ďťż

Graczem będąc…

Właśnie zabieram się za wymianę uszczelki pod głowicą i wymianę rozrządu. Byłem w sklepie i spotkała mnie następująca niespodzianka: w katalogach (m.in. Rouville) nie ma silników 1.5 16V, tylko 1.6 16V - typy silników A15SMS a ja mam A15DMS. Trochę wydaje mi się niemożliwe żeby silniki 1.5 i 1.6 miały taki sam rozrząd i uszczelkę...


Uszczelka pod głowicę przy silniku A15DMS ma nr kat 96181218. Dla A16DMS jest to 96103003 (katalog Daewoo podaje jeszcze 96391436, ale nie wiem czy poprawny).
Co do rozrządu to 1.5 16V i 1.6 mają identyczny... podobnie jak i pompę wody
Pietro, dzięki. Plusik poleciał
Pietro, dzięki. Plusik poleciał

Dzięki Dla pewności pytałem się przed chwilą w InterCarsie i sprzedawca potwierdził, że są różne numery uszczelek dla 1.5 16V i dla 1.6 16V... Ciekawe jest tylko to, że jednak w katalogu na stronie Elring'a zarówno dla A15DMS jak i A16DMS uszczelka jest taka sama - nr katalogowy Elring 825.345 Zgłupieć można...


Ale silniki 1.6 mają oznaczenie A16SMS a nie DMS... chyba
Ale silniki 1.6 mają oznaczenie A16SMS a nie DMS... chyba

Nie, 1.6 mają na 100% oznaczenie A16DMS. Dla silników SOHC jest SMS, a dla DOHC jest DMS

Dzięki za plusika Dla pewności pytałem się przed chwilą w InterCarsie, oraz w innej hurtowni i sprzedawcy potwierdzili, że są różne numery uszczelek dla 1.5 16V i dla 1.6 16V... Ciekawe jest tylko to, że jednak w katalogu na stronie Elring'a zarówno dla A15DMS jak i A16DMS uszczelka jest taka sama - nr katalogowy Elring 825.345 Faktycznie zgłupieć można... To chyba dlatego, że silniki A15DMS nie były specjalnie popularne na zachodzie i katalogi tego nie uwzględniają...
Wczoraj wieczorem razem z kumplem-mechanikiem zdjęliśmy głowicę. Na szczęście nie potwierdził się najczarniejszy scenariusz, czyli płyn w oleju. Lało się po silniku między trzecim i czwartym cylindrem oraz wokół pompy wodnej.
Mam jeszcze takie pytanko: czy to prawda że uszczelkę pod głowicą zakłada się bez silikonu?
Cytat: Mam jeszcze takie pytanko: czy to prawda że uszczelkę pod głowicą zakłada się bez silikonu?

TAK prawda
Do uszczelki pod głowicą nie można dawać sylikonu jedynie co można dać to LOCTITE do wklejania uszczelek głowic
j.w. za Bourne'm
Trochę to trwało, bo robiliśmy auto tylko popołudniami, dodatkowo czekałem na niektóre części, ale wczoraj auto już złożyliśmy.
Wymienione:
- uszczelka pod głowicą
- uszczelka pod kolektor wydechowy
- uszczelka pod kolektor ssący
- uszczelka pod pokrywę zaworów
- wszystkie śruby głowicy
- uszczelniacze na wałkach rozrządu
- pasek rozrządu
- rolka
- napinacz
- pompa wody
- uszczelniacz na wał od strony rozrządu (pocił się)
- termostat z obudową
- olej (castrol) + filtr
- płyn chłodniczy

To chyba już wszystko, myślę że o niczym nie zapomniałem
Koszt całkowity (części plus robota plus browar) to około 800, dokładnie już nie jestem w stanie ustalić.
To była pierwsza tak poważna awaria auta od nowości, mam nadzieję że teraz będzie mi znów służył bezawaryjnie.
Koszt całkowity (części plus robota plus browar) to około 800, dokładnie już nie jestem w stanie ustalić.

No to cenowo wyszło naprawdę nieźle... pojechałbyś z tą robotą do ASO to byś poczuł prawdziwy smak posiadania Lanosa
do ASO sie nie jeździ
do ASO sie nie jeździ

Też tak od dawna twierdzę ASO to zło!
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •