Graczem będąc…

Witam. Mam pewien problem dotyczacy Lanosa 1,6 16V. Nie znalazlem na forum konkretnej odpowiedzi, ale niektore wskazowki wykorzystam;] W kazdym badz razie:
od sierpnia 2009 mam instalacje gazowa. Praktycznie najlepsza jaka (podobno) do tego auta mogla byc - sekwencja STAG 400. Ogolnie ok, nie narzekam a wrecz polecam;] Ale od kad jest zima, pojawily sie lekkie problemy. Podczas sytuacji kiedy dojezdzam gdzies na luzie, np do swiatel potrafi zgasnac silnik i wtedy dojezdzam przy wylaczonym;] Ciekawe jest to, ze zanim wsadzilem instalacje gazowa mialem podobne cos na benzynie - tez czasem gasl w identycznych sytuacjach. Robilem rozne proby, odpalalem na benzynie i wlasnorecznie laczylem na gaz kiedy byl silnik w maks temperaturze jaka normalnie osiaga i obroty spadaly az gasl.. Postawilem wiec na lipny gaz. Wyjezdzilem wiec calosc i nalalem na lepszej stacji, drozszego. Chodzil ok, bez problemu az do calkowitegoi zuzycia. Ucieszylem sie ze to TYLKO wina gazu, ale nalalem znow na tej samej stacji 4 dni temu i dzis jest to samo. Dlawi sie, gasnie itd.. Jesli chodzi o gaz to w ostatecznosci zwalilbym to jeszcze na mrozy. Bo faktycznie, ost troche odpuscily i jezdzil elegancko, a dzis w nocy byl mroz znowu i znow jest problem. Natomiast czemu gasl na benzynie kiedys?
Poza tym jak byly teraz te duze mrozy to byl problem z immo. Nie wylaczal sie czasami. Dopiero za ktoryms przekreceniem - 7,8 - moglem odpalic. Byc moze tez wina mrozu(?).
No i temperatura silnika - w czasie jazdy jest ok, trzyma nieco ponizej srodkowej kreski, czyli normalnie. Stoje na swiatlach to spada do 1/4. Jade i znow jest ok, nieco ponizej srodka. Stane i znow spada. Termostat?
Czy wina moze byc np gdzies wyciek oleju? Bo napewno cieknie, ale na bank nie z uszczelek silnika/pokrywy. Tam jest suchutko, zreszta silnik swierzo po remoncie (lipiec), natomiast miska olejowa jest zalana od spodu;]

Prosze was o porady apropos tego gasniecia i temperatury. I tak wybieram sie do gazownika i mechanika ale nie lubie chodzic bez wiedzy bo wiadomo - wymienia pol auta a okaze sie ze srubka byla niedokrecona;] Wiec wole zawsze jakas ewentualna wiedze posiadac i wiedziec o potencjalnych mozliwych przyczynach;]
Z gory dzieki:)


Kod: No i temperatura silnika - w czasie jazdy jest ok, trzyma nieco ponizej srodkowej kreski, czyli normalnie. Stoje na swiatlach to spada do 1/4. Jade i znow jest ok, nieco ponizej srodka. Stane i znow spada. Termostat?

Czy temperatura szybko opada do 1/4 ? I czy Dmuchawa chodzi na ktorym biegu ? U mnie na odpalonym silniku jest temp ok ale gdy wlacze dmuchawe na wysoki nawiew to opada, do 1,4kreski.
Co do temp - tak jak pisa³ kolega - moze to byæ wina dmuchawy - ona dodatkowo ch³odzi ciecz ch³odz±c±, bo nagrzewnica to nic innego jak ch³odnica (tak samo dzia³a). A tym bardziej, ¿e czujnik temp wska¼nika jest blisko wylotu wê¿a z nagrzewnicy.
Jak bêdziesz siê zatrzymywa³, to wy³±cz dmuchawê i obserwuj czy ci temp na wska¼niku nie spada.
Co do ga¶niêcia silnika - wyczy¶æ silniczek krokowy, bo to on jest odpwiedzialny za wolne obroty, a z tego co opisujesz silnik ga¶nie ci w³a¶nie na wolnych obrotach.
No silniczek krokowy to mialem zmieniany w lipcu przy remoncie silnika, bo panowie artysci nie mogli dojsc jak zrobic zeby pracowal na normalnych obrotach a nie 3tys na postoju ;] Po wymianie kilkunastu silniczkow, wkoncu jakis wsadzili i stwierdzili ze to jednak nie jego wina;]
Musze ogarnac sprawe silniczka krokowego gazu. Bo moze w nim problem. Moj znajomy ma instalacje korzystajaca z silniczka silnika. Ja nie wiem czy moja instalacja ma wlasny silniczek czy tez korzysta z oryginalnego. Poza tym na benzynie tez czasem gasl kiedys. Zauwazylem tylko, ze dzieje sie to jedynie na trzecim biegu (tzn na luzie po trzecim biegu) i to w sytuacji gdzie np, rozpedzam sie 1, 2 pozniej daje 3 bieg, dociagam do 60-65 i daje sprzeglo.. Wtedy gwaltownie obroty leca i gasnie.. Nie zawsze ale jesli gasnie to w takich wlasnie momentach. Nie zauwazylem tego na innych biegach robiac to samo.

A czy ktos wie skad moze leciec olej jesli nie sa to uszczelki silnikowe?;] SIlnik jest suchy, ale miska olejowa zalana. I teraz, jeden mechanior artysta twierdzi ze uszczelka miski (a tam podobno nie ma uszczelki tylko uszczelnia sie silikonem(?)) a drugi ze leci z jakiejs odmy. Ten od odmy twierdzi, ze zeby to zrobic, dostac sie tam ,musi wyjac rozrusznik co w 99% wiaze sie z wymiana rozrusznika bo w tyloletnim samochodzie najczesciej przy demontazu rozruszniki sie sypia. Wiec robiac to, musze doliczyc jeszcze kosz rozrusznika i jego wymiany;] Czy ktos sie orientuje czy to moze byc prawda?;p

Dzieki za zainteresowanie i pozdrawiam:)


ja stawiam na przepustnice, mialem taki problem w VW. Dojezdzalem do skrzyzowania,wciskalem sprzeglo i zdychal. Nie mialem instalacji gazowej,jezdzilem na benzynie. Pojechalem do mechanika,okazalo sie,ze przepustnica byla zasyfiona. Moze u Ciebie bedzie podobnie,ale nie jestem specjalista wiec tylko pisze ze mialem podobny klopot
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •