnik moze byc padniety-dowiesz sie co odpinał i sprawdzisz,ale podejrzewam ze musisz podjechac do mechanika z kompem -koszt 60 zł,wtedy powinno wyjsc co i jak
DZIĘKI ZA INFO ALE JESTEM BABĄ I NIE MAM POJĘCIA JAK TO ZROBIĆ. POZOSTAJE MI JEDYNIE WIZYTA U MECHANIKA. MIAŁAM NADZIEJĘ,ZE KTOŚ MIAŁ PODOBNY PROBLEM I ZNA PRZYCZYNĘ. JA WIEM TYLKO,ZE MECHANIK " ZAŁATWIŁ " MI AUTO...
A - przyczyn może być naprawdę wiele
B - Caps Lock zazwyczaj znajduje się po lewej stronie od litery A
C - skąd pomysł, że nie pracuje 1 cylinder
D - czy posiadasz zasilanie na gaz? Jeżeli tak to może być sprawą nawet tłumika końcowego, gdyż może być tam za dużo wodyktóra może dusić poprostu silnik
E - co rozumiesz pod pojęciem strzela z tłumika
F ...
G ... dokładniejszy opis = dokładniejsza pomoc
Jak pisałem wcześniej, przyczyną szarpania silnika przy stałej prędkości była uszkodzona sonda lambda. Po jej wymianie motor jest cichszy i chyba mniej pali. Dla informacji jest to sonda jedno rdzeniowa a jej koszt to 100PLN. Jeśli ktoś ma podobne objawy złej pracy silnika, jak w moim samochodzie, to może być sonda. Jeszcze jedno, kontrolka silnika się nie świeciła.
widac sonda dawała sygnał,ale przekłamany,a kontrolka raczej zapali się jak nie ma zadnego impulsu-ot cała elektronika auta,mi w oplu sonda ktora kłamała załatwiła głowicę-komp zapodawał uboższą mieszankę,a to wiadomo do czego prowadzi ,a lampka sie nie paliła-bo sonda działała ale po swojemu
mam pytanie a jesli na gazie jest ok a na bezynie szarpie odcina komputer obroty szarpie na równej pretkosci to w czym lezy problem
Skoro na gazie silnik pracuje równo i nie przerywa problem jest z zasilaniem benzyną. Pierwszą czynnością jest wyczyszczenie wtrysków. Polecam od razu wymontować szynę z wtryskami. Do czyszczenia możesz użyć nafty. Często mocno zanieczyszczona jest górna część wtryskiwacza. Delikatnie usuń zanieczyszczenia i przepompuj naftą wtrysk. Podajesz napięcie 12V na wtrysk (impulsowo nie dłużej niż 1 sek.) i płucz go aż będzie puszczał delikatną mgiełkę. Powodzenia , praca jest łatwa tylko wymaga cierpliwości