Graczem będąc…

Witam

Mam Lanosika 1.6 16V i mam taki problem przy je¼dzie na paliwie silnik szarpie jak by nie dochodzi³o paliwo a wtryski s± nowe. Tego problemu nie ma na LPG przy prze³±czeniu (nie mam sekwencyjnego gazu) je¼dzi siê p³ynnie. Zauwa¿y³em te¿ ¿e powy¿ej 3000 obrotów problemu nie ma ale tylko zaczynam zwalniaæ i spadaj± obroty znowu szarpie
Mo¿e kto¶ mia³ podobny problem i wie jak to rozwi±zaæ bo ja i mój mechanik poniek±t dobry nie wiemy co zrobiæ on zaproponowa³ przeje¼dziæ z 200km na paliwie i sprawdziæ czy sterowniki siê nie przestawi³y...

POZDR


Oczywi¶cie propozycja mechanika jak najbardziej na miejscu.
Do tego zaproponowa³bym jeszcze reset komputera po sczytanie ewentualnych b³êdów.
I nie ¿a³uj litrów noPb tylko pod odcinkê z nim kilku, jak nie kilkana¶cie razy.
tak jak mechanior mówi i kolega DoLeCk, warto zrestarcic kompa, ustawic bieg ja³owy i pojezdzic troche TYLKO na pb, ¿eby okre¶liæ czy dzieje sie tak przez pb czy z innego powodu,
Mialem to samo w Nexusie.
Zresetuj komputer ¶ci±gaj±c klemê z aku. na 10 minut.
Nastêpnie w³±cz zap³on na 5 sek.
Wy³±cz na 5 sek.
Odpal i poczekaj a¿ w³±czy siê wiatrak.
Po tym w³±cz ogrzewanie tylniej szyby lub inny mocny odbiornik pr±du i zga¶ auto.
Tak siê ustawia obroty w DU.
Zrób to na zimnym silniku.

Ale zanim to zrobisz to podjed¼ do gaziarzy i powiedz ¿eby Ci ustawili emulacjê sondy lambda. Mnie to kosztowa³o 20z³ i pomog³o.
Poprostu masz z³± emulacjê i jak je¼dzisz na gazie to komputer ¶wiruje pó¼niej na benzynie.


Zresetuj komputer ¶ci±gaj±c klemê z aku. na 10 minut.
lepiej jest wyj±æ poprostu bezpiecznik f5 z kabiny, potem nie trzeba radyjka ustawiac itd:)

Ale zanim to zrobisz to podjed¼ do gaziarzy i powiedz ¿eby Ci ustawili emulacjê sondy lambda. Mnie to kosztowa³o 20z³ i pomog³o.

lepiej wpierw zrestarcic kompa i jesli sie okaze ze chodzi dobrze na pb to zle ustawiona emulacja sondy i wtedy wycieczka do gazmena na regulacje
mo¿e to filtr paliwa? ja tak mia³em w TICO po wymianie filtra wszystko powróci³o do normy.
mo¿e to filtr paliwa? ja tak mia³em w TICO po wymianie filtra wszystko powróci³o do normy.

To tak¿e mo¿na szybko i bezbole¶nie sprawdziæ wykrêcaj±c j± z baku.
Sprawdziæ czy nie jest sitko zabrudzone i ewentualnie pod³±czyæ inn±.
wydaje mi sie, ze jakby to by³ filtr paliwa to autko nie chodzi³o by bez zarzutów powy¿ej 3000 obrotów a wrecz odwrotnie...
ja bym sprawdzi³ ten filtr paliwa, jak pisa³em wy¿ej mia³em identyczn± sytuacjê na gazie ¶miga³ bez problemu, a na benzynie szarpa³o go i kiedy przyspiesza³em to on zwalnia³. Wymieni³em przewody WN, ¶wiece i dopiero wymiana filtra pomog³a. Jak rêk± odj±³. Moim zdaniem warto sprawdziæ
wydaje mi sie, ze jakby to by³ filtr paliwa to autko nie chodzi³o by bez zarzutów powy¿ej 3000 obrotów a wrecz odwrotnie...

O ile nie ma tam ¿adnych syfów owszem.
Je¶li s± wytwarzane ci¶nienie mo¿e powy¿ej 3000rpm pracowaæ "w miarê normalnie".
mo¿e to filtr paliwa? ja tak mia³em w TICO po wymianie filtra wszystko powróci³o do normy.

To tak¿e mo¿na szybko i bezbole¶nie sprawdziæ wykrêcaj±c j± z baku.
Sprawdziæ czy nie jest sitko zabrudzone i ewentualnie pod³±czyæ inn±.

hej kolego co TY chcesz wykrecac z baku? filtr paliwa?filtr znajduje sie pod maska! chyba ze ja cos przeoczy³em we wczesniejszych odpowiedziach. ja tez mam taki sam problem juz wszystko wymieni³em filtr, swiece , przewody, teraz czas na przeczyszczenie wtrysków. jak dojdziecie co i jak dajcie znac
W baku paliwa tu¿ przed pomp± paliwa tak¿e masz ma³y filterek w postaci siateczki/sitka
aha wiec tu mnie zagie³es o tym nie wiedzia³em z gdzie on sie znajduje? jak wyciagniesz pompe to go widac ? czy jak?
Od spodu pompy ca³ej.
ok dzieki za podpowiedz. sam u siebie bede musia³ przeczyscic w takim razie.
Proszê uprzejmie
Dzieki Panowie bede dzia³a³ i patrzyl co i jak o wynikach poinformujê
witam mam podobnym problem tylko u mnie jest tak jade na gazie wiem ¿e zaraz bede koniczy³ prace silnika wiec na benzyne prze³anczam ¿eby na konicówce pojecha³ na benie przychodze do auta powiedzmy po 4 -5 godzinach odapalam autko na benie wciskam gaz lekko tak kolo 1800 - 2000 zeby autko trche pochdzi³o zanim rusze i staje sie mu³owaty dodam troche wiecej gazu i odpuszcze auto ga¶nie ruszam auto mó³ jakies 400 m prostej niby okej ale potem mam zjad z górki i zjedrzam na biegu tak na 3 jak jest powy¿ej 2500 obrtów ok poni¿ej spadaja obroty do¶c szybko i o co chodzi auto lanos 98 103 tys km z gazem 2 gene brc
Witam
Do wczoraj u mnie by³o to samo.
Po nocy z rana na obudzenie kilkana¶cie "¿abek" a pó¼niej strach na ulicê wyjechaæ - ¿eby kto¶ w kufer nie przy³o¿y³, bo moc raz by³a raz nie.
Wystarczy³a wymiana kabli na boscha (wcze¶niej sentech) i ¶wiec .
I cud wreszcie autko odchodzi jak z³oto
Moje autko to nubira kombi 1.6 z gazem
Efekt tzw. kangurka zazwyczaj spowodowany jest przebiciami na kablach WN ewentualnie nie sprawnymi ¶wiecami
hmmm musze wymienic mo¿e cos pomo¿e

[ Dodano: 2009-06-02, 16:32 ]
zapomia³em dodac ¿e jak sie nagrzeje silnik to chodzi juz dobrze
dyfre a dawno temu zmienia³e¶ kable, ¶wiece?
¦wiece nie s± w oleju, nie s± po upalane koñcówki?
w lipcu w zesz³ym roku co do ¶wiec to sie nie znam mechanika to nie mój dzia³ ale kupie ¶wiece i kable nowe tak jak podpowiadasz mam nadzieje ¿e pomorze bo jest to denerwujace
Jak masz mo¿liwo¶æ wykrêæ ¶wiece i zaobserwuj od spodu czy s± czarne/nadpalone, wogóle w jakim s± stanie, ewentualnie zdjêcie.
ok sprawdze dam znac ale wiesz to sie dzieje jak silnik jest zimny jak sie rozgrzeje przestaje byc zamulony jedzie normalnie i gdzieje sie tak po d³uszym postoju czyli jakies 4-5 godzin
Jak to grzeje sie po 4-5 godzinach
nie no ¿eczywi¶cie g³upio zabrzmia³o mia³o byc ¿e jak stoji jaskies 4-5 godzin to sa problemy ¿e jest mu³owaty potem jade jakies 500m i sie nagrzewa jest ok
Wiêc wymieñ póki co ¶wiece i ewentualnie kable i zobaczymy.
Mo¿esz zrobiæ to samemu i efekt winien byæ natychmiastowy.
Witam

Wiêc po wizycie u gazownika , zrobionej emulacji i resecie kompa jest poprawa ale jak jest zimny jedzie spoko nie "szarpie", ale po rozgrzaniu silnika sytuacja wraca do porzedniego stanu i szarpie znowu

WIêc hmmmm có¿ zobacze jeszcze sobie filter paliwa i czy nie ma problemów z elektryk± a konkretnie chodzi mi tu o kable i rzuce okiem jak tam ¶wiece zap³onowe.
To przed regulacj± nie sprawdzi³e¶ tych podstawowych elementów jak ¶wiece i kable...?
dzisiaj dowiedzia³em siê od znajomego który przy nim grzeba³ ¿e tego nie sprawdzi³ ja pier....

no có¿.....
Zjem Ci Chleb, peszek..
dzisiaj dowiedzia³em siê od znajomego który przy nim grzeba³ ¿e tego nie sprawdzi³ ja pier....
no có¿.....

Najprostsze rzeczy zawsze sprawdzane s± ostatnie;)

Ja po swapie w sumie 2 dni próbowa³em odpaliæ auto
Okaza³o siê, ¿e mam jaki¶ z³y schemat z oryginalnego miejsca ¶ci±gany i przewody WN by³y inaczej pod³±czone
A potem to tylko bruum
S³uchajcie a lepiej jest kupiæ now± pompkê paliwa?
Czy mo¿na u¿ywan± w³o¿yæ do Lanosa?

Mo¿e przed wymian± warto j± sprawdziæ?
Zdejmij przewód paliwa z filtra paliwa i spróbuj odpaliæ, paliwo powinno trysn±æ na do¶æ du¿± odleg³o¶æ.
Widzia³em te¿ "patent" polegaj±cy na za³o¿eniu na przewód paliwa kawa³ka rurki zakoñczonej manometrem. Powinno to pokazaæ jakie ci¶nienie podaje pompa.
to ja juz sie postaram na jakies patenty co do tej pompy
Ewentualnie jak masz od kogo po¿yczyæ na 30 minut inn± to wystarczy przek³adka i jazda próbna
mnie te¿ szarpa³o na benzynie po czym stwierdzi³em ¿e kabel zasilaj±cy wtryski jest przetarty od paska klinowe (obwis³ i siê przetar³) wygl±da³ natêpuj±co po zalutowaniu ubytków kabli problem jak rêk± odj±³. proponujê Wam posprawdzac kable czy siê gdzie¶ nie poprzeciera³y
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •