Graczem będąc…

Witam jutro swieta a dzis problem z lanim 1.5 16 v gaz ma mula do 3 tys obrotow powyzej ciagnie ale na niskich tragedia na benzynie jako tako jeszce idzie ale na gazie niedarady> Dzisiaj sluchalem co sie dzieje przy silniku i wlasnie w tym miejscu tego czarnego kola http://www.fotosik.pl/pok...2075b0f0a6.html slychac takie pyrkotanie przy dodawaniu gazu na niskich obrotach a jak go przegazuje i obroty wracaja to z rury wydechowej jakby strzelalo a wydech robiony tzn srodkowy i koncowy czy te czarne cos moze byc przyczyna tego spadku mopcy na niskich obrotach czy to cos innego


To czarne "co¶" to serwo hamulców (wspomaganie). Nie bêdzie powodowaæ spadków mocy i to jeszcze w takiej skali
wymien swiece i kable,
A spróbuj odpi±æ na chwilê pokrywê puszki filtra powietrza i wtedy go przegazuj. Mo¿e masz zasyfiony filtr powietrza?


poweim tak kable swiece cewka filtry parpwnik sonda wszytsko niedawno wymieniane, bylo ok przez chwile i znowu to samo sie dzieje tzn tylko do 3 tys obrotow jest mul a potem idzie i to nawet ladnie katalizatora niemam wiec tez odpada naprawde niewiem co robic mechanicy tylko kasuja mnie ciagle a dalej to samo wn serwisie na kompie bledow niema
dzieje tzn tylko do 3 tys obrotow jest mul a potem idzie

> parownik widzê ze masz to i gaz jest za³o¿ony
> proponuje rest komputera i ponowne programowanie biegu ja³owego, i poje¼dzij wtedy na samej benzynie tak ¿eby ECU nauczy³ sie jazdy od nowa na BP
> jak bêdzie dobrze na benzynie to znaczy ze mo¿esz mieæ ¼le ustawiona instalacje gazowa - zla emulacje sondy lambda na LPG ?
> jaka masz instalacje 2 gen czy 4?
reset robilem nic niepomglo a na benzynie ostatnio jezdzilem isntalacja 2 generacja to nie problem jest wymienic pol samochodu jak ja to zrobilem i dalej lipa teraz to juz tylko chce go jakos zesztukowac do sprzedazy dlatego sie pytam na forum co to moze byc bo mechaniory beda kasowali kasiorke a kazdy bedzie gadal co innego

[ Dodano: 2009-04-11, 20:39 ]
a instalacja lpg byla regulowana jakis miesiac temu jak wymienilem parownik
mechaniory beda kasowali kasiorke a kazdy bedzie gadal co innego
> kurde ja przerabialem problem z muleniem ,ale winna u mnie lezala po stronie LPG
i tez komp niepokazywal zadnych bledow
> duzo tez zalezy od kabli WN , kupilem kiedys Janmora i pojezdzilem 1miesiac i szlag je trafil od tamtej pory uzywam tylko Boscha albo NGK
> wszystkie przewody podcisnieniowe masz na swoim miejscu zaden nie jest pekniety ?
wszytsko bylo sprawdzane tzn tak mowil jeden z mechanikow a te przewody jakby byly popekane to by chyba wogole niemial mocy a on ma dopiero powyzej 3 tys natomiast powyzej 5 tys ciagnie ale skacze tzn dlawi ale z tym da sie zyc gorzej z tym pierwszym a kable sa boscha swiece ngk
wszytsko bylo sprawdzane tzn tak mowil jeden z mechanikow

>powiem ci ze takie porady na odleg³o¶æ to tak troche jak z wró¿eniem
>ja juz z tym muleniem i szarpaniem tez walczylem i sprawdzalem wszystko od czujnika polozenia walu po EGR, czujnik zasysanego powietrza nowy , cewka nowa (przerywala do 3tys obr) ale niekupowalem tych z allegro za 100zl
> czujnik temp. plynu nowy, map-sensor byl podmieniany, TPS byl sprawdzany ,przepustnica czyszczona , przelutowane masy w wiazce, masy czyszczone przy karoserji .
> u mnie jak zaczyna mulic to wiem ze jest cos nie tak z wtryskami gazowymi( brudne) rozjerzdzaja sie mapy benz z gazowa, albo przewody i swiece do wymiany
>a co do szarpania to winna byla masa w wiazce od TPS-u i olej w gniezdzie swiecy
> takze widzisz nie jest to takie piekne
a moze i cos z cewka ja dalem 100 kupilem ja 3 tyg temu i co juz bylaby do d... po swietach zaloze ta stara oryginalana
Mo¿e nie pali na wszystkie gary. Cewka do sprawdzenia.
je¶li chodzi o cewkê to ja bym to wykluczy³ bo jak by by³a uszkodzona ale sprawd¼ j± czyli powiem ci jak najlepiej po ciemku w nocy bo wtedy lepiej widaæ obejrzyj j± ze wszystkich tron czy iskra bêdzie skakaæ po niej (skacz±ca iskra te¿ wydaje dziwne d¼wiêki) potem jak nie zauwa¿ysz iskry to na odpalonym silniku zdejmuj kable pokoleji i pojedynczo je¶li zdejmiesz jaki¶ kabel a nie bêdzie ¿adnej reakcji czyli nie spadnie z obrotów albo nie zga¶nie to znaczy ¿e na tym cylindrze niema iskry (je¶li tak bêdzie wykrêæ ¶wiece w³ó¿ now± po³ó¿ ¶wiece na silniku tak aby by³a zmasowana a kto¶ nie zakrêci kluczykiem je¶li dalej nie bêdzie iskry to cewka do wymiany a je¶li po tym te¶cie nic nie znajdziesz znaczy to ¿e mo¿esz wykluczyæ uszkodzenie cewki. to teraz szukamy dalej uszkodzenia mówi³e¶ ¿e w okolicy pompy co¶ wydaje dziwne d¼wiêki. W pobli¿u pompy znajduje siê przy¶pieszacz i regulator ci¶nienia paliwa co te¿ mo¿e wp³ywaæ na z³± prace silnika lecz to nie powinno wydawaæ odg³osu. usterkê uk³adu wydechowego skre¶l na pocz±tku bo to na pewno nie to. Ale jak ci co¶ dziwnego z t³umika leci to mo¿esz sprawdziæ poziom oleju je¶li drastycznie spad³ to znalaz³e¶ przyczynê i nawet nie bierz siê za to tylko na warsztat z tym bo to oznacza ¿e olej przedostaje siê do komory spalania (bez rozebrania silnika sie nie obejdzie). Odkrêæ korek wlewu oleju i po³ó¿ go na wlewie nie zakrêcaj na wolnych obrotach powinien delikatnie korek podskakiwaæ a gdy dodajesz gazu to powinno go zasysaæ. Sprawd¼ te¿ ³apkê i czujnik pole¿enia wa³u korbowego czy nie jest zagiêta ja bêdzie to mo¿e wydawaæ pyrkoczecie znajduje siê on po prawej stronie jak zdejmiesz przednie prawe ko³o to go znajdziesz tusz ko³o ko³a pasowego wa³u korbowego od ty³u pojazdu. przyczyn± tego tez mo¿e byæ to ¿e do komory spalania jednocze¶nie trafia benzyna gaz i powietrze. odpal auto prze³±cz na gaz zdejmij niebieski kabelek z elektrozaworu gazu ( na parowniku lub filtrze lub butli) poczekaj a¿ siê wypali ca³y gaz który jest w przewodach potem auto samo ci zga¶nie odpal go jeszcze raz na gazie ¿eby mieæ pewno¶æ ¿e nie ma ju¿ gazu w uk³adzie i teraz odpal go na benzynie je¶li bêdzie prawid³owo dzia³aæ znaczy to ¿e masz uszkodzony przeka¼nik odcinaj±cy paliwo lub co gorsze wtryskiwacze je¶li dalej nie bêdzie chodziæ prawid³owo to mo¿esz wykluczyæ t± usterkê
dzieki kolego kkkkrzych za rady troche tego jest ale po kolei bede sam sprawdzal to wszytsko co napisales zobacze czyto cos pomoze i czy znajde usterke a jak nie to wydrukuje sobie twoj wpis i pojade z tym do mechanika
Cewka do sprawdzenia.
> cewki za 100zl z alegro slyszalem ze nie jest to inwestycja dlugo terminowa
> wiec wolalem nie ryzykowac i kupilem firmy ERA
czyli sprawdzic cewke to priorytet a czy lewe powietrze moze z tym miec cos wspolnego ale chyba raczej nie bo by przez casly czas mial mula a na wyskoich idzie ladnie

