Graczem bÄdÄ câŚ
Witam
Byłem ostatnio na przeglądzie i Lanser zdał ale gość powiedział że chyba mam tylne hamulce do naprawy - albo bębny albo szczęki.
Bębny nie są super - mają delikatny próg może z 1mm a szczęki wyglądają tak:
Czy one klasyfikują się do wymiany?


Ps: Jest tam też taka regulacja koło sprężyn górnych, którą lekko podciągnąłem hamulec - niby troche lepiej. Czy tylne hamulce podczas hamowania powinny blokować koło.? Wiem bebny to nie mistrzostwo swiata?:)ale............. Pozdrawiam
Lan bez ABS - łożysko w pieście
Ps:Jeszcze coś takiego - do czego to służy i co się stanie jak pęknie:?

Jeśli bębny mają próg 1 mm to chyba kwalifikuja sie do wymiany (wg Bujańskiego max średnica to 201mm, czyli próg 0,5mm max).
Cytat: Lan bez ABS - łożysko w pieście
to czemu zostało łozysko na wrzecionie? powinno chyba zostać w środku bębna.
Cytat: regulacja koło sprężyn górnych, którą lekko podciągnąłem hamulec
to samoregulator po tej stronie samochodu ma "lewy gwint". Jesli musiałes dokręcać, to pewnie sie zapiekł,
- szczury obryzły gumę od cylinderka
Min. grubość okładzin na szczękach, to 0,5 mm, więc te u Ciebie jeszcze spokojnie wytrzymają... nie spodziewaj się po bębnach cudów, zwłaszcza Lanosowych. Na suchej nawierzchni nie zablokujesz tylnych kół. Jakbyś chciał poprawić troszkę skuteczność hamowania, może wymienić cylinderki na te od Nubiry - w Lanosach 1.6 cylinderki mają średnicę ok. 19,05 mm. Te od Nubiry mają 20,64 mm, a zamianę powinieneś odczuć pozytywnie przy hamowaniu
Co do "tego czegoś" to jest tzw. EGR - zawór recyrkulacji spalin. Niesprawność może spowodować nierówną pracę silnika, szarpanie, itp. Jak chcesz wymienić ten wężyk, to ma on nr kat. 96248445. Nie wiem czy go gdzieś dostaniesz... chociaż macie tam w Łodzi zagłębie hurtowni z częściami do Deawoo więc poszukaj
ps
Ta sprężyna zawieszenia wygląda jakby już dawno dokończyła swojego żywota.
W piescie została sama bieżnia na obu kołach są po 2 łożyska stożkowe jedno które wyjmiesz jak zdejmiesz ten katurek od bebna zeby dostac sie do sruby, drugie to to co widać.
Dzięki za wszelkie info.
Dziś jednak smutmny dzień i nie dlatego że pojechałem złożyć PIT i dopłacić 2 zł te ale dlatego że jak wróciłem to lewe tylne koło jest strasznie gorące i przez moment poleciał z niego biały dymek. Jak wrzucam wsteczcny i ruszam to czuje jak to koło trzyma - i unosi tył do góry pozniej ruszam. Z tej strony było tylko minimalnie "regulowane" ale ręczny zamiast 8 tryknięć ma teraz tylko 3 ?Coś spieprzyłem - tylko co
U mnie jak zdejmowałem bebny, to to łożysko co widac zostawało w bębnie.
Rozbierz wszystko, wyczyść dokładnie z pyłów.
Usuń rant z bębnów (tokarką lub ew. szlifierką kątową )
Wyczyśc papierem ściernym miejsca w których szczęki dotykają do tej tylnej osłony (ze szczęk i osłon) i lekko pokryj te miejsca smarem
Wyczyść samoregulator i sprawdź czy cylinderki nie są zapieczone (ew wymień profilaktycznie na nowe + końcówki sztywne przewodów).
Na koniec porcja nowego smaru na łożyska i ew. nowy płyn hamulcowy ( jeśli będziesz wymieniał cylinderki to i tak trrzeba odpowietrzyć)
I zrób coś ze sprężynami zawieszenia, bo ta wygląda na pęknieta (na górze) - i tak dobrze, że diagnosta tego nie przyuważył
Dzieki za info musze to sprawdzic.
Przewody ham byly wymieniane 2 miechy temu w calosci. sprezyna chyba nie jest peknieta ale i tal sprawdze.
Pozdrawiam
Usuń rant z bębnów (tokarką lub ew. szlifierką kątową )
Szlifierką kątową próg chcesz usuwać?
[ Dodano: 2009-04-25, 12:21 ]
Wyczyśc papierem ściernym miejsca w których szczęki dotykają do tej tylnej osłony (ze szczęk i osłon) i lekko pokryj te miejsca smarem
W tarczy kotwicznej nic się nie smaruje Pył z okładzin+smar narobi tylko bałaganu.
Jak już to można troszkę po traktować pastą miedziową.
Szlifierką kątową próg chcesz usuwać?
skoro bębny i tak mają próg 1mm to nadają sie do wymiany, im nie zaszkodzi a pomoże przy późniejszym demontażu
W tarczy kotwicznej nic się nie smaruje Pył z okładzin+smar narobi tylko bałaganu.
Ja robiłem jakiś czas temu hamulce u siebie (wymiana cylindrków bo ukręcił się odpowietrznik i przy okazji wyczyszczenie reszty), to robiłem wg Bujańskiego - tam jest napisane, aby nasmarowac miejsca styku szczęki z osłoną.
Witam,
A ja mam ten zawór recyrkulacji spalin dobry i mogę go odsprzedać
Rok temu jak miałem problem z moim Lanosem, po wizycie u "mechanika" zostałem poinformowany iż mój problem z samochodem - to ten zawór. Kurcze kupiłem nowy ok 230 zł chyba (ale do końca nie pamiętam), zamontowali i całe g.... pomogło. Cóż zmieniłem warsztat, problem był w "przebiciu" kabla, a reduktor co prawda używany ale sprawny został
Jak jesteś kolego zainteresowany to możemy się jakoś dogadać
Pozdrawiam
Leszek
leszek1981, piszesz nie na temat a po za tym jest z przed roku