Graczem będąc…
Witam. Po wlaniu plynu chlodniczego moge na nim pojezdzic max 2 dni bo znow pusto. zauwazylem ze taka sprawa sie dzieje w okresie zimowym. W letnim fakt, ubywa ale nie tak szybko. Widzialem juz podobne problemy na forum. nagrzewnice raczej mam w porzadku wiec nie mam pojecia co sie dzieje.

Tam gdzie plama, to kapie p³yn.

Tu chyba wyciekal wczesniej, ale przestal.
Lanos 99r, 1.5 16V
Na moje oko leje pompa wody.
nieszczelno¶æ na przewodach walniêta nagrzewnica dok³adnie nie widaæ mog³a isc uszczelka korka pêk³ zbiorniczek
Na zdjêciach wygl±da jakby siê la³o z termostatu.
albo gdzie¶ opaska ¶ci±gaj±ca przecie³a przewod
Witam! Mam bardzo podobny problem.
Dosta³em autko w pa¼dzierniku i wszystko z ogrzewaniem by³o OK poza tym, ¿e baardzo powoli ucieka³ p³yn. Ale samochód nie zostawia³ plam na chodniku i pod mask± te¿ nie wiele da³o siê zobaczyæ, tak¿e problem zosta³ zapomniany. Niemniej jednak w po³owie pa¼dziernika wyjecha³em do Norwegii i tu zaczê³y siê schody. Zima od listopada i ogrzewanie chodzi³o non-stop na full. No i p³yn zacz±³ uciekaæ coraz szybciej, tak ¿e czasem raz na tydzieñ musia³em te 0,5-1l wlaæ. Zaznaczam, ¿e p³yn nigdy nie zamarz³. Nie by³oby w tym tragedii, gdyby nie fakt, ¿e ostatnio jest jeszcze gorzej. Ogrzewanie przesta³o dzia³aæ w do¶æ dziwny sposób. Mieszkam w górach i je¿d¿ê codziennie do pracy na szczyt góry. Kiedy podje¿d¿am, wszystko jest OK i ogrzewanie chodzi idealnie - tak jakby mu nic nie by³o. Kiedy natomiast zje¿d¿am z góry, temperatura na wska¼niku spada na sam dó³ i leci ch³odne (ale nie zimne) powietrze. Dodatkowo odkry³em, ¿e gdzie¶ musi nie¼le lecieæ mi p³yn, bo mam plamê pod samochodem. Dodam te¿, ¿e kiedy auto jedzie po równym terenie na trasie te¿ nie grzeje (prêdko¶æ +/- 80km/h) natomiast w mie¶cie grzeje (prêdko¶æ max 50km/h). Grzeje te¿ kiedy stoi w miejscu ale nie zawsze.
No i pytanie brzmi... CO MU JEST?
Rzecz jest dla mnie bardzo istotna, bo przez ostatni tydzieñ mamy tu ca³y czas -20 stopni w dzieñ i -25 w nocy tak¿e jest ch³odno w samochodzie
POMOCY!!! Co mam kupiæ i czy dam radê sam to zrobiæ je¶li jestem zupe³nie zielony w autkach?
poeta2000 na takie powolne ale systematyczne gubienie tego plynu, gdzie nie wiadomo co i jak bo niby nic nie cieknie a plynu nie ma pomogl mi drobny bajerek - K2 proszek do uszczelniania chlodni, wsypalem 1,5 zalecanej dawki i mam spokoj bo tak to raz na tydzien tak ze 250ml plynu musialem dolewac rowniez w lecie , tak samo nic nie cieklo nie zamarzalo, zaaplikowalem K2 i problemy sie skonczyly. Tak czy inaczej mozesz sprobowac preparat jest tani kosztuje kolo 7 zl (?) i dostaniesz go w co 2gim motoryzacyjnym - ewentualnie na zamowienie. Aplikuje sie dziecinnie prosto - uruchamiasz auto zeby troche pochodzilo i plyn sie nagrzal. gasisz auto, wsypujesz proszek (powinno byc pol fiolki, ja dalem tak 2/3) , zamieszasz, zakrecasz zbiornik odpalasz auto niech troche pochodzi. Preparat w niczym nie szkodzi instalacji LPG,, nic ci sie nie stanie a moze tylko pomoc.
http://allegro.pl/item519...proszek_ss.html
witam wie ktos moze czy idzie samemu ta pompe wodna wymienic?,bierze strasznie du¿o p³ynu ch³odniczego,i jak d³ugo moge na takiej pompie rozwalonej poje¿dziæ?
Wydaje mi siê ¿e nie mo¿na pompy wymieniæ bez rozbierania rozrz±du. Je¶li wiêc nie masz do¶wiadczenia to nie radzê samemu siê za to zabieraæ.
podwarunkiem ze bede uzupelnial plyn ,bo z tego co sprawdzalem to koszt 60zl tej pompy a ile moze wynie¶æ naprawa,acha jeszcze jedno czy moge tylko sama pompe,bo pasek zmienialem.
witam wie ktos moze czy idzie samemu ta pompe wodna wymienic?,bierze strasznie du¿o p³ynu ch³odniczego,i jak d³ugo moge na takiej pompie rozwalonej poje¿dziæ?
Sam jej raczej nie wymieniaj no chyba ze umiesz ja wymieniac.Jak bedziez wymienial pompe wody to przy okazji wymienia sie tez rozrzad. Nie radzilbym jezdzic na peknietej pompie bo moze dojsc do przegrzania co pozniej moze byc konsekwencja np wyminay uszczelki pod glowica.
sluchaj jak bede pilnowal teperatury na wskazniku plynu to moge delikatnie jeszcze pare dni pojezdzic bo u mechanikow kolejki dopiero na piatek mam termin dziennie robie okolo 50km..
Je¶li pasek zmiania³e¶ to ok, mo¿e zostaæ. A co z napinaczem?
nieruszalem napinacza
No to te¿ wypada³oby wymienic. Jaki przebieg ma auto?
156tys rocznik 2000r
sluchaj jak bede pilnowal teperatury na wskazniku plynu to moge delikatnie jeszcze pare dni pojezdzic bo u mechanikow kolejki dopiero na piatek mam termin dziennie robie okolo 50km..
NAPINACZ PASKA ROZRZ¡DU + ROLKA PROWADZ¡CA PASEK ROZRZ¡DU komplet okolo 170 zl jak Ci sie uda to znajdziesz tez taki z Pompa wody.
a koszt wymiany mi krzyknal dzisiaj lacznie 500stówek..przyzwoicie?
Niestety musisz siê liczyc z kosztami. Sama wymian paska to za ma³o przy tym przebiegu.
Najlepiej podjed¼ do jakiego¶ warsztatu i zapytaj o cenê.
dzieki tak zrobie milego dnia..
a koszt wymiany mi krzyknal dzisiaj lacznie 500stówek..przyzwoicie?
Mysle ze chyba tak. A jaki masz w ogole przebieg???
A jaki masz w ogole przebieg???
156tys rocznik 2000r
Sorki nie zauwazylem ze napisales jaki przebieg .Sluchaj ja mam ten sam rocznik ale mniejszy przebieg o 25 tysiecy wczoraj bylem u mechanika i po zajzeniu pod samochod widac na pompie wody taki zielonkawy nalot takjakby "plesn" z wyraznym peknieciem.W zbiorniczku wyrownawczym plynu kapeczke doslownie. I wymieniany bedzie rorzad + pompa ponadto poprosilem go jeszcze o sprawdzenie calego ukladu co rowna sie ze zdjeciem chlodnicy sprawdzeniem rezstora odpowiadajacego za wlczanie sie wiatraka chlodnicy, do tego przepustowosc uklady doprowadzajacych chlodziwo.
Ja np zrobilem taki blad ze w lato dolewalem sobie wody co troche i przyszedl mroz i pompka pekla
Bo tak jak kiedy¶ Bradley pisa³, trzeba usuwaæ skutki wycieków, i to niezale¿nie jaki p³yn nam ucieka. Samo dolewanie niestety pomo¿e tylko chwilowo.
spytam sie jeszcze raz jak bede pilnowal plynu i teperatury to moge do piatku pojezdzic?