Graczem bÄdÄ câŚ
Witam!
Ostatnio podczas jazdy poczułem dziwny zapach (jakby palonego oleju lub gumy) i zauważyłem że z przednich wywietrzników i tych pod przednią szybą wydobywa się lekki dymek. Po otworzeniu klapy okazało się że przewód (zaklejony prowizorycznie taśmą) jest pęknięty. Moje pytanie: jak nazywa się ten element i za co jest odpowiedzialny (i czym grozi jazda bez jego wymiany)? Dodatkowo zauważyłem też pęknięcie na jednym z zagięć rury, prowadzącej do filtra powietrza (widać to pęknięcie na fotce). Jeśli ktoś wymieniał, to z jakim wiąże się to kosztem? Czy uszkodzenie przewodu wcześniej wymienionego może powodować, że olej trafia do silnika i jest palony? (zauważyłem dosyć niski poziom na bagnecie)
Z góry dzięki za odpowiedź

Moje pytanie: jak nazywa się ten element i za co jest odpowiedzialny (i czym grozi jazda bez jego wymiany)?
Jest to tzw. przewód odpowietrzenia silnika, inaczej odma olejowa. Jego koszt jest niewielki i powinieneś go wymienić. Przede wszystkim opary (niekoniecznie zdrowe) wydobywające się z silnika będą uciekały tym przewodem i będziesz czuł to w samochodzie, po drugie mogą czasami wystąpić problemy z nierówną pracą silnika, gdyż przewodem może być zasysane niefiltrowane powietrze. Koszt odmy to zazwyczaj kilkanaście zł (np. tutaj), a koszt przewodu filtra powietrza to ok. 40-50 zł (np. tutaj). Przy czym ten drugi przewód jest w tej cenie od razu z nowym czujnikiem temp. powietrza zasysanego.
Dziękuję za cenne rady!
Pozdrawiam!
czy na ta odme mozna zalozyc filtr odmy,jest to dla poprawienia dynamiki lub cos takiego.
czy na ta odme mozna zalozyc filtr odmy,jest to dla poprawienia dynamiki lub cos takiego.
Można założyć taki filtr, ale jeżeli nie przerabiasz układu dolotowego i nie budujesz dolotu typu CAI, to nie ma to najmniejszego sensu. Sam filtr na odmę dynamiki Tobie nie poprawi.
Czy wymiana odmy olejowej wiąże się ze spuszczaniem oleju z silnika? Czy wystarczy po prostu odłączyć wąż i go wymienić?
grigor80, odłączasz wąż i wymieniasz go na nowy. Bez spuszczania oleju z silnika.
Pietro, dzięki za pomoc (niepierwszą już). powiedz mi tylko, czy te obejmy na końcach węża łatwo się ściąga? Jak działają te zaciski i jak je zdjąć? Wiem, że pewno niektórzy mają ze mnie teraz niezły ubaw, ale po prostu nie ściągałem takich i nie wiem czy uda mi się to zrobić bezproblemowo (nie mogę teraz sprawdzić bo nie mam auta pod domem).
czy te obejmy na końcach węża łatwo się ściąga?
Łatwo, tylko warto zaopatrzyć się w dwie pary kombinerek, albo jakieś szczypy i kombinerki. Te "uszy" trzeba razem ścisnąć i trzymając je ściśnięte po prostu ściągnąć jedną i drugą obejmę w kierunku środka odmy. Potem zdejmujesz odmę, ściągasz z niej obejmy, przekładasz na nową odmę i nasuwasz ją na miejsce starej i analogicznie montujesz obejmy
Kombinerki wystarcza, tam sa male te obejmy
Proszę mi powiedzieć czy w tym przewodzie odpowietrzania silnika powinien pojawić się w śladowych ilościach olej silnikowy, oraz czy występuje w nim większe ciśnienie?
cisnienie nie wielkie olej tak
jakieś szczypy i kombinerki najlepsze sa obcęgi