Graczem będąc…

Witam wszystkich.
Mój samochód to Lanos 1,5 16V 99rocznik, przebieg 98tys. km. Mam go od nieca³ych 2 tygodni. Generalnie niestety zdarza mu siê strzeliæ na gazie, ale o tym mówi³ mi ju¿ poprzedni wla¶ciciel. Przwody wysokiego napiêcia jeszcze fabryczne, w³a¶ciciel zmienia³ regularnie tylko ¶wiece. Instalacja gazowa Bingo S4 za³o¿ona w 2004 roku.
Wczoraj odebra³em samochód z warsztatu w którym zmienia³em sprzêg³o (ha³asowa³o ³o¿ysko oporowe). Po odbiorze samochód odpali³ normalnie, normlanie siê tak¿e prze³±czy³, bez problemu, na gaz (wcze¶niej te¿ nie by³o z tym problemu). Jednak w czasie jazdy, po jakim¶ czasie, samochód zacz±³ szarpaæ, zarówno na gazie jak i na benzynie. Na benzynie ponizej 3 tys. obr. czuæ delikatne zawahanie po dodaniu gazu, nawet momentami samochód praktycznie siê nie rozpêdza³ po wci¶niêciu peda³u gazu, dopiero po przekroczeniu jakich¶ 3tys. obr. zacz±³ siê zbieraæ. Na gazie zacz±³ jeszcze czê¶ciej strzelaæ ni¿ wcze¶niej, nawet zdarzy³o siê, ¿e nie reagowa³ w ogóle na wci¶niêcie peda³u gazu, dopiero prze³±czenie na benzyne pomog³o. Podczas prze³±czania z benzyny na gaz samochód ga¶nie, wcze¶niej tego nie by³o.
Dodam tylko, ze w warsztacie od³±czali akumulator, wiêc pewnie zresetowa³ siê komputer.
Wymieni³em przewody zap³onowe na nowe (stare mia³y wyra¼ne przebicia - jeszcze fabryczne tak jak pisa³em), jednak to nie pomog³o.
Przejecha³em siê jeszcze po obwodnicy trójmiasta, podczas przyspieszania na benzynie, czuæ szarpanie poni¿ej 3 tys. obr., no i przy jakichs 120km/h za¶wieci³ siê Check Engine.
Dodam tylko, ze parê dni temu by³em na przejrzeniu instalacji gazowej i regulacji u gazownika, nie by³o problemów (tylko ciut za bogata mieszanka).
Jak my¶licie w czym tkwi problem?
Jechaæ na komputer do ASO czy do gazownika?
Chocia¿ nie wiem czy to a zwi±zek z gazem. Kumpel obstawia cewkê zap³onow±.
Z góry dziêki za odpowiedzi i pomoc.

ps.Kumpel ma kabel do z³±cza diagnostycznego gazu (Bingo), dzisiaj po pod³±czeniu okaza³o siê, ¿e sonda lambda w ogóle nie pracuje. Nastêpnie odczytali¶my kody b³êdów z komputera, wy¶wietli³o b³±d numer 13 - czyli sonda lambda.
Jednak zdecydowa³em siê oddaæ samochód na diagnostykê do serwisu, ¿eby siê upewniæ, bo nie chce mi siê wierzyæ, ¿e to tylko sonda lambda. Na obwodnicy przy 120km/h (benzyna) znów zapali³ siê check engine.


Do sprawdzenia cewka i emulator wtrysków.
Tyle wyczyta³em tutaj >>> http://daewooforum.pl/vie...ghlight=#164824
Je¶li tak pokaza³ Ci komputer, to na 99% bêdziesz musia³ t± sondê wymieniæ. Z tego co wiem s± 2 rodziaje: jedno i dwu przewodowe. Ja mam silnik te¿ 16V tyle ¿e o pojemno¶ci 1.6 i u mnie jest jedno przewodowa. Nowa sonda, z tego co pisa³ jeden z modów na forum to koszt ko³o: 100 z³ jedno przewodowa i chyba ko³o 150 z³ dwu przewodowa.
zobacz czy jad±c ca³y czas na benzynie przy tych 120 km te¿ siê zapala.w moim te¿ przy tej prêdko¶ci siê zapala ale tylko na gazie i mechanik jak i gazownik powiedzieli ¿e to sonda g³upieje bo przystosowana jest do benzyny i ¿eby zostawiæ to w spokoju


No w³a¶nie Check Engine zapala siê przy 120 na benzynie. Bo na gazie to tak teraz strzela, ¿e strach wciskaæ peda³ gazu.
Witam ponownie.
Problem, mam nadzieje rozwi±zany. Okaza³o siê, ¿e faktycznie nie pracowa³a sonda lambda, ale dlatego, ¿e nie by³o styku we wtyczce. Nie wiem kiedy (mo¿liwe, ¿e przy wymianie sprzêg³a), kto¶ poci±gn±³ za kabel i roz³±czy³ sondê, ale tak ¿e na pierwszy rzut oka, by³o wszystko ok. Wcze¶niej da³em samochód do ASO na Chwarznie w Gdyni, gdzie mi elektryk przejrza³ ca³± instalacjê zap³onow± (mam nadzieje, ze rzeczywi¶cie) i by³o wszystko ok. Dziwi mnie tylko, ¿e nie sprawdzi³ pod³±czenia sondy lambda, bo wyra¼nie im o takim b³êdzie, wy¶wietlanym przez komputer, mówi³em. No ale trudno. Sprawê rozwi±za³ Gazownik (Auto Atut - Gdynia ul. Wroc³awska 93), którego szczerze mogê poleciæ.

Generalnie, oprócz przewodów, które wcze¶niej ju¿ wymieni³em na NGK, dzisiaj zmieni³em ¶wiece (takze NGK). Samochód na gazie w deszczowy dzieñ jeszcze potrafi strzeliæ, przy "g³êbszym" depniêciu na peda³ gazu, np. 5bieg, ~60km/h, ~1500 obrotów, i depniêcie (taki powiedzmy test). Sprawdza³em wieczorem cewkê i widaæ po jej spryskaniu wod±, ma³e przebicia w okolicach wtyków kabli zap³onowych.
Próbuje znale¼æ sensown± czyt. oryginaln± cewkê, ale widzê, ¿e jest z tym niez³y problem. Odebra³em dzisiaj cewkê ze sklepu, sprzedawca sprowadzi³ tak±, która mia³a byæ oryginalna. Faktycznie mia³a naklejkê z hologramem GM itd. Koszt 230z³. Wygl±da³a podobnie jak te:
cewka
Cewka 2
Ale jako¶æ wykonania to tragedia, nawet jej siê zamontowaæ nie da³o, bo otwory by³y ¼le wycentrowane i nie bardzo chcia³a wej¶æ na szpilki. Zwróci³em j± do sklepu.
Kumpel jaki¶ czas temu kupi³ cewkê w ASO (jest z niej bardzo zadowolony), karton z tej cewki jest troszkê mniejszy ni¿ ten z cewki, któr± ja kupi³em. Naklejka ma prawie takie same napisy ale hologram jest inny, zamiast naklejanego prostok±cika, jest w formie paska z prawej strony naklejki, naklejka ma te¿ naciêcia uniemo¿liwiaj±ce jej odklejenie bez zniszczenia:


Mo¿e kto¶ mi poradzi gdzie dostaæ naprawdê oryginaln± cewkê, najlepiej tak± jak na ostatnim zdjêciu, albo jaki¶ zamiennik ale sprawdzony dobrej firmy. Bo widzê, ¿e podróby zala³y rynek
ps. w ASO za ponoæ oryginaln± cewkê ¶piewaj± 460z³
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •