Graczem bÄdÄ câŚ
Witam,
Mam pytanie: Czy twardość paska rozrządu może odpowiadać za hałas emitowany z silnika?
Podobno im miekszy tym lepszy a im twardszy tym bardziej szumi?
Jakiej firmy polecacie paski?
Pozdrawiam
Nie słyszałem nigdy o różnych twardościach pasków rozrządu... nie sądzę, aby jacyś producenci produkowali specjalnie twarde bądź to miękkie paski. Markowe firmy to na pewno Contitech, Bosch, Goodyear (taki teraz mam), czy Gates (niestety ponoć często podrabiany).
A czy istniieje mozliwość, że pasek przesuwa się o milimetry na boki i może szorować o tą plastikową obudowe lub blok silnika?
Czy może też tak być, że pasek na kołach zębatych wałków rozrządu w 1,6 16V podnosi się i opada w ułamku sekundy, niepasując do zębów owych kół?
W końcu co się dziej z paskiem kiedy slinik jest na poziomie 90 stopni? rozciąga się bardzie czy kurczy, czy pozostaje bez zmian?
PS:Nikt, nawet mechanik nie potrafi rozgryźć probelu z moim Lanim - pisałem o tym w poście o Zgrzytach w silniku.
Załamka totalna....boje się żeby pasek się nie zerwał bo będzi tragredia
PS2:Mechanik mówi że pasek który mam jest bardzo twardy i że musi się "ułożyć"
[ Dodano: 2008-11-07, 17:04 ]
Czy może ktoś mi odpowiedzieć:
CZY naciąg paska czytaj za luźny/za mocno naciągnięty, może powodować taki dźwięk zzyczenia, tarcia balachy o blache?
Kol. odwiedził nie mechanika a osobę która się pod niego podszywa. 1 - pasek nie może schodzić z kół. 2 - pasek naciągamy pompą wodną do znacznika na napinaczu . 3 - napinacz i rolka pośrednia [ łożyskowanie ] idealna . 4 - dolne koło rozrządu nie powinno być nadmiernie zużyte . 5 - powierzchnie kół zębatych zarówno górnych jak i dolnego nie mogą nosić sladów wgnieceń , pęknięć , odkształceń ,itd. 6 - stan łożyskowania pompy wody idealny . to samo dotyczy koła zębatego pompy.
Byłem Dziś u innego mechanika a raczej w stacji napraw.
Podejrzewają źle naciągnięty pasek - chyba za mocno.
Powiedzieli że trzeba pasek wymienić bo nie da się naciągać tego samego?
Czy to prawda że w takim przypadku trzeba ten pasek wymienic na inny/nowy?
Tak i to nie tylko pasek ale pompę , rolkę , napinacz
Tak i to nie tylko pasek ale pompę , rolkę , napinacz
Wszystkie te czesci maja raptem tydzień , bo tydzien temu byly wymieniane, chce wymienic tylko pasek....
Tak i to nie tylko pasek ale pompę , rolkę , napinacz
Wszystkie te czesci maja raptem tydzień , bo tydzien temu byly wymieniane, chce wymienic tylko pasek....
Ja bym wymienił tylko pasek, podczas wymiany sprawdził bym czy przypadkiem nie padło jakieś łożysko.
Z rolkami i pompą nie powinno się nic stać jeżeli są to markowe produkty SKF czy INA sam pasek należy wymienić bezzwłocznie.
I powinno być OK, zawsze po ściągnięciu paska należy go wymienić i tyle mam nadzieję że nie kupowałeś części w KIMOTO bo ten sklep ma złą sławę, polecam pasek CONTITECH.
Tak jak ktoś napisał wcześniej pasek pewnie jest zbyt mocno naciągnięty i dlatego takie dźwięki z siebie wydaje.
Kilka osób już twierdzi, że ten pasek jest kiepski.
Kupiłem dziś PowerGrip angielski, kierunkowy pasek. Jak mechanik zdejmie stary pasek(pasek defakto który mam od tygodnia - Boscha)sprawdze rolki. Jeśli chodzi o rolkę napinająca to lekko mi dzisiaj szczenka opadła. Moja rolka napinająca from Germany było na opakowaniu napisane kosztowała coś koło 40 zł. Dziś w innym sklepie dowiedziałem się, że oryginalna kosztuje 115. Czyli jednym słowem kupiłem rozrząd z dupy.....
Sugerowałem się cenami z allegro: Na allegro zestaw kosztował około 160 złoty więc stwierdziłęm, że nie będe zamawiał z allegro jak w sklepie jest po 180.I to był mój błąd....nie sprawdziłem cen w najelepszej hurtowni w Łodzi.....
Mam nadziej, że tydzień użytkowania tych części nie wpłynia na to że będe musiał jeszcze raz wszystkiego wymieniać, jeśli będe musiał zmienić sam pasek albo pasek + napinacz(rolke).
Lanos jest dla mnie jak narazie never ending money spending story