Graczem będąc…

Witam wszystkich

Niestety po 2 miesi±cach przyjemnej jazdy Lanosem zaczê³y siê problemy. Najwiêkszy z nich to chyba wyciek oleju z silnika. Poniewa¿ silnik by³ nieco zabrudzony i nie da³o rady zlokalizowaæ sk±d wyp³ywa p³yn uda³em siê na myjnie gdzie umy³em silnik - by³o to wczoraj. Natomiast dzisiaj przyst±pi³em do poszukiwañ ¼ród³a wycieku.
Sk±d leci widaæ na zdjêciach poni¿ej. I teraz moje pytanie jak to miejsce mo¿na okre¶liæ fachowo - np wyciek oleju spod kolektorów uk³ady wydechowego czy mo¿e miejsce to nosi inna nazwê - proszê o podanie jak konkretnie nazywa siê to miejsce.

Proszê o SZACUNKOWE PRZYK£ADOWE okre¶lenie ile naprawa takiego wycieku mo¿e kosztowaæ ( czy mam siê nastawiaæ na kwotê oko³o 1000 czy mo¿e na 500 pln)

Proszê te¿ o okre¶lenie czy naprawa tego jest bardzo pilna czy mo¿e mogê jeszcze po¶migaæ bez ³atania tego miejsca.


Trochê ma³o widaæ. Mo¿esz jako¶ dok³adniej opisaæ sk±d to leci? Bo zdjêcie ma³o obrazuje. Wygl±da na uszczelniacze wa³ków rozrz±du, ale nie dam sobie nic za to obci±æ.
Doda³em 2 ma³e opisy na zdjêciu - mam nadzieje ze nieco siê wyja¶ni
Wygl±da jakby ciek³o z pod g³owicy. Je¶li tak to koszt naprawy ok 400 z³.


Doda³em 2 ma³e opisy na zdjêciu - mam nadzieje ze nieco siê wyja¶ni [url=http://images44.foto...70m.jpg]Obrazek[/URL]

Poki nie zostaja slady oleju na asfalcie i cie nie denerwuje brudny silnik to mozna smigac.

Poki nie zostaja slady oleju na asfalcie i cie nie denerwuje brudny silnik to mozna smigac.

No w³a¶nie nieco kapie - pozostawiaj±c samochód na parkingu na oko³o 20 minut pod samochodem widaæ kropelkê oleju.
Natomiast cz³owiek ze stacji diagnostycznej poinformowa³ mnie ¿e w przypadku zatrzymania i kontroli policyjnej czeka mnie mandat 400 pln + zabranie dowodu rejestracyjnego, nie wspominaj±c o tym ¿e nie przejdê nastêpnego przegl±du. Pilnie ¶ledzê na bagnecie ilo¶æ oleju jednak niestety trzeba bêdzie odwiedziæ mechanika

A mo¿e jest jaki¶ sposób typu silikon wysoko temperaturowy którym mogê to zalepiæ bez rozkrêcania silnika ?
czeka mnie mandat 400 pln + zabranie dowodu rejestracyjnego,
Bla, bla bla Niech gada zdrow, bylbym chyba bankrutem <jak wiekszosc uzytkownikow starych Opli> gdyby tak bylo
czeka mnie mandat 400 pln + zabranie dowodu rejestracyjnego,
Bla, bla bla Niech gada zdrow, bylbym chyba bankrutem <jak wiekszosc uzytkownikow starych Opli> gdyby tak bylo

Nie wiem jaki mandat mo¿na dostaæ ale z samochodu nic wyciekaæ nie mo¿e. Faktycznie DR mo¿na straciæ a badania siê przechodzi gdy diagnosta nie 'zauwa¿y' lub po wymianie uszczelek. Nie ¿adne bla bla bla tylko policja nie sprawdza tego w ososbówkach, przynajmniej ja nie czyta³em , nie s³ysza³em, nie spotka³em siê z takim przypadkiem, w przeciwieñstwie do aut firmowych.( bus, tir itp)
tylko policja nie sprawdza tego w ososbówkach
Otoz o to mi chodzilo wlasnie Przepis jest, wlasciwie martwy
A przeglad? Zalezy od diagnosty - u mnei cieklo i z 2.0 i z 2.5 <miska - standard w Oplach> i zaden slowa nie powiedzial ;P
Je¶li nie wybierasz siê w jakie¶ dalsze trasy typu wakacje za granic± to olej to i kontroluj stan oleju i czy siê majonez pod korkiem nie robi.
Mi te¿ lecia³o z uszczelki pod g³owic± a, ¿e wybiera³em siê na wakacje to postanowi³em naprawiæ problem. Oddaje autko do mechanika mechanior mówi autko ma ju¿ ponad 100k km wiec przy okazji jak siê otwiera silnik trzeba zrobiæ te¿ uszczelniacze na zaworach mówiê ok jak trzeba to trzeba (wcze¶niej auto pali³o jakie¶ 0,5l na 13-14k km). Autko zrobione przy okazji zalane olejem 10w40 (wcze¶niej 5w/40) bo podobno mia³o to uspokoiæ moje popychacze. Teraz auto nie do¶æ, ¿e pali wiêcej oleju ni¿ pali³o to popychacze jak stukaj± tak stukaj±, fakt prawie nie by³y s³yszalne przy odbiorze od mechaniora ale oleju mia³em powy¿ej max na bagnecie jak siê zbli¿y³o to max znowu siê odezwa³y. Nie wiem co go¶æ narobi³, z³e uszczelniacze zastosowa³ czy co ale siê porz±dnie zdenerwowa³em. A tak w ogóle nie wiecie czemu jak mam powy¿ej max oleju to popychacze s± du¿o cichsze a jak ju¿ max to graj± jak orkiestra ?
kolego podobny mia³em wyciek u mnie to by³a uszczelka pod deklem klawiatury koszt uszczelki 25 z³ wymiana samemu u mnie siê uspokoi³o sprób€j najpierw tego

http://daewooforum.pl/viewtopic.php?t=8810
Witam

Dla mnie zdjêcie jest troszkê niecytelne (za du¿y zoom ), hm... A nie cieknie tak przypadkiem z okolic rozrz±du (simering) (tj. Kolega Figur sugerowa³)
A nie cieknie tak przypadkiem z okolic rozrz±du (simering a gdzie nad kolektorem wydechu jest simering? Najwiêkszy z nich to chyba wyciek oleju z silnika sprawdz czy nie leci z pod pokrywy zaworow to najbardziej typowe miejsce. Jesli olej pojawia sie nizej to juz uszczelka pod glowica
u mnie tak ciek³o z pod zaworów ¿e c³y blok mia³em mokry
A nie cieknie tak przypadkiem z okolic rozrz±du (simering a gdzie nad kolektorem wydechu jest simering? Najwiêkszy z nich to chyba wyciek oleju z silnika sprawdz czy nie leci z pod pokrywy zaworow to najbardziej typowe miejsce. Jesli olej pojawia sie nizej to juz uszczelka pod glowica

Przepraszam za wprowadzenie w b³±d...chcia³em dobrze, wysz³o jak zawsze
Nowe fakty / wskazówki.
Znalaz³em fotkê na które mogê ja¶niej pokazaæ sk±d jest wyciek - na rysunku miejsce wycieku zaznaczone jest CZERWONYM kó³kiem ze strza³ka. Zatem ponawiam pytanie - jak nazwaæ miejsce wycieku oraz na czym bêdzie polega³a naprawa - co trzeba ¶ci±gn±æ, rozkrêciæ, wymieniæ. Przy okazji co mo¿na by zrobiæ z innych rzeczy przy okazji otwarcia silnika ( o ile otwarcie silnika jest konieczne dla naprawy tego wycieku ) np planowanie, uszczelniacze zaworów, pier¶cieni itp. Silnik SOHC o przebiegu 190 000 km od 2003 na gazie. Chce oddaæ samochód do mechanika, a maj±c informacje o których wspomina³em powy¿ej mo¿e uniknê próby naci±gniêcia ( lepiej siê zabezpieczyæ przed takim przypadkiem )

Poza tym jak widaæ na rysunku silnik podzieli³em kreskami na czê¶ci (1,2,3,4) - jeste¶cie w stanie podaæ mi jak nazywaj± siê te czê¶æ:
1)........
2)........
3)........
4)........

Pozdrawiam
Alvarez


jesli sa to niewielkie wycieki to olej to koszt jest raczej spory
1. Pokrywa zaworow
2. Obudowa walka rozrzadu
3. Glowica
4. Blok

@darek71; uszczelki pod glowica raczej nie powinno sie olewac
przebieg masz 190000 ty¶. napisz jeszcze na jakim oleju je¼dzisz bo je¿eli lejesz syntetyk to najtañszym kosztem mo¿na by by³o przej¶æ na pó³syntetyk w ostateczno¶ci na minera³ ale przy tym przebiegu minera³u nie polecam
przebieg masz 190000 ty¶. napisz jeszcze na jakim oleju je¼dzisz bo je¿eli lejesz syntetyk to najtañszym kosztem mo¿na by by³o przej¶æ na pó³syntetyk w ostateczno¶ci na minera³ ale przy tym przebiegu minera³u nie polecam
Super A jak Ci cieknie chlodnica, to pewnie dolewasz uszczelniacza? A jak zacznie palic olej, to najlepiej dolac Motodoktora? Najtansze rozwiazanie
nie chodzi o to tylko s± ró¿ni ludzie i ka¿dy inaczej dba o samochód ja mam nubirê od nowo¶ci przejechane ma 170ty¶ i je¿d¿e na syntetyku ale o samochód dbam a s±siad ma lanosa i mia³ za przeproszeniem w dupie wymiany p³ynów ¶wiec kabli itd. jak auto je¼dzi³o to je¼dzi³ po prostu nie dba³ o samochód ma przejechane o 20ty¶ mniej ode mnie i silnik ma tak rozpieporzony ¿e leje minera³ bo na remont by musia³ daæ ze 2ty¶ albo i lepiej. chodzi tu o to ¿e nigdy nie wiadomo jak poprzedni w³a¶ciciel dba³ o samochód
napisz jeszcze na jakim oleju je¼dzisz

Samochód zakupiony oko³o 3,5 miesi±ca temu i w baga¿niku poprzedni w³a¶ciciele zostawili oko³o pó³ litra oleju SYNTETYCZNEGO - czyli wnioskuje ¿e taki oni leli.
Zaraz po kupnie samochód odstawiony do mechanika w celu standardowych przegl±dów / napraw po zakupie samochodu u¿ywanego. Mechanik wymieni³ olej na PÓ£SYNTETYCZNY.

...bo je¿eli lejesz syntetyk to najtañszym kosztem mo¿na by by³o przej¶æ na pó³syntetyk w ostateczno¶ci na minera³ ale przy tym przebiegu minera³u nie polecam

A czy mo¿esz mnie o¶wieciæ (bo jak zwykle jestem nie doinformowany albo leniwy ¿eby poszukaæ ) co ma na celu takie przej¶cie z oleju na olej - jakie s± tego korzy¶ci
tzn. im ¿adszy olej tym lepiej dla silnika zw.³aszcza w zimie poniewa¿ wszystkie czê¶ci zostaj± wczesniej smarowane ale je¿eli twój mechanik wla³ ci pó³syntetyk to albo nie wiedzia³ jakim olejem jest auto zalane albo zauwa¿y³ ¿e silnik jest ju¿ lekko zroszony olejem i zala³ gêstszy

NAPRAWIONE

W koñcu podj±³em mêsk± decyzjê i odda³em samochodzik do mechanika - jemu te¿ nale¿a³ sie prezent na ¶wiêta mimo tego ¿e by³ nieco niepos³uszny

Zrobione:
* wymieniona uszczelka pod g³owic± (uszczelka Elring)
* wymienione uszczelniacze zaworów
* dotarte zawory
* wyprostowana g³owica ( tutaj na moje pytanie czy g³owica by³a planowania mechanik u¿y³ okre¶lenia ¿e zosta³a wyprostowana - g³owica zosta³a oddana przez mojego mechanika do warsztatu zajmuj±cego siê regeneracj± silników wiêc mam nadziejê ¿e "wyprostowana" oznacza to samo co planowana)

Wszystko zrobione w ci±gu nieca³ych 2 dni

Efekt:
nie cieknie (jak narazie)

Najwiêksz± niespodziank± by³ koszt naprawy - 350 zl - gest z okazji ¦wi±t
Mnie te¿ czeka taki remont i zastanawiam siê czy ta cena nie by³a po znajomo¶ci, bo nie wiem ile mam szykowaæ pieniêdzy.
roberto alvarez, jaki masz stan oleju po naprawie, sprawdza³es ?

jaki masz silnik w tym lanku ?

350 z³ to chyba normalna cena, bo koszt uszczelki to 40 z³, planowanie jakies 30, tak¿e 280 z³ za robote to chyba wystarczaj±ca kwota.
szeryf42 wys³a³em Tobie wiadomo¶æ na PW

..jaki masz stan oleju po naprawie
Co rozumiesz przez to pytanie?
Co do sprawdzania to tak raz na tydzieñ sprawdzam jak to wygl±da na bagnecie - przez te 4 miesi±ce (kolo 4 ty¶ przejechane w tym czasie) uby³o mo¿e z jakie¶ 3mm na bagnecie.

Cytat: jaki masz silnik w tym lanku ?
1.5 SOHC, benzyna,gaz
bo tu kolega mia³ przypadek, ¿e mechanik mia³ mu zrobiæ zawory, a poprostu wla³ oleju ponad stan zeby je uciszyc i tyle. pytam czy sprawdza³e¶ olej po odebraniu auta od mechanika?
Ehhhhh ....

350 z³ to chyba normalna cena, bo koszt uszczelki to 40 z³, planowanie jakies 30, tak¿e 280 z³ za robote to chyba wystarczaj±ca kwota.
1. Powiedz, gdzie masz planowanie w DOBRYM zakladzie za 30PLn, to bede tam kazda glowice wysylal
2. DOlicz jeszcze
a) olej
b) plyn chlodniczy
i powiedz mi ile zostaje na robocizne ? Moim zdaniem wzial baaaardzo malo. Nie wspominajac o tym, ze po zdjeciu paska rozrzadu, tez powinien byc wymieniony :/
bo tu kolega mia³ przypadek, ¿e mechanik mia³ mu zrobiæ zawory, a poprostu wla³ oleju ponad stan zeby je uciszyc i tyle. pytam czy sprawdza³e¶ olej po odebraniu auta od mechanika?
Ja sie pytam - jakim cudem mu nie wywalalo w takim razie oleju przez odme? I wogole co ma do rzeczy wlanie oleju ponad stan, do stukania popychaczy?
Cytat:
2. DOlicz jeszcze
a) olej
b) plyn chlodniczy
.......Nie wspominajac o tym, ze po zdjeciu paska rozrzadu, tez powinien byc wymieniony :/

a) olej - dosta³ ode mnie
b) p³yn ch³odniczy - dosta³ ode mnie

Pasek rozrz±du przed by³ jakie¶ 3ty¶ km przed napraw± wycieku zmieniany i zdaniem mechanika nie by³o potrzeby dawaæ nowego
ja za sama uszczelke + wszystkie zimeringi i inne razem z planowaniem i czesciami zaplacilem 900 z³
Cytat:
2. DOlicz jeszcze
a) olej
b) plyn chlodniczy
.......Nie wspominajac o tym, ze po zdjeciu paska rozrzadu, tez powinien byc wymieniony :/

a) olej - dosta³ ode mnie
b) p³yn ch³odniczy - dosta³ ode mnie

Pasek rozrz±du przed by³ jakie¶ 3ty¶ km przed napraw± wycieku zmieniany i zdaniem mechanika nie by³o potrzeby dawaæ nowego
Tego nie pisales
A pasek - sa rozne szkoly, moim zdaniem po kazdorazowym zdjeciu paska powinno sie go wymienic niezaleznie od przebiegu
Proszê mi powiedzieæ co to jest planowanie. Bo mój mechanik powiedzia³, ¿e bêdzie wiedzia³ czy ma to zrobiæ , czy nie jak zdejmie uszczelk±.
co to jest planowanie szlifuje sie slowice w celu zniwelowania nierownosci
co to jest planowanie szlifuje sie slowice w celu zniwelowania nierownosci

nie zawsze jest taka potrzeba ale w nowoczesnych silnikach gdzie jest ma³y zapas tolerancji unikaja planowania niektórzy mechanicy
co to jest planowanie szlifuje sie slowice w celu zniwelowania nierownosci

nie zawsze jest taka potrzeba ale w nowoczesnych silnikach gdzie jest ma³y zapas tolerancji unikaja planowania niektórzy mechanicy
ZAWSZE powinno sie planowac glowice wlasciwie Chyba ze w warsztacie szlifujacym powiedza ze jest roanw, co sie rzadko raczej zdarza
Dokladnie powinno sie planowac. Jesli zaklad jest dopbry to nie zetnie ci 0,5 cm glowicy Oczywiscie w nieskonczonosc planowac nie mozna ale ile razy zmieniamy uszczelke pod glowica?:> A nawet jak juz tolerancja sie konczy to sa grubsze uszczelki takze bez przesadyzmu
Za robociznê wraz z czê¶ciami zap³aci³em 505 z³. Oczywi¶cie bez planowania, bo podobnie¿ nie trzeba by³o.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •