Graczem będąc…

Witam. Mam problem z lanosem 1.6. +LPG
Samochód zacz±³ chodziæ nie na wszystkich garach, strzela³ na gazie, nie mia³ si³y, bardzo szarpa³.
Wymieni³em przewody, ¶wiece. Problem nie znikn±³.
Doszed³em do wniosku ¿e to cewka. Kupi³em now± na allegro za 130zl. Samochód zrobi³ 100km wszystko OK, ale pó¼niej nagle w czasie jazdy zgas³. Zepchn±³em go na pobocze, Krêce rozrusznikiem, krêce, a¿ prawie bateriê roz³adowa³em... Nie chcia³ odpaliæ, nagle po 10minutach odpala³ za pierwszym i jecha³ normalnie.. Pó¼niej sytuacja powtarza³a siê coraz czê¶ciej.
My¶la³em ¿e to ta cewka z allegro jest znowu popsuta. Pojecha³em do znajomego elektryka, mia³ akurat u¿ywan± oryginalna GM cewkê. Pod³±czy³, auto chodzi elegancko. Zrobi³em 30Km, a tu znowu nie chodzi na wszystkich garach, nie dopala... Na drugi dzieñ gdy samochód posta³ w gara¿u, wsiadam odpalam, chodzi elegancko, ale po 10km znowu nie chodzi na wszystkich garach, bardzo szarpie, strzela gazem, na benzynie to samo nie ma si³y...

Panowie co mo¿e byæ nie tak, s±dzê ¿e albo co¶ mi psuje cewki, albo problem jest gdzie indziej... Dodam ¿e przed ca³± t± akcj± pad³ mi 2 letni akumulator... Wcale nie trzyma³ pr±du, nawet bendiks nie wyrzuca³...


sprawd¼ b³êdy ECM tu masz opis http://daewooforum.pl/vie...hp?t=90&start=0

mo¿e to byæ problem z czujnikiem po³o¿enia wa³u ale nie gdybajmy, sprawd¼ b³êdy zobaczymy co wyniknie
Postaram siê zaraz sprawdziæ.. Dodam jeszcze ¿e czek ¶wieci mi siê ju¿ bardzo d³ugo i ¿aden mechanik nie wie od czego.. Jeden odchudzi³ mi instalacje gazow± i teraz poni¿ej 2000 obrotów siê nie ¶wieci...
Postaram siê zaraz sprawdziæ.. Dodam jeszcze ¿e czek ¶wieci mi siê ju¿ bardzo d³ugo i ¿aden mechanik nie wie od czego.. Jeden odchudzi³ mi instalacje gazow± i teraz poni¿ej 2000 obrotów siê nie ¶wieci...

Kocham takich mechanikow ktorzy wypuszczaja auto ze swiecacym checkiem bo nie wiedza od czego ;/ Powinni rowery naprawiac


Mam takie b³êdy:
- 12 (wiadomo zawsze sie pokazuje)
- 22 Czujnik po³o¿enia przepustnicy (TPS) Za niskie napiêcie\
- 53 Modu³ ECM Usterka w uk³adzie immobilizera
- 63 Styk B modu³u ECM Zwarcie do masy
- 64 Styk A modu³u ECM Zwarcie do masy

Kto¶ pomo¿e? Co teraz powinieniem zrobiæ??
Mam takie b³êdy:
- 12 (wiadomo zawsze sie pokazuje)
- 22 Czujnik po³o¿enia przepustnicy (TPS) Za niskie napiêcie\
- 53 Modu³ ECM Usterka w uk³adzie immobilizera
- 63 Styk B modu³u ECM Zwarcie do masy
- 64 Styk A modu³u ECM Zwarcie do masy

Kto¶ pomo¿e? Co teraz powinieniem zrobiæ??
Mo¿e przewody elektryczne od ECM s± uszkodzone/przetarte? Bo trochê chyba niezwi±zanych z sob± b³êdów wyrzuca np: uszkodzenie immobilisera i TPS no i to zwarcie do masy.
Mo¿e troszeczkê podstaw.. Co to jest ECM??
Cytat: Co to jest ECM??

komputer steruj±cy silnikiem

22 Czujnik po³o¿enia przepustnicy (TPS) Za niskie napiêcie\

http://daewooforum.pl/viewtopic.php?t=9934 temat dotycz±cy TPS i jego sprawdzenia masz tu

53 Modu³ ECM Usterka w uk³adzie immobilizera

przeczy¶æ styki immo to taka czarna puszka zamocowana na kolumnie kierowniczej

- 63 Styk B modu³u ECM Zwarcie do masy
- 64 Styk A modu³u ECM Zwarcie do masy

prawdopodobnie uszkodzona cewka, kolega Stiff ma dostêp do orygina³ów GM, tylko te s± naprawdê pewne czyta³em ¿e j± wymienia³e¶, ale to nie gwarancja, ¿e na sprawn± bo objawy ewidentnie na ni± wskazuj±, sprawd¼ jeszcze wi±zkê .., a i kiedy wymienia³e¶ kable i ¶wiece
a i kiedy wymienia³e¶ kable i ¶wiece

Wymienia³em jakie¶ 500 km temu... Dodam jeszcze ¿e na zimnym silniku wszystko chodzi Ok... Dopiero jak siê zagrzeje...
Dopiero jak siê zagrzeje...

sprawd¼ wszystko co Ci napisa³em, pó¼niej bêdziemy gdybaæ dalej
Czyli takie utraty mocy, szarpanie po osi±gniêciu jakiej¶ temperatury to mo¿e byæ wina TPS
Sprawd¼ wi±zki kabli od EMC do wtrysków i a¿ do kostki przy cewce. Ja mia³am problem z wypalonymi pinami przy cewce. Wszyscy chcieli wymieniaæ cewkê a to taka pierdo³a by³a. Wystarczy³o tylko po³±czyæ bezpo¶rednio kabelki do pinów. id¼ do elektryka, niech sprawdzi. Powodzenia.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •