ďťż

Graczem będąc…

Miałem nieciekawą przygodę pod koniec ferii. Autko lanos 1.5 16V
Zaczęły się problemy ze skrzynią biegów - nie chciały wchodzić biegi (z bardzo dużym oporem je wrzucałem). Zlokalizowałem, że jest duży luz na mech. zmiany biegów. Udałem się do mechanika lecz w czasie jazdy, gdy stanąlem na skrzyżowaniu sprzęgło dawało się wcisnąć do połowy. Wiadomo, zbladłem... Mech. powiedział że sprzęgło, docisk i łożysko do wymiany. Myślę - ok w końcu to lanos - części nie takie drogie. Mech. powiedział że auto będzie gotowe na następny dzień. Przyjeżdżam do niego rano i dowiaduje się... że sprzęgło które zamówił nie pasuje bo lanos ma skrzynie z modelu 8V!!! Stan przed zawałowy mnie ogarnął, bo czegoś takiego sie nie spodziewałem
(mechanik mówił ze tak fabrycznie założyli bo nie było widać żeby była skrzynia ruszana)

Chłopaki !!! co mi na ten temat powiecie?

Proszę was serdecznie podzielcie się ze mną waszymi spostrzeżeniami - co mam zrobic !?

Pozdrawiam - wasze zdrowie

Regulamin - stosuj tagi!!


Pierwsze spostrzeżenie - nie ma tagu w temacie. Popraw.
edit: Moderator już to zrobił
sory - pierwszy raz piszę. przymknijcie oko na małe błędy
zamówił, wstawił - ale dziwne chyba jest że mam inną skrzynię niż powinienem mieć ?

[ Dodano: 2009-02-12, 20:44 ]
Chciałbym usłyszeć zdanie kogoś kto się zna i ma pojęcie.


Wiele słyszałem już na daewoo szczególnie od innych co nie mieli przyjemności nimi jeździć ale takiego czego to nie.
Szczerze? Mnie też to dziwi. Skrzynia biegów do lanosa to dla mnie po prostu skrzynia biegów do lanosa. A różnica między 1,5 8V a 1,5 16V to już w ogóle...
Ale tak mi się tylko wydawało i nie chciałem gafy palnąć.

[ Dodano: 2009-02-12, 21:05 ]
http://www.apcar.com.pl/o...34468969&alfa=S
Tutaj jest w ofercie po prostu "skrzynia biegów lanos", czyli tak, jak myślałem.
Szczerze? Mnie też to dziwi. Skrzynia biegów do lanosa to dla mnie po prostu skrzynia biegów do lanosa. A różnica między 1,5 8V a 1,5 16V to już w ogóle...
Ale tak mi się tylko wydawało i nie chciałem gafy palnąć.

> przelozenia przekladni glownej dla silnikow
1,4; 1,5- wynosi - 4,176 (czyli skrzynie maja takie same przelozenia)
-1,6 - wynosi - 3,722

-Wymiary okladzin ciernych
>srednica zewnetrzna dla silnikow;
-1,4 SOHC-184 mm
-1,5 SOHC-200mm
-1,5/ 1,6 DOHC-215mm

-Srednica wewnetrzna
-1,4-SOHC- 127,5mm
-1,5 -SOHC -134mm
-1,5/1,6 DOHC- 145mm

- grubosc tarczy-7,65mm

>no różnice są , ale taka gafę z ta skrzynia by w fabryce strzelili
Właśnie też doczytałem, że sprzęgła się różnią - są trzy rodzaje: DOHC, SOHC oraz 1,4.
Z tym, ze kazde z tych sprzegiel chyba powinno pasowac, bo skrzynia jednak jest ta sama, roznia sie ewentualnie przelozeniami, ktore nie maja tu nic do rzeczy
Podejrzewam ze mech sie wystraszyl poprostu, ze tarcza za duza i ze sie nie zmiesci, dlatego kazal wymienic Jezeli sie myle, niech mnie ktos poprawi
Ale silniki są inne, a sprzęgło jest między silnikiem a skrzynią - na tym cały pic polega
Ale kola zamachowe sa te same o ile mi wiadomo
Z tym, ze kazde z tych sprzegiel chyba powinno pasowac, bo skrzynia jednak jest ta sama, roznia sie ewentualnie przelozeniami, ktore nie maja tu nic do rzeczy
Podejrzewam ze mech sie wystraszyl poprostu, ze tarcza za duza i ze sie nie zmiesci, dlatego kazal wymienic Jezeli sie myle, niech mnie ktos poprawi

to ze przełożenia nie maja w tym momencie nic do rzeczy to wiadomo

>rzeczywiście może tak być ze majster się wystraszył ze tarcza jest za duża i się nie zmieści
> ale ma przecież stara tarcze powinien ja pomierzyć i wszystko by się wyjaśniło, chyba ze była już wcześniej tez wymieniana
w nexi jest tak samo 8V i 16V mają skrzynie F16 lecz inne sprzęgła
dzieki panowie za rozpatrzenie mojego problemu. a jak myslicie, czy w duzym stopniu ta skrznia oslabia osiagi lanka
Yyy... Ale jaka skrzynia, skoro wszystkie są takie same?
Niezupelnie takie same, ale NIE roznia sie wiele, wiec na osiagi az tak nie wplywaja
Dzięki chopaki za wasze wypowiedzi
w sumie na IV biegu 160 km/h ciagnał i jeszcze by poszedł to chyba nie jest źle

myślałem że ma to jakiś wpływ bo np. na 1 i 2 biegu jest ospały i słabo sie wkręca ale gdy mu 3 i w góre zapakuje to idzie malinowo.

mam VGIS'a ze zmienną geometria dolotu i mój mech twierdzi że ospalośc mozę być dlatego żę sie w srodku pokrzywił ten kolektor. jezdziłem na gazie ale te strzaly mnie do nerwicy doprowadzaly wiec nie jezdze

A jakby wyjąć bebechy ze srodka ssącego ? co o tym myslicie ?
3-ka jest elegancka wlasnie w tych autach Najfajniejszy bieg
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •