Graczem będąc…
Witam.tak jak w temacie mam problem bo ubywa mi plynu chlodniczego ze zbiorniczka.jaka moze byc przyczyna???Plyn w zbiorniczku jest czysty i nic nie bulgocze.dzieki za wsparcie
Jesli nie ma wycieków w okolicy silnika lub wew auta z nagrzewnicy to prawdopodobnie czeka Ciê wymiana uszczelki pod g³owic± bo pu¶ci³a na p³aszczu wodnym i p³yn przedostaje siê do komory spalania i p³yn jest przepalany.
jak siê maj± spaliny? intensywno¶æ? kolor?
Do³±cze do temetu:
U mnie jest tak:
-Pod korkiem olejowym i p³ynu ch³od. nie ma mas³a - co znaczy³o by pewnie ¿e uszczelka
-Wycieków nie zauwa¿y³em
-Jak jest zimno - bo jest zima wiêc musi byæ zimno - wszystkie auta smrodza na bia³o
-Oleju w silniku nie przybywa.
Co to mo¿e byæ a p³ynu uby³o pó³ zbiorniczka w ci±gu 1,5 miesi±ca?
pS: co¶ ktos kiedy¶ mówi³ o sprawdzaniu twardo¶ci przewodów - tylko o co z tym chodzi
pS: co¶ ktos kiedy¶ mówi³ o sprawdzaniu twardo¶ci przewodów - tylko o co z tym chodzi
Zci¶nij palcami przewód na rozgrzanym silniku i zobacz czy jest twardy czy nie.
Nagrzewnica Ci siê nie poci?
[quote="Maniek"]czeka Ciê wymiana uszczelki pod g³owic± bo pu¶ci³a na p³aszczu wodnym i p³yn przedostaje siê do komory spalania i p³yn jest przepalany.
Maniek co¶ Ty siê tak napar³ na t± uszczelkê pod g³owic± jak p³yn dostanie siê do komory spalania gdzie panuje du¿e ci¶nienie gazów spalinowych, raczej odwrotnie gazy dostan± siê do uk³adu ch³odzenia i bêdziesz mia³ w uk³adzie "gejzery" Moja rada jest taka trzeba sprawdzic wszystkie ³±czenia opaski itp czy nie ma gdzie¶ wycieku. Wyciek mo¿e byæ niezauwa¿alny je¿eli na ³±czeniach przewodów bêdzie taki bia³y nalot to ¶wiadczy o tym ¿e w tym miejscu jest nieszczelno¶æ trzeba zmieniæ opaski lub je dokrêciæ. Je¿eli chodzi o tzw twardo¶æ przewodów to chodzi o miejsca w których opaska ¶ciska przewód. Wiadomo guma pod wp³ywem czasu traci sw± elastyczno¶æ wówczas trzeba po prosty skróciæ przewód o ten centymetr albo przesun±æ opaskê.
Czytaj ze zrozumieniem!
Napisa³em : Jesli nie ma wycieków w okolicy silnika lub wew auta z nagrzewnicy to prawdopodobnie czeka Ciê wymiana uszczelki pod g³owic±
Ca³a reszta to wirtualne domys³y! no chyba ¿e potrafisz postawiæ jednoznaczn± diagnozê patr±c siê na monitor i klikaj±c w klawiaturê
Gêste bia³e spaliny oznaczaj± wyciek i przedostawanie siê do komór spalania p³ynu ch³odniczego! To widaæ i czuæ
pS: co¶ ktos kiedy¶ mówi³ o sprawdzaniu twardo¶ci przewodów - tylko o co z tym chodzi
Zci¶nij palcami przewód na rozgrzanym silniku i zobacz czy jest twardy czy nie.
Nagrzewnica Ci siê nie poci?
przewody na ciep³ym silniku maj± byc miêkkie czy twarde
Miêkkie.
a gdy dym jest lekko szary, ale wywala te¿ jakby czarn± mokr± sadze to co?
Poszukaj postu o uszkodzonej uszczelce w lanku Emci - zobaczysz jaka dziura