ďťż

Graczem będąc…

Witam, silnik w lanim zdaje się brać dość sporo oleju, także przeszukałem forma i podsumowałem co należałoby sprawdzić.

- wykręcić świece, jeśli będą zabrudzone olejem to prawdopodobnie uszczelniacze zaworowe albo pierścienie

- ciśnienie na głowicy

- czy nie przytkało sie odpowietrzenie skrzyni korbowej

- czy któryś z kanałów odpływowych oleju z głowicy nie jest przytkany

- próba olejowa

Czy któreś ( poza świecami oczywiści ) zmusza do rozebrania silnika? Jakie wyniki tych wykonania tych punktów powiedzą mi, że "tam" jest ok albo już nie za bardzo? Zamierzam się wybrać do mechanika, tylko nie chciałbym żeby szukał po omacku i rozbierał do tego pół silnika. A może jeszcze coś powinienem sprawdzić? Widać kilka miejsc, w których sie silnik "poci", wycieków nie zauważyłem. Także majonezu nie widać, ani płynu też nie ubywa - znaczy jest tak, że po dłuższej jeździe ciągle mi spada jakiś 1cm poniżej min i się zatrzymuje. Mechanik mi powiedział, że najwyraźniej auto ma takie ciśnienie i jak nie ubywa więcej to tak zostawić.

Aha, z tego co czytałem próba olejowa brzmi dość groźnie - dużo to zachodu?

P.S. Co myślicie o ceramizacji? - http://www.ceramizer.pl/c...tpage/Itemid,1/


Na ceramizery szkoda kasy (już to przerabiałem) Lanosy tak mają zwłaszcza 16V. Jeżeli jest duży przebieg to może pomóc wymiana tłoków ,pierścieni,i uszczleniena zaworów ,często też prowadnice i zawory. Czyli nie połaca sie ingerować w silnik ze względu na koszty, lepiej dolać.
może uszczelka pod pokrywą zaworów ci cieknie. sprawdz. Koszt niewielki. samemu można wymienić:)
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •