ďťż

Graczem będąc…

mama do was pytanie gdzie powinna byc wskazówka temperatury prawidłowow lanosie 1,5 16v bo nie wiem zbytnio bo cały cz mi skacze jak stoje dojdzie do połowy ale gdy tylko ruszę po chwili spada na dół do pierwszej kreski prosze o pomoc


Termostat do wymiany
Termostat został wymieniony razem z płynem chłodzącym
To wymień na sprawny.[ nie za 5 PLn ]


wymieniłem na sprawny kupiłem z krafta za 27zł więc nie powinien sie zaciąć
wymieniłem na sprawny kupiłem z krafta za 27zł więc nie powinien sie zaciąć

Niestety często zdarza się, że termostat jest niesprawny... nawet nowy zakupiony w sklepie... Najlepsze opinie, jeżeli chodzi o jakość, mają termostaty Wahler i Vernet.
Czyli mówicie ze to termostat czy jakieś inne przyczyny mogą sprawić ze on tak wariuje bo tez mam objaw ze zimny silnik nie zapala od razu muszę go troche kręcić ale nie mam zadnych błędów bo z czytywałem kody błędów i nic nie pokazało
Chyba, że to jeszcze któryś z czujników temperatury... tylko, że są, jak dobrze pamiętam, dwa - jeden odpowiada za informacje o temperaturze trafiające do ECM, a drugi za wskazania temperatury na zegarach.
Może dziwne pytanie zadam - płyn chłodzący nie ubywa w nadmiernych ilościach?
nie, płyn jest ok sprawdzam codziennie. Stan jest taki sam. wymieniony był tydzień temu nawet nie cały i od tego czasu sprawdzam codziennie rano, ale jak by był szczelony jeden z czujników to komputer pokazał by błąd, przynajmniej tak mi się wydaje, ale mogę się mylić. A gdzie mniej więcej mieszczą się te czujniki?
nie, płyn jest ok sprawdzam codziennie. Stan jest taki sam. wymieniony był tydzień temu nawet nie cały i od tego czasu sprawdzam codziennie rano, ale jak by był szczelony jeden z czujników to komputer pokazał by błąd, przynajmniej tak mi się wydaje, ale mogę się mylić. A gdzie mniej więcej mieszczą się te czujniki?

Pietro nie bez powodu zadał pytanie o płyn i jego stan, u mnie jak ciężko zapalał i wskaźnik wariował padnięta była uszczelka pod głowicą. No ale jak stan płynu bez zmian to raczej z nią wszystko ok.
Strzelone czujniki nie koniecznie wywalają błąd na komputer. Pomacaj oba czujniki i spryskaj styki preparatem czyszczącym i wypierającym wilgoć. Obmacaj też rano na zimnym silniku węże od ogrzewania czy termostat prawidłowo kieruje obieg. Najpierw na mały a później po rozgrzaniu na chłodnicę czyli duży. Odpowiednie węże powiny byc ciepłe. Najpierw z małęgo obiegu a późiej z dużego obiegu. Jeżeli oba rozgrzewają się w tym samym czasie to termostat się blokuje.
Możesz też sprawdzić świece czy któraś nie jest zaolejona lub mokra.
czujniki są obok siebie pod kolektorem ssącym jeśli poluzujesz pasek od alternatora zdejmiesz go i odegniesz alternator w strone pasażera to bez problemu je kluczem zdejmiesz tzn troszkę gimnastyki to wymaga, albo kanał

ten bliżej alternatora idzie na wskaźnik ten kawałeczek dalej idzie do ECU
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •