Graczem będąc…

Witam.
Jestem posiadaczem Lanosa z 2000 roku i je¿d¿ê ju¿ nim od 8 lat.
Od jakiego¶ czasu pojawi³ siê problem przy hamowaniu. Otó¿ podczas wciskania peda³u hamulca s³ychaæ mocne tarcie w ko³ach. Powiecie, ¿e to klocki hamulcowe, ale te s± dobre wiêc powstaje pytanie czy mog± to byæ tarcze? Dodam, ¿e tych nie zmienia³em NIGDY, a auto ma przejechane ju¿ 115tys km.


Czyli jestes pewny ze tarcie pochodzi z przodu? Bo ja mialem takie same objawy, tylko szorowalo mi w bebnie podczas hamowania, a okazalo sie ze okladzila odpadla od szczeki i hamowalo mi samym zelastwem Wczoraj wymienilem z kumplem i wszystko gra
Z przodu.
LOL, a o czym¶ takim przypadku jak Twój nie pomy¶la³em.
Heh... 115 tys km na jednych klockach... A¿ wierzyæ siê nie chce. Sprawdza³e¶ stan ok³adzin sam czy robi³ to mechanik? Poza tym czy sprawdzany by³ stan ok³adzin tylko od strony zewnêtrznej samochodu czy tak¿e od wewnêtrznej. Jaka jest grubo¶æ tarcz? Jw. podpowiada Arzi tarcie mo¿e pojawiaæ siê przy uszkodzonej/zu¿ytej ok³adzinie w tylnych bêbnach.


Nie.
Klocki wymienia³em nie raz.
Chodzi o to, ¿e tarcz nigdy nie wymienia³em i st±d moje pytanie. Teraz ju¿ mi tak namieszali¶cie, ¿e jak by³em pewien, ¿e tar³ z przodu to teraz my¶lê, ¿e po prostu trze. W tylnych bêbnach nigdy nic nie wymienia³em wiêc mo¿e to TO? A klocki oglada³em sam, a nie mechanik. Do tego tylko przy zdjêciu ko³a. Grubo¶ci tarcz nie mierzy³em.
lotion sprawd¼ wiêc przy okazji grubo¶æ tarcz - nie napisa³e¶ jaki masz silnik... dla silników 16V minimalna grubo¶æ tarcz to 20-21 mm, a dla silników 8V to 16-17 mm.
Silnik 1.5 16V.
Tak sobie myslê, ¿e skoro NIGDY nie gmera³em przy tylnych bêbnach to mo¿e faktycznie tam jest ¼ród³o k³opotów.
Warto pogmerac i z tylu:) i daj znac jaka byla przyczyna. Wszelkie informacje napewno sie przydadza na forum
Po tylu latach to chyba musz± byæ szczêki bêbnów.
115 tys raczej wytar³o ok³adzinê.

[ Dodano: 2010-04-08, 09:01 ]
Wczoraj siê ws³ucha³em i zgodnie ze znajmym orzekli¶my, ¿e to jednak trze przód.
Z tarczy hamulcowej wystaje spory rant.
lotion, wrzuæ mo¿e jakie¶ zdjêcia - mo¿e u³atwi to znalezienie przyczyny

PZDR
To mo¿e byæ wina samych klocków , s± twarde. Kiedy pojawi³y siê takie objawy? Po jakiej¶ naprawie , wymianie klocków ?

[ Dodano: 2010-04-11, 01:00 ]
Mia³em hiszpañskie od suzuki , te¿ tar³o. Mia³em wra¿enie jakby nie by³o klocków.

Z tarczy hamulcowej wystaje spory rant.
Masz odpowied¼ Stocz ranty i przestanie ocieraæ (...tarcza o klocek tam gdzie nie powinna) ale wcze¶niej sprawd¼ grubo¶æ tarczy bo mog± nadawaæ siê ju¿ do wymiany.
Ju¿ wymieni³em tarcze i klocki na nowe.
Jest cisza.

A teraz czas wzi±æ siê za zawieszenie, bo stuka okrutnie.
lotion, a p³yn hamulcowy zmienia³e¶ kiedy¶??
Nie pamiêtam.
Kaza³em wymieniæ mechanikom, ale sprawdzili i uznali, ¿e jest dobry.
Zastanawiam siê jednak czy nie wymieniæ go mimo wszystko?
Stocz ranty i przestanie ocieraæ
No wlasnie jak sie ten rant juz za duzy rob, to czas na wymiane tarcz

@lotion; bezwzglednie wymienic i sie nie zastanawiac
PS Lotion - uzupelnij profil
Tarcze i klocki wymienione na nowe.
Przy bêbnach z ty³u, gdy trzeba wymieniæ cylinderki hamulcowe, radzê zainteresowaæ siê, jakie wk³adaj± cylinderki. SOHC maj± t³oczek 17,46mm, DOHC 19,05mm.

Nie ka¿dy mechanik o tym wie i pakuj± jak leci.
ja na bebnach fabrycznych w swoim lanim zrobi³em 172 tysie
ale juz nie daly sie normalnie zdjac tylko sila i mlotkiem, jesli by tarcze ci z przodu siadly przy mocniejszym hamowaniu mialbys wibracje na kierownicy i glosny odglos hamowania
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •