Graczem będąc…
Moj problem wysglada nastepuj±co. Samochód bardzo ciezko wkrêca sie na obroty. Jedzie tak jak by mu kto¶ podczepi³ wóz kartofli:P gdy dochodzi do granicy 3k dostaje kopa ale przy 4k znów sie przydusza. Co moze byæ tego przyczyna? bo wcale nie da sie jezdzic tym samochodem ma dynamike malucha...
1) Czy masz gaz?
2) Kiedy ostatnio wymienia³e¶ filtry ¶wiece kable?
3) Mo¿e zatankowa³e¶ kiepsk± wache
4) Czy ¶wieci siê check
1) tak jest gaz 2 generacji bingo. Ale muli sie zarówno na gazie jak i na benzynie
2) zaraz jak kupilem wymienilem swiece NGK przewody (nie pamietam) i filtr powietrza
3) tez tak myslalem i wyjezdzilem na zero po czym przytankowalem na shelu Pb98 i trz licho chodzi³
4) Check sie nie swieci. Sprawdzalem bledy mostkujac piny A i B zgodnie z instrukcja i jedyny b³±d to 12 ( prak sygnalu po³ozenia wa³u korbowego) ale to podobno zawsze wyskakuje
Mam wrazenie ze samochód sie dusi... tak jak by za bogata mieszanke dostawa³ albo spaliny nie mialy gdzie uciekac... no jezdzi sie tragicznie jednym slowem:(
Zobacz czy nie dostaje lewego powietrza zresetuj ECM-a.
A stalo sie to nagle?
Moze kat zapchany? Ile przebiegu ma auto?
resetowalem kompa juz milion razy chyba ale to nic nie pomaga
Powietrza lewego tez raczej nie dostaje, wszystko wyglada na szczelne...
Kupilem laniego jakies 2 miesiace temu i na pocz±tku wszystko bylo Ok po pewnym czasei zacz±³ strzelac i tracic moc wymienilem swiece i przewody pierwszy dzien bylo OK pozniej znów lipa i spali³ mi ponad 30litrów gazu na 100km wymienilem sonde i filtr powietrza... wyczyscilem cala przepustnice wraz z krokowym... pomoglo na 2 dni moze 3 i spowrotem dupsko teraz chodzi straszliwie mu³owato i duzo pali ponad 15l ale to chyba datego ze mu mocy brakuje... dzis pod górke predkosc ze 100 do 40 mi zjechala i msialem do 2biegu redukowac bo nie chcial wiechac a górka taka niezaspecjalna... jednym s³owem POMOCY
[edit] Aha jeszcze zauwa¿ylem ze jak jest zimny to chodzi nieco lepiej aczkolwiek do idealu tez wtedy brakuje... ale im bardziej sie rozgrzeje tym gorzej chodzi..
Cewka zap³onu. Kup ori GM bo za rok znowu bêdziesz musia³ wymieniæ.
Jaki przebieg?
145k przebiegu.
Cewka mówisz... a jakie jeszce obiawy generuje padnieta cewka??
podaj linka jakiegos do takiej cewki bo ja na allegro nie moge ogarnac
Mia³em podobnie jak mi pad³a. Zero mocy. Mój jeszcze chodzi³ jak Fiat CC
http://moto.allegro.pl/it...nal_kurier.html
Takie co¶.
Jak fiat CC tzn?? tak metalicznie pierdzi?? no wlasnie mam cos w tym stylu
Co¶ bardziej w stylu pracy na dwa gary. A to metaliczne pierdzenie to s³ychaæ mniej wiêcej ze ¶rodka samochodu?
nie nie z wydechu taki niezidentyfikowany glos
To mo¿e byæ katalizator przypchany albo siê rozpad³. Wejd¼ pod samochód i poruszaj katem. Zobacz czy dzwoni.
albo kat siê rozlecia³ ale to ma³o prawdopodobne albo cewka. Najlepiej odwied¼ jakiego¶ dobrego eletromechanika czy cos w tym stylu. Wymieniac wszystko pokolei to troche bez sensu.
albo kat siê rozlecia³ ale to ma³o prawdopodobne
To bardzo prawdopodobne. Katalizator obliczony jest na ok 10 lat i 120 tys km.
A ta sonde lambda to jaka kupiles?
Nie mam pojecia ale napewno zadna rewelacja bo za sonde + wymiane u majstra akrobaty zaplacilem 80z³
Pojechalem dzis do gazownika... twierdzi wlasnie ze sonda do bani... ale powiedzial zeby jeszcze na kompa do silnika jechac. Gdy od niego wyjezdza³em nie moglem wogole na gaz przejsc bo nie mog³ silnik wyjsc poza 1,5k obrotów... spojza³ gazownik na to i powiedzial ze w kompie jakies bledy siedza i trzeba jechac je wykasowac... tak tez zrobilem pojechalem na skaner diagnostyczny koles podlaczyl kompa i O zero blêdów... lanos najpierw nie mial sily chodzi³ jak maluch a teraz klekosze jak stary ursus i wogole nie chodzi:-( zostawilem auto u fachmanów od kompa bo sie uparli ze dojda do tego co jest nie tak... zobaczymy
Cewka Panie. I nic innego. Wymieñ na ori GM i masz k³opot z g³owy.
Chyba, ¿e rozrz±d przeskoczy³. Kiedy by³ wymieniany?
rozrz±d by³ robiony jakies 25k km temu...
No zobacze co mechanior mi powie... ja mu wczoraj sugerowa³em ta cewke no ale tak nie da³ sie do konca pfrzekonac ze to ona nie domaga....
[edit] Aha jeszcze zauwa¿ylem ze jak jest zimny to chodzi nieco lepiej aczkolwiek do idealu tez wtedy brakuje... ale im bardziej sie rozgrzeje tym gorzej chodzi..
Oczywiscie moze to byc problem z ukladem zaplonowym, ALE - skoro wymienili Ci sonde za 80PLN, wiec stawiam ze to jakis mega tani zamiennik. Objaw uszkodzonej sondy jest taki jak mowisz + objawy nasilaja sie jak auto sie rozgrzeje. Zanim wymienisz cewke sprawdz napiecie jakie podaje sonda lambda <tanie zamienniki potrafia pasc po 1 dniu>. Jak sprawdzic napiecie znajdziesz w szukajce.
objawem uszkodzonej cewki jest mocne nagrzanie kata ze a¿ dym leci z okolicy lewarka zmiany biegu
objawem uszkodzonej cewki jest mocne nagrzanie kata ze a¿ dym leci z okolicy lewarka zmiany biegu
Co Ty bredzisz
cewka siada parami to znaczy 1-4albo2-3 ale nie stawiam na cewke bo ka¿dy mechanior wy³apie ¿e silnik nie pracuje normalnie
Jak kat siê nagrzewa to zapchany mo¿e byæ
to ci odpowiem mia³em tak w swoim aucie pojecha³em na warsztat ipowiedzia³em co sie dzieje trafi³ bezb³ednie ze to cewka a o dymieniu sam mi powiedzia³ czy jest taki objaw bo niespalona mieszanka dostaje sie do kata i wtedy powstaje baRDZO WYSOKA TEMPERAYURA A OBJAWEM JEST NAGRZEWAJACA SIE POD£OGA i wtedy dymi jak cholera i umnie tak by³o
No dobra to mój pierwszy post (nie licz±c przywitania siê) i od razu z grubej rury:)
Otó¿ mam Lanosa '99, 1.5 16V zagazowany od nowo¶ci i smiga³ bardzo ³adnie do czasu... a¿ w³asnie straci³ moc. Czytam wszystkie Wasze rady i komentarze i nie widze rozwi±zania dla mojej sytuacji.
Otó¿ na benzynie "leci" jakby mia³ wci±¿ te fabryczne 100km. Jednak na gazie dziej± siê dziwne rzeczy, tj. ja mu gaz a on... jak maluch. Niby wkrêca na obroty (3 tysi±ce, mo¿e 4 tysi±ce) ale nie jedzie, nie ci±gnie do przodu. Tylko wkrêca na obroty, a rozpêdza siê lub nie rozpêdza w ogóle. Sytuacja ma miejsce na wszystkich biegach.
Najciekawsze jest to, ¿e raz jest dobrze, a raz nie - jak siê zamuli i go zgaszê...po ponownym rozruchu ³adnie rwie do przodu. Ale potrafi te¿ nagle straciæ moc w czasie jazdy.
By³em u gazownika, pod³±czy³ pod komputer i po chwili stwierdzi³, ¿e to sonda jest zepsuta. Na pytanie "czemu jedzie dobrze na benzynie?" odpowiedzia³, ¿e komputer siê prze³±czy³ w tryb awaryjny i jedzie na benzynie ok.
Na t± teoriê o wadliwej sondzie, w serwisie Shella popukali siê w g³owê i powiedzieli ¿e gdyby sonda by³a zepsuta to 1) ¶wieci³aby siê lampka "check engine" a po 2) na benzynie te¿ by nie jecha³ jak nale¿y - a jedzie.
Co wy na to? (nie wiem jak± mam instalacjê, nie pamiêtam a nie mam jak teraz zajrzeæ w papiery i pod maskê)
Ale skoro na gazie muli to silnik jako silnik jesyt ok.
Mo¿e warto pojechaæ do innego gazownika i zasiêgn±æ innej opinii
jasne, ¿e podjadê ale mo¿e tutaj macie jakies pomys³y?:)
czy ten objaw masz od pocz±tku bo mo¿e przyczyn± jest niska temperakura u kolegi w samochodzie zle zam±towali mieszalnik i p³yn ch³odzacy nie dociera³ wtedy auto by³o bez mocy i gas³ doszli gazownicy do b³edu i to naprawili i teraz jest ok sprawdz poziom p³ynu i czy wogóle jest dobry chodzi o temperature zamarzania moze to jest bolaczka
"od pocz±tku"? Problem pojawi³ siê nagle, kilka tygodni temu - temperatury na dworze by³y mocno dodatnie, a zaznaczam ¿e brak mocy pojawiæ siê potrafi nawet po przejechaniu 200km w trasie...
1) ¶wieci³aby siê lampka "check engine" a po 2) na benzynie te¿ by nie jecha³ jak nale¿y - a jedzie.
Bzdura.
Nie wiem czy dobrze zinterpretuje Twoj± jak¿e rozbudowan± odpowied¼ Ale twierdzisz, ¿e gazownik móg³ mieæ racjê i problem braku mocy le¿y w wadliwej sondzie?
No i wczoraj dzwoni³ do mnie machanik. I stwierdzi³ ze za cholere nie moze doj¶c do tego co jest nie tak... na kompie wszystko gra zero b³êdów a silik nie pracuje tak jakpowinien
Ja dalej obstajê przy cewce. Niech sprawdzi jeszcze czy jaka¶ ¶wieca albo przewód WN nie pad³.
jesli autko chodzi dobrze na pb a na gazie nie to wina jest w instalacji gazowej ( jej sterowaniu) podjedz do innego gazownika bo tego mo¿e to przeros³o kolega sie upar³ na cewke wiec jak auto jest przymulone zdejmij pojedynczo przewody WN i obadaj czy jest ruznica w pracy silnika przewody od³anczaj na uruchomionym silniku wtedy bêdziesz ju¿ cos wiedzia³ a koszt cewki nowej oko³o 140 zeta
[ Dodano: 2009-12-19, 18:58 ]
dodam tak± uwage zatankuj do pe³na bp i jezdzij na tym nie na gazie i czy objaw sie powturzy i ile ci pali paliwa wiadomo zima ate w 12litrach powinien sie miescic
ale u mnie i na gazie i na benzynie chodzi do dupy:( odlaczalem pokolei wszystkie kable z cewki za kazdym razem silnik troszke slabl czyli chyba cewka w po¿±deczku no chyba ze jej uszkodzenia polega na czym¶ innym...
ale u mnie i na gazie i na benzynie chodzi do dupy:( odlaczalem pokolei wszystkie kable z cewki za kazdym razem silnik troszke slabl czyli chyba cewka w po¿±deczku no chyba ze jej uszkodzenia polega na czym¶ innym...
Wytnij katalizator i zobaczysz jak je¼dzi, bo je¶li ci tak s³abnie to nie bêdzie wina cewki, bo by nie chodzi³ na wszystkich cylindrach, co do sondy to by ci wywala³o b³±d.
co do sondy to by ci wywala³o b³±d.
Na pewno? Ja co¶ czujê, ¿e mam sonde do wymiany bo pali mi wachy jak na³ogowy palacz (lpg - ok) a b³êdu mi ¿adnego nie wy¶wietla. Mam wra¿enie, ¿e jest CHECK jak sonda padnie do zera, a nie jak np. ma za ma³e napiêcie. (Chyba, ¿e siê mylê)
Wytnij katalizator i zobaczysz jak je¼dzi
No tak, a jak nadal bêd± problemy to go wspawasz
na kompie wszystko gra zero b³êdów a silik nie pracuje tak jakpowinien
Przy kacie silnik pracuje normalnie.
Znajd¼ kogo¶ kto ma Lanosa i podmieñ cewkê. Jak siê oka¿e, ¿e po zamianie silnik bêdzie pracowa³ normalnie masz przyczynê.
sprzedaj dziada i problem zniknie sorki ale ja te¿ z podobnym problemem walcze i tylko kase tracê zobacz temat ,,,mu³owaty do 2500obr,,,polecili mi jechaæ na hamownie ale to znowu 150z³ +-50z³ za ponown± regulacjê a kasy brak
bartek1008 z których Brzezin jeste¶ bo mo¿e siê okazaæ ¿e mieszkasz niedaleko mnie, podjedziesz, podmienimy cewe
teraz to ju¿ zgadujemy muli na wszystkim pb i lpg to znaczy ze bedzie to sterowanie pracy silnika ja tu nic nie sugeruje ale powiem bo mia³em to w swoim aucie da³em auto do przerubki za³ozenie inst lpg auto jezdzi³o dobrze tak mi sie wydawa³o przychodze po odbiur auta do gazownika a on mi gada ze wymieni³ cewke bo nie da³o sie jezdziæ na gazie po zamatowaniu inst lpg koszt cewki wtedy to ok³o 550 zeta pierwsze co pomysla³em ze mnie lolek naci±ga ale po przejechaniu sie autem widzia³em ruznice nawet na paliwie auto mia³o dopiero kopa gazownik powiedzia³ ze cewka ma zas³ab± iskre i musia³ ja wymieniæ jestem zadowolony sprubuj podmieniæ cewkê duzo roboty nie ma przed wymian± cewki jak jezdzi³em wydawa³o mi sie ze jest dobrze potem dopiero dotar³o jaki to by³ mu³
Jade zaraz do mechaniora i zobacze co on tam wymodzi³.... RIPER jestem z tych Brzezin ko³o £odzi...
No i dupa:( Kurde moze jest kto¶ z okolic LOdzi zebym móg³ podjechac i kompa podmienic zeby zobaczyc czy ca³y nie jest padniety... a mo¿e kto¶ zna jakiego¶ dobrego mechaniora??
No i dupa:( Kurde moze jest kto¶ z okolic LOdzi zebym móg³ podjechac i kompa podmienic zeby zobaczyc czy ca³y nie jest padniety... a mo¿e kto¶ zna jakiego¶ dobrego mechaniora??
Masz zapchany wydech, nie kombinuj tylko odkrêæ ¶ruby przed katalizatorem i siê przeje¼ i wykluczysz ewentualnie zapchany wydech bêdzie troche g³o¶no ale zobaczysz czy jest ró¿nica czy nie.
mam pewna koncepcje powiedzcie mi czy s³uszn±
Otó¿ no muli sie strasznie ten mój lani i teraz jest tak ze na gazie chodzi ciut lepiej bo gazownik powiedzial ze sonda uszkodzona i zablokowal wskazania sondy na gazie itd no wkreca sie na obroty ale licho na benzynie natomiast tragedia pali jak smok i zdarza sie ze wogole nie chce sie wkrecic na obroty powy¿ej 2k. Pomaga reset kompa wtedy sie wkreci na obroty przelacza na gaz i tam juz chodzi "normalnie" ale mulowato.
No i mam pomys³ taki:D ze moze to byc zapchany kat i od tego tez wariuja wskazania sondy tzn przezto psuje sie sonda... mozliwe jest cos takiego??
Sonda jest dosyæ daleko od katalizatora. Nie jestem pewny czy ma on wp³yw na sondê.
http://daewooforum.pl/viewtopic.php?t=90 poczytaj . ..
na kompie wszystko gra zero b³êdów a silik nie pracuje tak jakpowinien Czyta³em i to nie raz... jedyny b³ad jaki wywala po spieciu pinów to 12 no ale to zawsze wywala... natomiast po pod³±czeniu kompa 0 b³êdów a¿ pan elektronik by³ zdziwiony... no i stierdzi³ ze moze ca³y komp jest do kitu no i sugerowa³ zeby znalezc kogoz z takim samym Lanosem 1,6 16V (przypominam) i podmienic i zobaczyc czy bedzie gites:) no moje podejzenia sa nieco inne:D otó¿ jest teraz tak na benzynie chodzi tragicznie na gazie lepiej od kad gazownik zablokowa³ wskazania sondy dla LPG ale i tak mu³owato... s³yszalem ze od gazu potrafi sie stopic wk³ad katalizatora i przyblokowac wydech na tyle skutecznie ze lani traci moc bo nie maja gdzie spaliny uciekac... no i wszedlem pod spod zeby go odkrecic jednak nie ma zadnej nie skorodowaniej srubeczki która da³a by sie odkrecic:( a przed swietami nie chce teraz bawic sie w rozcinanie ani kombinowanie... ale zauwazylem pewna rzecz mianowicie jak bedac pod autem stukn±³em kilka razy w kata to grzechotal niesamowicie no i zauwazylem ze wogóle dzwoni i strasznie sie nagrzewa wydech przed katem i sam kat a za nim wcale juz nie jest taki ciep³y... czyli to by wychodzilo ze katalizator mam zapchany ale czy jego zapchanie ma jakis wp³yw na sonde która nie pracuje prawid³owo?? tego juz nie wiem... natomiast sonda mi nie zg³asza zadnych b³êdów... no i napiecie tez w miare ok tylko u gazownika pokazywala caly czas na bogat± mieszanke...
wygl±da na to ¿e katu¶ Ci siê rozsypa³
Widzisz jednak mia³em racje co do kataliztora, a ty szuka³e¶ niewiadomo czego.
miszcz ale to dziwne ja zdj±³em kata przy prawie 200 tysiakach i zapchany ani posypany nie by³
ale kat katowi nie rowny... pozatym gaz zle na niego dziala:P
Jak mi grzechota³o w kacie, to po rozkrêceniu znalaz³em tam os³one sondy lambda.
Przed wymian± cewki wlej do ka¿dego wyj¶cia troche oleju i zobacz czy sie co¶ zmieni³o.
ale kat katowi nie rowny... pozatym gaz zle na niego dziala:P
od czasu jak moje woo wyjecha³o z fabryki ma gaz
Jak to kat to jeszcze zarobisz na nim
Jak mi grzechota³o w kacie, to po rozkrêceniu znalaz³em tam os³one sondy lambda.
Przed wymian± cewki wlej do ka¿dego wyj¶cia troche oleju i zobacz czy sie co¶ zmieni³o.
Przepraszam ale wogole nie kumam??
P.S. Weso³ych i pogodnych ¦wi±t Bo¿ego Narodzenia... i niepsuj±cych sie lanosów:D
Witam po ¶wietach:)
No i wyci±³em katalizator i powiem wam ze to nie by³o to
bartek1008 a zrzuca³e¶ ca³kiem wydech mo¿e który¶ z t³umików jest zatkany ... aha kat by³ ca³y bo jak nie to bebechy z kata s± w nastêpnym t³umiku
kat by³ nadpalony ale nie na tyle zeby blokowac wydech:/
tak zrzuca³em ca³y ale oczywiscie nie przyszlo mi do glowy zeby odpalic bez kata:P
ale oczywiscie nie przyszlo mi do glowy zeby odpalic bez kata:P
jeste¶ go¶æ
ale oczywiscie nie przyszlo mi do glowy zeby odpalic bez kata:P
jeste¶ go¶æ
kurde ide odkrêce jeszcze raz! ale jak to nie bêdzie to
kurde ide odkrêce jeszcze raz! ale jak to nie bêdzie to
trzeba szukaæ a w koñcu dojdzie siê co mu jest
no kurde szukam i szukam juz 3 tygodnie i nic nie znalazlem jeszce koles u ktorego bylem ostatnio powiedzial ze sam jest zajebiscie ciakaw co mu jest bo wszystko wyglada ze jest w pozadku...:( a lanos z dnia na dzien coraz gorzej chodzi:( teraz to juz jest wogole tragedia na benzynie nie ma sily zeby ruszyc a na gazie musze mu dawac minimum 3k obrotów zeby ne zgas³ przy ruszaniu...
a kontrolowa³e¶ rozrz±d
no wszyscy mi mowia ze to nie bedzie rozrzad bo by odrazu kiepsko chodzil a to przyszlo z czasem i sie poglebia jednak jestem juz z gosciem umuwiony na spojzenie na rzrzad bo tam podobno jakis klin jest ktory wyrobic sie potrafi... no i pompe wodna bym wymienil bo wiem ze jest fabryczna a juz jej stuknelo 140k a rozrzad sam byl robiony (podobno) 18k temu i podobno tez bylo wymieniane wszystko oprocz wlasnie pompy... no ale gdzie jeczhalem to koles odchyla oslone patrzyl pasek wpozo i mowil ze cichutko chodzi ladnie
dopiero wczoraj wlasnie koles ktory wywalil mi kata powiedzial ze cos mu glosno chodzi:P i ma sprawdzic ale dopiero po sylwestrze...
Zobaczysz, ¿e cewa
kurde no ale na moj gust gdyby to byla cewka t by gorzej chodzil na gazie bo tam lepsza iskra potrzebna no i by strzelal a on na gazie ciut lepiej i nie strzela ani troche
sprawdz cisnienie paliwa wychodzace z filtra paliwa musi byæ spore palcem otworu nie utrzymasz jesli jest inaczej to wk³ad pompy do wymiany i wiadomo bedzie czemu taki s³aby
ale na gazie tez lipa chodzi nie tylko na paliwie
bartek1008 zaczep jakiego¶ znajomka albo kogo¶ z forum zamieñ cewy choæ w±tpiê ¿e to wina cewy..
wiem ze lipa i na lpg i na pb ale mo¿e u ciebie sie to wszystko na³o¿y³o roboty nie wiele a conajmniej bedzie¿ wiedzia³ ze paliwo jest dobrze podawane
Sprawdzi³em pompe i jest ok... na moje oko to paliwska idzie az za du¿o i zalewa silnik bo swiece jak wykrecilem to sa cale czarne i wydech tez mam galancie okopcony czyli poprostu nie przepala tego co dostaje ale czemu tak sie dzieje?? tego nie wiem:( najgorsze ze problem sie poglebia i lanosik z dnia na dzien ma coraz mniej energii dzis jechalem cala trase 15km maksymalnie na 3 biegu bo nie bylo jak 4 wlozyc:(
Mo¿e to olej jest.
to nie oto chodzi ze swiece zalane sprawdz wychodzace cisnienie z filtra paliwa bo moze jest zas³abe a jeszcze jedno mówisz s³aby moze cos z dolotem powietrza jest odkrec od przepustnicy dolot i wtedy sie przejedz
Witam! Jestem nowy na forum.Mam podobny problem z moim autkiem.Niedawno przedwczoraj zmienilem mu rozrzad(bez pompy ,stwierdzili ,¿e dobra)Jednak gdy wracalem do domku 40km trasy, pomiedzy prêdko¶cia 100 a 120 silnik dostal drgañ i tak jakby rzeczywiscie cos go trzymalo.Nie probowalem jechac szybciej coby go nie uszkodzic.Po przybyciu na miejsce otworzy³em maske,no i wentylator sie chodzil jak by bylo lato .Plyn ch³odzacy w zbiorniku ,gdy lekko przygazowa³em zabulgotal jakby byl gotowy do zaparzenia
dobrej kawy Z przyspieszeniem nie ma problemu na dolnych biegach.Chociaz by³ du¿o lepszy.I czy po wymianie rozrz±du trzeba go ustawic na kompie? moze kto¶ co¶ poradzi,bo oni potrafi± wszystko wymieniæ,tylko oczywi¶cie czy to co¶ pomo¿e? Pozdrawiam
jesli przed wymian± by³o dobrze to pokopa³es co¶ z rpzrzadem i tam szukaj przyczyny pompa wody koszt niewielki w poruwnaniu do kapy silnika wymienia sie wszystko zmaki musz± byæ idealnie zgrane a reszta zgodnie z instrukcj± po wymianie dobrze jest zresetowaæ kompa wystarczy sciagn±æ kleme na pare chwil
hi,hi to nie ja zmienialem rozrzad,tylko fachowcy z serwisu w opolu.W styczniu jade tam z powrotem.Wrzuca go na kompa i zobaczymy.Oni mieli ocenic,czy pompa do wymiany czy nie.Niestety nie jestem mechanikiem. Takich dziwnych drgañ to nigdy nie mia³em,lecz moc to mu leci systematycznie na do³.Moze to przebieg -163tys.km.Kiedy jade w trase,to muszê co 100 ,130 km robic przerwe ,bo w³asnie czuje,¿e s³abnie i po tym jakby wraca do normy.Czy¿by to zapowied¿ nieuchronnego remontu?
Zawsze wymienia siê ca³y komplet Pasek, rolka, napinacz i pompa wody.
jedz do nich i niech szukaj± tylko czy ci powiedz± prawde ze cos skopali w±tpie i im tego nie odpuszczaj a dobrze ci radze niech ci pompe wody wymienia na now± bo mo¿esz tego potem cieszko ¿a³owaæ poczytaj sobie po forach jak niektórzy zaoszczêdzili 130 zeta a potem szukaj± nowego silnika i ciekawy jestem jak sprawdzili pompe ¿e jest dobra palcem pokrêæi³ bez obci±¿enia moze masz kogo¶ kto sprawdzi znaki na kó³kach czy s± dobrze zgrane i bedziesz w temacie POWODZENIA i dosiego roku ¿yczê
no coz zobaczymy co powiedz± podczas nastêpnej wizyty.Niestety jadê do tych samych,bo innych w okolicy nie widac.Tylko,czy ta przegrzewka na tej krótkiej trasie 40km. to mo¿e byc sprawka pompy wodnej? no i te tajemnicze drgania?
[ Dodano: 2009-12-31, 19:35 ]
No to Wszystkiego Najlepszego na Nowy Rok 2010 i dziêki bardzo.
tu ju¿ nie chodzi o temperature silnika i drgania ale o wymiane ca³ego kompletu bo jest tak ze jak sie wymieni pasek napinacz i rolke to najmocniej po dupie dostaje ³o¿ysko z starej pompy wodnej bo jest poprostu nowy naci±g paska i jest tak niestety i jest to opisane na forach ¿e pompa sie rozlatuje pasek traci zêby a ty kupe szmalu a drgania bêd± silnika bo co¶ spierniczyli w ustawieniu znaków g³owicy a to te¿ ma wp³yw na skok temperatury pracy silnika bo zawory nie pracuj± tak jak powinny
i opowiem wam fajna historie:D
Moj lanos jest chory jak juz wczesniej wspomnia³em na tzw TBM (Totalny Brak Mocy)
Bylem u wielu lekarzy (elektroników, elektromechanika, mechanika, gazownika)
Zrobi³em Laniemu badania takie jak: Weciecie katalizatora, diagnostyke komputerowa, sprawdzanie rozrz±du i cisnienia w cylindrach)
Wymienilem mu swiece i przewody, filtr powietrza, wyczyscilem krokowy i przepustnice a jemu ani nic nie pomaga ani zaden z lekarzy nie wiem co mu naprawde dolega:(
A cewki Pan nie sprawdza³ oczywi¶cie?
Cewka byla przekladana z innego laniego i zadnych efektów nie bylo
Zawsze mnie bawi jak ludzie wymieniaj± pó³ auta bez zdiagnozowania problemu
I pó¼niej siê dziwi±, ¿e mechanicy tak na nas ¿eruj±
Jak nie pomog³o to ka¿ wróciæ do stanu pocz±tkowego i szukaj dalej !
Auto nie ma mocy i czym to siê objawia ?
U mnie nie mia³o mocy dwa razy, raz by³ zapchany katalizator, a drugi raz spad³ wê¼yk z pompy w baku = dwa tygodnie diagnozy, bo nikt nie wpad³ na taki debilizm, a mechanicy chcieli pó³ auta wymieniæ.
No jest tak ze samochód przy gwa³townym dodaniu gazu na benzynie d³awi sie i obroty zamist rosnac maleja. Natomiast na LPG obroty rosn± normalnie jednak przy ok 2k , 3.5k, i ok 5k obrotów silnikiem trzesie i tak dziwnie przerywa.... wszystkie dotychczasowe podejzenia czyli... cewka, swiece, przewody, katalizator, rozrz±d nie sprawdzi³y sie i pozostalem bezradny z problemem
a g³ówne kable masowe sprawd¼ ...
Kolego, a dolot sprawdza³e¶ ?
Jak dla mnie to idzie za ma³o powietrza,
przewod masowy sprawdzalem juz wczesniej i klemy wymienilem bo mi sie grzal i radio jak bardziej podglosilem to sie wylaczalo...
dolocik natomiast caly zdejmowalem i wymylem... jest szczelny i drozny na 100%
Czyli mo¿e byæ cos z zap³onem. Komputer mogli diabli porwaæ.
wlasnie chetnie bym sie z kims ustawil zeby kompa podmienic...
nie ma kogos chetnego z okolic lodzi?? stawiam dobra wodke!!
to mo¿e resecik kompa przed podmian±. bo te trzêsienia to pewnie wypadanie zap³onu
a mo¿e przepustnica ci siê zacina ?
Wiem ¿e czy¶ci³e¶ ale je¿eli nie ma b³êdów to musi byæ to element mechaniczny lub niemonitorowany tak jak ca³y uk³ad zasilania paliwa
no resetowalem juz milion razy!
Dzieje sie nastepujaca rzecz
Silnik nie wkreca sie wcale na obroty stoi na 1,5k i koniec! wtedy gasze auto wyjmuje bezpiecznik F5 (zasilanie ECU) wkladam spowrotem i wtedy odpalam i juz wchodzi na obroty... ale nadal jest strasznie s³aby. A mozliwe jest ze jakis czujnik jest na tyle popsuty ze nie wywala blêdu w kompie?? ja podejzewa³ bym potencjometr przepustnicy no ale bledu zadnego nie ma...
jest jeszcze dowcip z czujnikiem po³o¿enia wa³u, to kawa³ ¿elaza reaguj±cy magentycznie ale potrafi siê bydlak tak zawiesiæ (g³ównie przewody które do niego dochodz±) ¿e nie wywala b³êdu.
Poza tym ¿eby komp zapamiêta³ b³±d musi on trwaæ przez jaki¶ czas, je¿eli sprawa jest impulsowa to jest to ignorowane jako zak³ócenie i ten czujnik mo¿e dawaæ taki efekt.
sprawdza³e¶ cisnienie wychodz±ce za filtrem paliwa powinno byæ znaczne
tak tak dostalem benzyna po oczach...
czujnik polozenia walu mowisz?
to jest ten slynn kod 12 o ile sie nie myle?
czyli na zgaszonym silniku i po spieciu pinów w zlaczy diagnostycznym zawsze ten kod sie pojawia... natomiast na skanerze nie bylo juz tego bledu.
a gdzie ta franca jest?? jak sie do niej dostac??
kurde tego kompa chetnie bym podmienil ale nie mam chetnego;(
a dok³adnie skad jestes ja bym sie podmieni³
bartek1008 czujnik po³o¿enia wa³u jest daleko pod alternatorem zobaczysz z kana³u ..
a dok³adnie skad jestes ja bym sie podmieni³
No ja jestem z Brzezin ko³o Lodzi Ty widze z Zabrza to troche daleko...
No czujnika polozenia wa³u na razie nie mam jak i nie wiem jak sprawdzic:(
Wymieni³em potencjometr przepustnicy i sie okaza³o ze to nie to:P Ale jecha³em dzi¶ i strasznie niebieski dym zauwazylem ze leci... co to oznacza??
i sie kontrolka check zapala wiec jutro zewre piny i zobacze co to za blad mi tam wyskoczy³...
uprzedzajac pytanie pisze ze robilem reset po wymianie potencjometru:)
Ale jecha³em dzi¶ i strasznie niebieski dym zauwazylem ze leci... co to oznacza??
niestety nic dobrego. Du¿e zu¿ycie silnika. Spalany jest olej silnikowy i czeka cie niestety remont/wymina silnika.
a to, ¿e Ci siê check zapala to normalne przy Twoim kopceniu. Komp dostaje sygna³ o sondy, ¿e sk³ad spalin nie jest ok. Je¿eli remont/wymiana silnika to witaj w klubie :/
no ale mialem wszystko sprawdzane tzn sprezanie i bylo ok 11,5
ja bym nadal stawia³ na czujnik,
a co do dymu
dym
Ale jecha³em dzi¶ i strasznie niebieski dym zauwazylem ze leci... co to oznacza??
jak bêdziesz mia³ do roboty dó³ silnika to nie ma stresu, natomiast w g³owicy mo¿na sporo forsy utopiæ .. ale niebieski dym to pier¶cienie wiêc dó³
nawet jesli dymi a kompresja jest dobra to silnik powinien mieæ moc a jej nie ma moze byc to niodpowiednia mieszanka paliwowa niewiem czy olej znika a jesli tak to na swiecach bêd± nagary mia³em taki przypadek w mietku bra³ tyle oleju co paliwa i silnik dalej by³ dynamiczny wiec mysle ze jest to co innego
I masz racjê, moc siê bierze z kompresji, obojêtnie co jest spalane nawet jak bêdzie pali³ tyle oleju co bezyny to nie powinien traciæ na mocy przy zachowanej kompresji.
Dlatego te¿ poda³em ten czujnik, mo¿e jest zasyfiony a mo¿e siê zawiesza.
No chyba trafi³es dzi¶ odczyta³em blêdy bo jak odebralem samochód zacz±³ mi sie po drodze check zapalac i wyskoczy³ mi blad 19 b³êdny sygnal z wa³u korbowego i 21 zbyt wysokie napiecie na potencjometrze przepustnicy...
Da sie jakos wymienic ten czujnik bez wchodzenia do kana³u?? poniewa¿ takowego nie posiadam:P
eee tam nie pierwszy raz trafi³em
synek ma ju¿ 3 lata
a na powa¿nie, nie s±dzê ¿eby czujnik siê popsu³ bo to kawa³ magnesu, psuj± siê z regu³y kable dochodz±ce. My¶lê, ¿e jak auto podniesiesz to siê tam dostaniesz od spodu.
Wyci±gn±æ i przeczy¶æiæ przewody dochodz±ce do czujnika, prawdopodobnie one powoduj± b³êdy.
i sam czujnik te¿ oczy¶ciæ
Poswiecilem sobie latarka popatrzylem pod maska i troche jeszce w googlach pogrzebalem i znalazlem ten czujnik:D to jest ta taka niby zebatka z wyciêciem umieszcona na kole pasowym?? i to jest ten "kawa³ magnesu"? bo do tego jest zamocowany taki czujnik podobno http://allegro.pl/item850...ewoo_lanos.html
bym wymieni³ to ustroñstwo ale na razie nie mam jak sie dostac pod auto:(
Wymieni³em czujnik po³ozenia przepustnicy i po tej wymianie nie moge ustawic obrotów biegu ja³owego <sick> robie wszystko zgodnie z instrukcja i dupa obrty szaleja gdzie na 2,5 tysiaca ale co dziwne na starym czujniku wcale nie chcial wchodzic na takie obroty i chocbym resetowal kompa ile razy chcialem obropty bez zadnego programowania staly rownutko zaraz przed 1k. Zauwa¿ylem jeszce ze na benzynie przy ok 4tys obrotów silnikiem trzesie jak by chcial wyjsc z siebie i wyzej na obroty nie wchodzi. Na gazie natomiast przy 4 tysiacach strza³ i spadek obrotów i wyzej nie wchodzi 4tys i koniec! Teraz sie zastanawiam czy napewno ten moj wspanialy elektryk podmienial cewke bo jak na moj ch³opski rozum to idealnie pasuje mi to pod uszkodzenie cewki:) no chyba ze ten czujnik walu który z tego co wiem odpowiada za ze tak powiem odpowiedni moment zaplonu powoduje to ze iskra znika gdzies przy tych 4 tys. Troche niezrozumiale pisze ale za co przepraszam:D ale mam nadzieje ze sie polapiecie i mi pomo¿ecie bo moj lanos juz miesiac choruje
chyba nie masz wyj¶cia tylko komp/sterownik ECM bo widzê ¿e pó³ auta masz wymienione a od niego du¿o zale¿y
i zgadnijcie co sie sta³o...
Bylem dzis u kolejnego mechanika nie odstepowalem go na krok i patrzylem co tam robi... dobral sie do rozrzadu i pompy wody.. odkrecil wszystko no i faktycznie pompa padnieta ale ma kupe opiu³ków metalu na wirniku no i tak skad te opiu³ki patrzy a tam prawie ukrêcony wa³ korbowy:/ ko³o pasowe by³o krzywo przykrêcony i bi³o i tak bi³o ze a¿ przetar³o obudowe od rozrz±du... wkoncu diagnoza postawiona ale niestety czeka mnie zakup nowego silnika:(
po co Ci nowy silnik szukaj bloku g³owica chyba jest ok
no wlasnie nie wiadomo bo juz zawory grac zaczely
ciekawe czy czegos nie pokrzywilo
jutro zobacze dokladnie jak to wyglada
ale podobno masakra jest
masakra to by³a u mnie, g³owice da siê zrobiæ i przynajmniej co do jednej czê¶ci silnika bêdziesz mia³ pewno¶æ ale co do ca³o¶ci trzeba okre¶liæ koszty op³acalno¶ci .. jak bêdziesz kupowa³ silnik to szukaj raczej silnika c20ne z opla bêdzie tañszy i zwinniejszy a na dodatek pojedzie na osprzêcie z lanosa .. w razie chêci takiej przeróbki kontaktuj siê z Ziemniakiem on siê tego pewnie podejmie bez problemu ..
No i to jest w³a¶nie za³amka, tym wszystkim mechanikom u których by³e¶ wcze¶niej to powiniene¶ kazaæ zwróciæ kasê.
Nauczy³em siê po naprawie alternatora braæ od mechaników rachunki. ¯e niby mi potrzebne dla firmy czy do odliczenia bla, bla. Zawsze mam wówczas podstawe do zwrotu, a mechanik siê bardziej pilnuje.
powiniene¶ kazaæ zwróciæ kasê.
¶wiêta racja .. nie zrobili, nie powinni braæ kasy ...
Raczej bym w takim wypadku nie remontowal, tylko swapowal Najlepiej na C20NE
A co sadzicie o czyms takim
http://allegro.pl/item883...ny_panewki.html
Mechanik kaza³ mi szukac najlepiej samego wa³u bo reszta jest zdrowa:D
Aha i powiedzcie mi czy jest roznica miedzy ko³ami pasowymi jak mam klime i dla wersji bez... bo do konca nie wiem jak to tam jest co z czego napedzane
Ale to bez sensu. Nie wiadomo czy gora po dupie tez nie dostala, poza tym mech wezmie jakies chore pieniadze pewnie za zlozenie tego wszystkiego Swapuj na 2.0
Góra niby wpozasiu tak niby twierdzi a podoba mi sie ten facet... dosyc konkretny
Nie lubie bawic sie w przeróbki...
podliczylem ile mnie wal korbowy wyniesie i wyszlo mi
447z³ wa³ + panewki
280z³ rozrz±d z pomp± wody ( INA, GATES)
i jeszce kolo pasowe i uszcelki wa³u
kolo u¿ywke za 50 dyszek kupie a nowe za 170 a uszczelek na allegro nie znalazlem
bartek1008 raczej szukaj u¿ywanego bloku nie reanimuj tego .. g³owica jak dobra to siê przyda
RIPER ma racjê, jak ty tyle na tym je¼dzi³e¶, to to jest samobójstwo reanimowanie tego.