Graczem będąc…
no wiêc, lanos 99r z gazem, przebieg juz prawie 150000km.
problem taki, ze jak jade sobie np na niskich obrotach, to mi samochod szarpie... ale to nic takiego, z tym sobie radze np przytrzymaniem sprzegla.... najgorsze jest to, ze przy mocniejszym wcisnieciu gazu samochod zaczyna szarpaæ, skakaæ... jak sie rozpedzam np powoli i nagle wcisne gaz mocniej to samochod szarpie... tak jest na kazdym biegu... na gazie szarpie jeszcze bardziej i mam s³ynne strza³y... swiece i przewody wymieniane jakis miesiac temu.
Do tego z komory silnika po stronie pasarzera s³yszalne jest takie jakby "jargotanie" z takim metalicznym poglosem
By³bym wdzieczny za jak±¶ pomoc, podpowiedzi co to moze byæ, czy kosztowne itd.
Z góry dziekuje
Do tego z komory silnika po stronie pasarzera s³yszalne jest takie jakby "jargotanie" z takim metalicznym poglosem Skoro masz takie pog³osy od strony pasa¿era i auto nie je¼dzi tak, jak potrzeba to byæ mo¿e wina rozrz±du. Mo¿e pasek siê przestawi³ o 1-2 z±bki. Wbrew temu co siê mówi o 16V, je¶li pasek siê nie zerwie ca³kiem, to auto "jako¶" siê poturla. (wiem, bo sam to przerabia³em i to w niejednym aucie 16V).
I u Ciebie chyba w³a¶nie to siê sta³o. Minimalnie przestawiony rozrz±d: zawory nie pracuj± tak jak powinny i st±d brak mocy i strza³y.
Taki mój wniosek, skoro ¶wiece, filtry i przewody by³y wymieniane.
Ale oczywi¶cie mogê siê myliæ. Pozdr.
Cytat: problem taki, ze jak jade sobie np na niskich obrotach, to mi samochod szarpie...
Jakie kable zap³onowe zak³ada³e¶?
z komory silnika po stronie pasarzera s³yszalne jest takie jakby "jargotanie" z takim metalicznym poglosem
Hmmmm... pompa wody... albo ³o¿ysko alternatora...
Do tego z komory silnika po stronie pasarzera s³yszalne jest takie jakby "jargotanie" z takim metalicznym poglosem Skoro masz takie pog³osy od strony pasa¿era i auto nie je¼dzi tak, jak potrzeba to byæ mo¿e wina rozrz±du. Mo¿e pasek siê przestawi³ o 1-2 z±bki. Wbrew temu co siê mówi o 16V, je¶li pasek siê nie zerwie ca³kiem, to auto "jako¶" siê poturla. (wiem, bo sam to przerabia³em i to w niejednym aucie 16V).
I u Ciebie chyba w³a¶nie to siê sta³o. Minimalnie przestawiony rozrz±d: zawory nie pracuj± tak jak powinny i st±d brak mocy i strza³y.
Taki mój wniosek, skoro ¶wiece, filtry i przewody by³y wymieniane.
Ale oczywi¶cie mogê siê myliæ. Pozdr.
rozrz±d by³ wymieniany razem ze swiecami i przewodami.... i niestety nie wiem ani jakie to ¶wiece ani jakie przewody... wymieniane bylo u mechanika, a do mechanika jecha³ ojciec...
W Tico mnie tak szarpa³o, wymieni³em przewody, ¶wiece i nic. Dopiero znajomy powiedzia³ mi ¿ebym wymieni³ filtr paliwa i to by³o przyczyn± takiego stanu. Po wymianie jak rêk± odj±³ .
Hmmmm... pompa wody... albo ³o¿ysko alternatora... Ale ani jedno, ani drugie nie ma nic wspólnego z kiepskim je¿d¿eniem auta i strza³ami. Z jargotaniem owszem.
I jak tu pomóc
ciekawe ile sobie za to mechanior we¼mie... bo chyba trzeba bedzie podjechaæ...
mia³em podobne objawy w moim lanku 1.4 8v. Co¶ brzêcza³o po lewej stronie(od pasa¿era) pierwsza diagnoza to w³asnie ³o¿ysko alternatora. Wymieni³em i nic. dalej to samo. Potem pomy¶la³em ze to pompa wody ale jak sie okaza³o te¿ nie. Strasznie brzêcza³o to by³ taki metaliczny dzwiêk i doszedlem ¿e to katalizator juz w kilku tematach by³a o tym mowa. Gdzie¶ tak ze 3 dni temu na 5 biegu przed wymiana kata przy okolo 100-110km/h raktycznie odmówi³ przyspieszania jakby zero mocy..... Warto to sprawdziæ. Powodzenia
ok wiêc polecamy Ci temat:
http://daewooforum.pl/viewtopic.php?t=12221
u mnie tez byly takie objawy w nexi i wystraczylo zaslepic EGR chodzi idealnie
ale jakby to by³ katalizator, to raczej bym mia³ spadek mocy, a nie takie szarpanie... prawda?
jeszcze co do objawów, musze dodaæ, ze samochod nie odpala juz za pierwszym, jak wczesniej... jak postoi np noc w garazu, to odpala za 2, czasem 3 razem.... ale jak nim pojezdze i np na chwile go postawie i przykladowo za pol godziny go odpalam to za pierwszym pali.... i ¶wieci mi lampka "check", ktora ga¶nie jak samochod odpalam.... moze dzi¶ sprawdze to spinaczem, ale troche mi sie nie chce z tym spinaczem bawiæ kurcze, co do kata to troche droga sprawa jak dla mnie na dzien dzisiejszy.... a strumiennica do lanka ile moze kosztowaæ?
a strumiennica do lanka ile moze kosztowaæ?
polecam to. bedzie ciszej ni¿ przy strumienicy:
http://allegro.pl/item608..._uszczelki.html
czekam dalej na jakie¶ sugestie... bo chyba oddam go do mechanika, ale wole sie jak najwiecej dowiedzieæ jeszcze zanim to zrobie.... moze sam bede w stanie naprawiæ, tylko nadal nie wiemy co
sprobuj zaslepic EGR... ja tez wszystko sprawdzalem bo strasznie mi szarpala, a wystarczylo go zaslepic
jeszcze co do objawów, musze dodaæ, ze samochod nie odpala juz za pierwszym, jak wczesniej... jak postoi np noc w garazu, to odpala za 2, czasem 3 razem....
co do tego odpalania to te¿ mia³em podobnie ¿e jak by³ zimny to pa³i³ za 2-3 razem i trzeba go by³o troche pokrêciæ. Po wyrzuceniu starego katalizatora pali lepiej ni¿ diesel ojca przypuszczam ¿e nie chcia³ palic za 1 razem przez to ¿e spaliny mia³y utrudniony wylot....... u mnie by³a wina kata wiêc to s± tylko przypuszczenia ¿e mo¿esz mieæ kolego podobny problem bo ka¿dy przypadek jest inny
przed wymiana kata hehe, taki ma³y OT. Moja ¿ona te¿ mówi, ¿e pasowa³oby mnie wymieniæ
Weso³ych ¦wi±t 4 all!