[ Dodano: 2009-04-12, 20:47 ]
cewke sprawdzalem jest sprawna niewidac nigdzie iskry ani na kablach ani na cewce takze to wszystko odpada sonda tez odpada bo odpialem ja i dalej to samo takze sonda tez jest ok lewe powietrze hmm niewiem jak to sprawdzic no i zostal by ten wal czy tam kolo pasowe prosilbym o dokladniejsze wytlumaczenie jak sie za to zabrac, ale mi to sie wydaje ze te pyrkotanie podczas przegazowywania to ma cos wspolnego z tym brakiem mocy dzis sluchalem dokladnie skad to sie wydobywa i wyszlo ze przy kolektorze wydechowym tuz przy silniku i dalej przez wydech az do koncowego
dzisiaj bylem w serwisie no i stalo sie jedno z gorszych mam pekniety wal korbowy takze koncze ten temat
Sorki ¿e siê wtr±cê, ale w którym miejscu pêk³ ci wa³? Niedawno mia³em podobny problem i okaza³o siê ¿e pêk³ czop ko³a napêdzaj±cego rozrz±d. Mia³em trochê roboty z silnikiem.
mi pêkl ten wa³ tam gdzioe nachodzi ko³o pasowe walu tzn podobno lekko cos sie wyszcerbilo i wal sie przesunal no i niedaje takiej iskry jak powinien

[ Dodano: 2009-04-21, 21:38 ]
i teraz czekam na kase zeby wymienic silnik bo podobno wymiana wa³u sie nieoplaca tak mi powiedzial mechanik ze teraz to tylko przekladka pytalem ile przekladka krztyknal 800 zl a tak wogole to tego walu nieda sie jakos wymienic dlaczego to takie drogie patrzylem to kosztuje taki wal ok 300 zl
¯le zaprojektowali konstruktorzy ten czop. ¦cianka jest bardzo cienka bowiem nie do¶æ ¿e jest tam rowek pod wpust, to jeszcze jest otwór przez który przechodzi ¶ruba. Mogli powiêkszyæ ¶rednicê np. o 4 mm. Ale to inna historia.

Gdzie kosztuje wa³ 300z³? No, chyba ¿e u¿ywany. Ja osobi¶cie wola³em wymieniæ, z tego wzglêdu, ¿e nie wiadomo na jaki siê trafi silnik. Za nowy wa³ zap³aci³em 450z³ (razem z panewkami). Co nowe to nowe. Poza tym wymieni³em komplet rozrz±du, nowe uszczelki simeringi (poci³ siê trochê), poduszkê do silnika. Za wszystko wyda³em oko³o 800z³ bez robocizny, bowiem wszystko robi³em sam. Przy okazji przeczy¶ci³em t³oki, komorê spalania, wtryskiwacze, i na wszelki wypadek dotar³em zawory. Progu na cylindrach praktycznie nie by³o (choæ silnik ma nawiniête 220 tys), panewki by³y te¿ w idealnym stanie.
Tak wiêc za t± cenê mam silnik w bdb stanie. Natomiast przek³adka ....hmmm.... nie jeste¶ pewien w jakim stanie jest ten nowo nabyty silnik.

Wa³ da siê wymieniæ bez demontowania ca³ego silnika. Trzeba odsun±æ skrzyniê biegów, ¿eby ko³o zamachowe ze sprzêg³em zdj±æ.

Tutaj link do tego wa³u co kupi³em: WA£
Najprawdopodobniej problem ze spadkiem mocy wynika z uszkodzenia uszczelki pod klawiature.
W lanosach jak i winnych daewoo, uszczelka pod klawature jest delikatna, wpuszcza olej do swiec przezco robi sie zwarcie.
Jest to odczuwalne szczegolnie przy nizszych obrotach.
Wlasnie na to mi wyglada
No ale kubaluk napisa³ ¿e ma pêkniêty wa³.
krzysiek8104, sorry sorry my bad. Nie doczytalem dobrze:)
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •