Graczem bÄdÄ câŚ
Witam. Od jakiegoś czasu jestem szczęśliwym posiadaczem Deawoo Lanos 1,6. Wszystko w aucie jest ok ale nurtuje mnie jedna rzecz. Wskazówka temp zawsze jest w tym samym miejscu. Mniej więcej w połowie niezależnie czy auto stoi na biegu jałowym czy jadę w trasie. Wentylator nigdy się nie włącza. Góra chłodnicy zawsze gorąca a dół zimy. Będę wdzięczny za pomoc.
1. Przeczytaj regulamin. Zastosuj [TAG]
2. Ale co? Jak wyłączysz silnik dalej stoi mniej więcej w połowi? Wskazówka temperatury w lanosie po rozgrzaniu silnika powinna się znajdować ok 1- 2 mm poniżej środkowej kreski na wskaźniku. To jest jego optymalna temperatura pracy.
Chciałbym tylko się dowiedzieć czy takie coś jest normalne ( nigdy się ni załącza wentylator, chłodnica w połowie ciepła a w połowie zimna ).
Napisałem Ci, że rozgrzany silnik jest wtedy gdy wskazówka jest 1 - 2 mm poniżej środka skali.
Figur doskonale zrozumiałem co napisałeś. Wciąż jednak nie wiem czy nie powinienem się przejmować faktem iż a aucie nigdy się nie załącza wentylator ( nigdy odkąd zakupiłem auto ) oraz czy naturalne jest iż nagrzewa mi się tylko połowa chłodnicy ( górna ). Dolna jest zawsze zimna.
Skoro silnik ma optymalną temperaturę nie ma sensu by wentylator się załączał. Według mnie. Co dochłodnicy to pewnie masz układ zapowietrzony. Chociaż nie wiem jak jest u mnie. Jakoś się nigdy chłodnicy nie tykałem
Skoro silnik ma optymalną temperaturę nie ma sensu by wentylator się załączał. Według mnie.
Żeby silnik utrzymywał optymalną temperaturę to wentylator chłodnicy musi się włączać bo w innym przypadku to płyn by się gotował w dość szybkim czasie.
Cytat: czy naturalne jest iż nagrzewa mi się tylko połowa chłodnicy ( górna )
Normalne to nie jest i ja też powiedziałbym, że to zapowietrzona chłodnica. A co do nie włączania się wentylatora, może się załącza tylko w czasie jazdy i nawet o tym nie wiesz, bo chyba nie jeździsz na jakichś specjalnie krótkich trasach, że nawet nie ma się okazji załączyć.....??
Żeby silnik utrzymywał optymalną temperaturę to wentylator chłodnicy musi się włączać bo w innym przypadku to płyn by się gotował w dość szybkim czasie.
Właśnie, że nie. Jeżeli wystarczy odprowadzanie ciepła przez samą chłodnice, wentylator się nie włączy. W Astrze np włącza się okresowo gdy temp silnika jest już za wysoka. W korkach gdy temp. podchodzi do max wartości na skali.
U mnie wskazówka buja od optymalnej w dół do drugiej białej kreski. Wymieniony termostat, płyn chłodniczy, układ odpowietrzony nawet regulacja instalacji LPG nie pomogła.
ja też tak mam ale raz usłyszałem wentylator więc działa ,a mam pytanie kłóciłem się z kolegą bo twierdził że LPG ma niższą temperaturę spalania i silnik się tak bardzo nie nagrzewa jak na BP.mam rację???
Raczej wyższą temperature .
no i to mu tłumaczyłem ,a zresztą silnik i tak zawsze nagrzewa się do optymalnej temperatury
U mnie oba wentylatory śmigają ,też miałem obawe że nie chodzą bo wskazówka dochodzi do temp. optymalnej i ani drgnie.Jedno mnie zastanawia,mianowicie czy ten drugi jest wspomagający i ma się kręcić tylko jak główny nie wydala czy jednak dwa mają się kręcić razem?
ma się kręcić tylko jak główny nie wydala dokladnie tak
No to jaka jest przyczyna że kręcą się dwa? Jakieś machloje w elektryce?Nie przeszkadza mi to ale chyba trzeba to sprawdzić
Witam. Od jakiegoś czasu jestem szczęśliwym posiadaczem Deawoo Lanos 1,6. Wszystko w aucie jest ok ale nurtuje mnie jedna rzecz. Wskazówka temp zawsze jest w tym samym miejscu. Mniej więcej w połowie niezależnie czy auto stoi na biegu jałowym czy jadę w trasie. Wentylator nigdy się nie włącza. Góra chłodnicy zawsze gorąca a dół zimy. Będę wdzięczny za pomoc.
Sprawdź ilość płynu może jest mało :-)
Witam. Od jakiegoś czasu jestem szczęśliwym posiadaczem Deawoo Lanos 1,6. Wszystko w aucie jest ok ale nurtuje mnie jedna rzecz. Wskazówka temp zawsze jest w tym samym miejscu. Mniej więcej w połowie niezależnie czy auto stoi na biegu jałowym czy jadę w trasie. Wentylator nigdy się nie włącza. Góra chłodnicy zawsze gorąca a dół zimy. Będę wdzięczny za pomoc.
To normalne w lanosach u mnie tez tak jest i nie masz czym się przejmować, po prostu układ w tych autach jest tak skonstruowany, tez to zauważyłem po zmianie auta bo w poprzednim Escorcie to na każdym skrzyżowaniu kręcił mi się wentylator zwłaszcza latem, a w lanosie wręcz odwrotnie.
kalvi jak masz klime to masz drugi wentylator.. Ja nie mam i mam jeden
A lanosy maja bardzo wydajny układ chłodzenia i jakie by nie były upały to trzyma temperature. U mnie jak auto ma 11 lat i od początku w rodzinie to nie pamiętem czy wogółe wentylator kiedyś się włączył.
U mnie też podobna sprawa z wentylatorem wskazówka temp. dochodzi max. do połowy (na postoju i w czasie jazdy) i dalej ani rusz, wentylatora jeszcze nie słyszałem żeby chodził Czy w matizach też to ma tak wyglądać?
W mietku moich rodziców jest identycznie. Więc pewnie tak ma wyglądać.
tak koledzy.. w Du jeśli silnik osiągnie optymalna temp. to już ją utrzymuje
mi w lanosie raz sie włączył wentylator na światłach po ostrej jezdzie na trasie... wskazywało sporo ponad pół i wentrylator i spadło do połowy - normal
tak koledzy.. w Du jeśli silnik osiągnie optymalna temp. to już ją utrzymuje
No to na pewno nie mój :/ mój lata do optymalnej i w dół. I tak w kółko nawet po 50 km trasą mniej więcej cały czas 90-120 km/h.
Termostat wymieniłem.
zatorek napisał/a:
tak koledzy.. w Du jeśli silnik osiągnie optymalna temp. to już ją utrzymuje
No to na pewno nie mój :/ mój lata do optymalnej i w dół. I tak w kółko nawet po 50 km trasą mniej więcej cały czas 90-120 km/h.
Jak to mówią: Wyjątek potwierdza regułę
No to na pewno nie mój :/ mój lata do optymalnej i w dół. I tak w kółko nawet po 50 km trasą mniej więcej cały czas 90-120 km/h.
a to ciekawe.. ale tam spada nawet podczas jazdy??
Mi w mietku zawsze wskaźnik pokazuje "za pięć dwunasta" bez względu w jakich warunkach jadę. Po prostu ten typ tak ma. A wentylator słyszałem dopiero kilka razy.