Graczem będąc…
hej mam pytanie, po wymianie uszczelki pod g³owic± trzeba dokreciæ ¶ruby? a jak kto¶ tego nie zrobi jaka mo¿e byc przyczyna i konsekwencje? prosze o podpowiedzi pozdrawiam
obecne konstrukcje i materia³y z których s± zrobione uszczelki nie wymagaj± dokrêcania po ilu¶ tam km jak to siê robi³o kiedy¶ w du¿ych fiatach
hej. mam pytanko, po wymianie uszczelki pod glowic± trzeba dokrecic sruby! i mam pytanie jak ktos tego nie zrobi jaka moze byc przyczyna i konsekwencje? prosze o podpowiedzi;] pozdrawiam
Przyczyna mo¿e byæ taka ¿e znowu bêdziesz wymienia³ uszczelkê,ró¿ne s± szko³y jedni dokrêcaj± a inni nie ja ostatnio wymienia³em i po 1000km dokrêci³em i sporo jeszcze posz³o oko³o 20stopni.Dokrêcisz bêdziesz spokojny nie dokrêcisz bêdzie ryzyko.
ja te¿ dokrêca³em i te¿ jeszcze posz³o w kadecie nie dokrêca³em i po jakim¶ czasie by³y wycieki
konsekwencje sa nastêpuj±ce:
kompresji mo¿e nie byæ,p³yn mo¿e byæ wymieszany z olejem.jak masz mo¿liwo¶æ to dokrêæ kluczem dynamometrycznym
Konsekwencje mog± byæ takie jakie opisa³ przedmówca. Mój kolega po wymianie uszczelki i planowaniu g³owicy dokrêca³ kluczem dynamometrycznym - najpierw dokrêci³ lekko pilnuj±c kolejno¶ci ¶rub, a pó¼niej ju¿ z odpowiednim momentem zgodnie z instrukcj±. Do dzi¶ jest po przebiegu 30kkm jest wszystko ok.
wg. Bujañskiego:
-dokrêca siê ¶ruby momentem 25 Nm
-dokrêcasz kolejno o k±t 60° kolejne 60° jeszcze raz 60° i na koniec o 10°