ďťż

Graczem będąc…

Witam,

może trochę naiwne pytanie, ale po czym poznać że nadają się do wymiany. Mam wymienić terazklocki i zatsanawiam się czy nie wymienić razem z tym tarcz.

a czy któreś z tych kompletów nadają się:

zestaw 1

zestaw 2

zestaw 3


jeśli masz kaskę i tarcze noszą ślady zużycia(rysy, ranty od klocków) to najlepiej zmienić tarcze z klockami. zobacz oferte w sklepie "kimoto' ja tam kupiłem klocki produkcja korea ale działają bez zarzutu
Po grubości tarcz i "jakości" hamowania. Minimalna grubość tarcz w Lanosach DOHC wynosi 21 mm. Możesz więc po prostu ją zmierzyć...
Sprawdź też zawczasu jaki masz typ klocków - poniżej wklejam to co kiedyś pisałem
Cytat: Zacisk DAC wygląda tak:



i ma takie klocki



A zacisk ATE jest taki



i ma takie klocki

.

Te zestawy co powyżej wkleiłeś to wg mnie jakieś no-name'y. Oczywiście poza klockami TRW.
Sprawdź zawczasu grubość tarcz i klocków. Jak będziesz czegoś szukał, to z tarcz warto: Brembo, ATE, Jurid lub tańsza ale chwalone polskie - Mikoda. Z kolei jeżeli chodzi o klocki, to właśnie TRW, Remsa, Textar lub ATE.
A który system jest lepszy? I od czego zależało jaki system był zamontowany?


System ATE (klocki z uszami) stosowany był między innymi w Astrach GSi, dlatego niektórzy przyjmują, że jest lepszy... wg mnie taka opinia bierze się właśnie z tego, że to "GSi" robi na nich wrażenie
W rzeczywistości jest tak, że w zaciskach ATE lepiej jest rozwiązane prowadzenie zacisku, ale z kolei w zaciskach DAC (określanych też czasami jako Akebono) lepiej rozwiązano prowadzenie klocków. Oba zaciski mają średnicę tłoczków 52mm, więc podejrzewam, że różnice są niezauważalne. Tak czy siak zaciski DAC wyparły ATE, były dłużej i zdecydowanie częściej montowane.
Jeżeli chodzi o to jaki typ zacisków był w danej chwili montowany... to podejrzewam, że jak to w Daewoo, pewnie zakładano to co było w danej chwili pod ręką
A co możecie powiedzieć o firmie ABS niby dobra holenderska czy podzielacie tą opinię?
a czy ten zacisk z pierwszego zdjecia jest zawsze czerwony?
Pewnie jak pomalujesz to będie czerwony...
a czy ten zacisk z pierwszego zdjecia jest zawsze czerwony?

Zaciski możesz sobie pomalować na dowolny kolor... nawet na różowo
Dobra dobra ale co z firmą ABS czy k.locki tej firmy są na jakim takim poziomie?
ABS

Nie znam takiej firmy
Pierwszy raz o czymś takim słysze
Ja też nie słyszałem, moze po prostu coś o ABS-ie coś tam pisze?
Nie właśnie, w motoryzacyjnym informowano, że mogą zamówić klocki firmy:

ABS 59,90
daco 50.50
lucas 110
TOMEX-C 78.35
RAICAM 93.79
KAGER 104.08
BOSCH 145.95

no i teraz się czuję jak osioł bo kompletnie nie wiem które wybrać :/
Z tej listy bierz Lucasa
Z tej listy bierz Lucasa
Też tak bym wybrał.
a ja bym wybrał inne
Żadne z tych bo sama drożyzna lub badziewie oprócz lucasa

[ Dodano: 2008-09-30, 09:10 ]
http://moto.allegro.pl/se...18837&country=1
No tak ale na allegro też jest ten sam kłopot. Które wybrać. TE TUTAJ mają napisane, że niby orginalne czy potrafi się ktoś do tych klocków odnieść?
Niby Genuine Parts ale ta cena... Ja za Remsy płaciłem między 70 a 80 zł. Co mogą być warte klocki za 37 zł?
No tak ale na allegro też jest ten sam kłopot. Które wybrać. TE TUTAJ mają napisane, że niby orginalne czy potrafi się ktoś do tych klocków odnieść?

czy ja wiem
powiem tak, może są i oryginalne, ale ja za 37 zł nie ryzykował bym bezpieczeństwa, zdrowia i zycia siebie i innych. Nie twierdzę, że są złe, ale jakoś mam gęsią skórkę na sam widok ceny : 37 zł.
No tak ale na allegro też jest ten sam kłopot. Które wybrać. TE TUTAJ mają napisane, że niby orginalne czy potrafi się ktoś do tych klocków odnieść?

To są oryginały od razu widać
No to teraz pytanie czy, że orginalne to dobrze czy źle, jeżeli nie orginalne to jaką firmę polecacie oprócz lucas'ów?
, ale ja za 37 zł nie ryzykował bym bezpieczeństwa,

Oryginalne są o niebo lepsze nie widać i nie czuć różnicy w stosunku do droższych to po co przepłacać
Ja już wiele klocków przerobiłem co oryginał GM to oryginał
Kupuj GM
Normalnie w sklepie za te klocki płaci się ok 60zł
Sam teraz do nacinanych tarcz załozyłem GMy

[ Dodano: 2008-09-30, 10:32 ]
że orginalne to dobrze czy źle

Dobrze że oryginał
Jak chcesz to kup sobie droższe Ferrodo ale ja nie widzę sensu
Cytat: Co mogą być warte klocki za 37 zł? Niestety ja się już nauczyłem, że cena nie jest żadnym wyznacznikiem jakości. Dlatego pytałem się co sądzicicie o jakości, dzięki za rade Bourn. Jak tylko sprawdzę czy mam DAC czy ATE to je zamówię.
cena nie jest żadnym wyznacznikiem jakości
W górę tak, ale w dół...
Nie znam tych klocków, Bourne na pewno ma o nich lepsze wyobrażenie. Po prostu mimo wszystko nie wzbudziły mojego zaufania.
może i jestem niedowiarkiem, ale życie nauczyło mnie ostrożności przy mega promocjach na "oryginalne" części.
No to teraz pytanie czy, że orginalne to dobrze czy źle, jeżeli nie orginalne to jaką firmę polecacie oprócz lucas'ów?

Jeżeli chcesz dobre klocki, to zdecydowanie polecam Remsa Ja za kilka dni będę wymieniał tarcze oraz klocki i na tyle jestem zadowolony ze starego zestawu (tarcze Brembo Max + klocki Remsa), że kupiłem je ponownie...
I jeszcze jedno, jak będziesz już wymieniał tarcze razem z klockami, to wymień też od razu płyn hamulcowy. Litr płynu DOT-4 kosztuje ok. 21 zł (też teraz kupowałem - firmy Jurid), a wielu o tym zapomina... lub nie docenia zalet dobrego płynu
JC AUTO ostatnie pytanie przed zamówieniem tarcz firmy MIKODA, mianowicie czy słyszał ktoś o firmie JC AUTO lub RACER, która też produkuje tarcze, czy te tarcze są coś wartę? Lub ewentualnie prosiłbym o namiary na jakąś godną polecenia aukcję na allegor muszę wymienić okazuje się zaróno tarcze jak i klocki i z tego powodu, szykuje się grubszy wydatek a w Szczecinie jakoś częśći lubią kosztować więcej niż gdzie indziej

tarcze MIKODA na stronie MIKODA kosztują 170 pln u nas te same kosztują około 75-100 pln drożej

Allegro przeglądając chciało by się żeby takie ZESTAWY były coś warte
JC AUTO to tzw. marka brandowana, czyli dla firmy JC AUTO tarcze produkuje jakaś inna firma... To tak jak np. w Makro Cash&Carry są sprzedawane towary ARO - produkowane dla Makro przez innych, często znanych producentów
Co do tarcz Mikoda - cena 170 zł??? To chyba za dwie sztuki frezowane (nacinane i nawiercane) razem z przesyłką Na stronie Mikody, w katalogu jest błąd - do Lanosa 16V pasują tarcze o numerach ATM 1605 i 2708 (są takie same, różnią się tylko numerami), które kosztują po ok. 50 zł/szt + koszta wysyłki. Tarcze pod numerem 2703 są już do Nubiry.
No właśnie to sprawdziłem ale skąd miałem wiedzieć dzięki wielkie za pomoc
musisz się zdecydować co chcesz
wystarczy zamówić w intercarsie
Czyli te zostaną jutro zamówione TARCZE MIKODA

A mam pytanie w czym lepsze są frezowane tarcze?
A mam pytanie w czym lepsze są frezowane tarcze?

W tym, że nacięcia "odświeżają" powierzchnię klocków hamulcowych, do tego niwelują warstwę gazów wytwarzanych w trakcie hamowania między klockiem a tarczą. Poza tym podczas hamowania na mokrej nawierzchni lepiej też jest odprowadzana woda zbierająca się na tarczy. Minusem tarcz nacinanych jest większy hałas w trakcie hamowania oraz konieczność częstszej wymiany klocków hamulcowych... chociaż u mnie klocki wytrzymały na takich tarczach ponad 45 tys. km.
Minusem tarcz nacinanych jest większy hałas w trakcie hamowania

No dokładnie zgadzam się z tobą - u mnie tak jest

[ Dodano: 2008-10-02, 11:52 ]
Do nacinanych muszą być w miarę twarde klocki bo miękkie szybko się zetrą
No dokładnie zgadzam się z tobą - u mnie tak jest

Ale za to skuteczność hamowania jest moim zdaniem większa i to w sposób odczuwalny
Ale za to skuteczność hamowania jest moim zdaniem większa i to w sposób odczuwalny

Ja jeszcze tak mocno tego nie odczuwam bo moje hamulce są na dotarciu
Wiem że truję jak laik, ale w końcu jestem laikiem. Zamówiłem już tarcze i klocki. tarcze jednak zwyczajne. Teraz tylko pytanie na co wymienić płyn oto propozycję jakie otrzymałem w sklepie:

DOT4 VECO 14.5 pln za litr
ATE 21 PLN za litr
TRW 13,7 za 0,5 litra
co byście proponowali może coś spoza listy?

ps czy oprócz kompletu klocków tarcz i płynu hamulcowego powinienem jeszcze o czymś pamiętać?
Spokojnie ATE lub TRW, byle DOT-4. Bierz 1 litr, bo będziesz potrzebował na przepłukanie układu.

[ Dodano: 2008-10-02, 23:02 ]
ps czy oprócz kompletu klocków tarcz i płynu hamulcowego powinienem jeszcze o czymś pamiętać?

To wystarczy. A jakby w trakcie roboty coś jeszcze ewentualnie wyszło, mechanik powinien dać Ci znać
chcialbym odkopac temat
doradzcie mi co mam wybrac, chce caly przod zmienic
z watku wynika ze najlepiej kupic tarcze brembo (jakie) + klocki remsa (jakie) + zaciski (jakie)
prosze doradzcie mi cos i ile by to mniej wiecej wynioslo, ile kapysty trzeba gotowac
mowa o lanosie '98 1,5 8v sedan
maziewicz, kup sobie tarcze z ATM MIKODA i nie przepłacaj za brembo.
Witam, zmieniło się coś od ostatniego czasu?
Jakie teraz polecacie?

Orginały ATE nadal?

http://img142.imageshack....aciskateam6.jpg

Mam już około 15,5 mm a jak hamuję to słychać mocno hamulce
Klocki wymieniłem rok temu ale nie wymieniłem tarcz..

Teraz kupić cały komplet czy jechać na tamtych klockach? Nie są złe zdarły się z 2mm
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •