Graczem bÄdÄ câŚ
Witam.Mam problem z moim Lanosem mianowicie jakiś czas temu wymieniłem uszczelkę pod głowicą bo ciekł olej po bloku przejechałem 1tys kilometrów i dokręciłem ja jeszcze raz.Teraz mam przejechane około 3tys kilometrów po remoncie i widzę że sączy się płyn z pod uszczelki od strony skrzyni biegów.Co można z tym zrobić,czy wlać płyn-proszek uszczelniający czy może ją jeszcze spróbować dociągnąć?Proszę o jakieś sugestie:)
Koreczek, opisz w jakiej kolejności dokręcałeś śruby i jakim momentem? głowica była planowana?
[ Dodano: 2009-09-20, 21:07 ]
czy wlać płyn-proszek uszczelniający
NIE!
Głowica nie była planowana bo nie było potrzeby była równa,jeśli chodzi o dokręcanie to zgodnie z podaną instrukcją w książce od Lanosa kolejność śrub siła 20Nm potem 3x60+10 oczywiście stopni.
Koreczek jak mogłeś przykręcić głowicę wcześniej jej nie planując już wiesz dlaczego uszczelke Ci wywala .. za każdym razem jak sie to rozbiera to sie sprawdza szczelność głowicy i planuje, czeka Cie robota od początku
ja robilem w swoim lanim 1.5 8v nie dawno uszczelke pod głowica w ASO Daewoo i nie planowali głowicy byla sprawdzana i idealnie gładka tylko pozadnie wyczyszczona wymienili tylko wiec uszczelke i przy okazji rozrzad i juz zrobilem 4 tys i nic nie wycieka wszytko gra
ale za to mam problem z uszczelka pod klawiatura caly czas puszcza... wymieniam lekko przykrecam pozniej delikatnie dokrecam i puszcza... kiedys odrazu na sile i poszło tak samo... jak ma ktos metode niech pomoże
a kolego Koreczek nigdy sie głowicy pozniej nie dokreca!!! bo mozna spierniczyc jeszcze gorzej niz bylo... dokrecalo sie kiedys ale w maluchach!!!
djpedro, uszczelki Elring są bardzo dobre , co do Twojej głowicy szlif napewno miała inne czyszczenie w grę nie wchodzi..
ten szef zmiany powiedzial ze planowania głowicy nie bylo tyle wiem ok kupie ta co mowisz i zobacze czy bedzie smigac dobrze ;D jak ja dokrecic odrazu na siłe ? czy lzej a pozniej dokrecic ?
Ja też wymieniałem uszczelke pod głowicą i nie trzeba było planować głowicy,był lekki wyciek w standartowym miejscu nad kolektorem wydechowym,ale ważne jest aby znać historie silnika ile razy była już wymieniana uszczelka bo śruby mogą być użyte tylko raz i przy kolejnej wymianie uszczelki należy dać nowe śruby,
[ Dodano: 2009-09-21, 00:08 ]
sorki,pod kolektorm wydech.
djpedro wiem, że śruby dekla przykręca się w odpowiedniej kolejności i raz a porządnie .. poszukaj w necie pewnie znajdziesz jaka jest kolejność odkręcania i dokręcania dekla.. i pamiętaj, że w zależności od tego czy dekiel plastikowy czy metalowy są różne uszczelki
djpedro wiem, że śruby dekla przykręca się w odpowiedniej kolejności i raz a porządnie .. poszukaj w necie pewnie znajdziesz jaka jest kolejność odkręcania i dokręcania dekla.. i pamiętaj, że w zależności od tego czy dekiel plastikowy czy metalowy są różne uszczelki
Że się głowice w kolejnosci dokręca to wiem, ale o deklu nie słyszałem. Mój mechanior mi powiedział (nie nawidzę tego stwierdzenia), że plastikowy dekiel na klawiaturze bedzie podciekał, bo "ten typ tak ma"
a kolego Koreczek nigdy sie głowicy pozniej nie dokreca!!! bo mozna spierniczyc jeszcze gorzej niz bylo... dokrecalo sie kiedys ale w maluchach!!!
Widać są rózne szkoły, bo ja miałem po kapitalce i przejechaniu 1,5kkm dociąganą uszczelkę pod głowicą.
irys30 ja mam plastikową pokrywę i nie cieknie więc ten typ tak nie ma tylko trzeba wiedzieć jak dokręcić żeby było dobrze .. i na pewno dekiel przykręca się w odpowiedniej kolejności .. z niektórymi uszczelkami nawet dają taką wkładkę z rysem, na którym jest wszystko ponumerowane ..
irys30 ja mam plastikową pokrywę i nie cieknie więc ten typ tak nie ma tylko trzeba wiedzieć jak dokręcić żeby było dobrze .. i na pewno dekiel przykręca się w odpowiedniej kolejności .. z niektórymi uszczelkami nawet dają taką wkładkę z rysem, na którym jest wszystko ponumerowane ..
Poszukam w takim razie, jak to jest w legii i może mi się uda.
Ostatnio zauważyłem niewielki ubytek płynu chlodniczego. Tak z 1,5cm w pojemniku wyrownawczym w ciagu miesiąca. Sprawdziłem wszystkie przewody i każdy był suchy. 3 miesiące temu wymieniany był rozrzad i uszczelka pod glowica. Znajomy poradził abym dokrecil glowice bo po 1000km od wymiany uszczelki mogły powstać niewielkie luzy. Jak odnieść się do tej rady. Z jaka siła dokrecic śruby?
GreeN_DG nie ma takiej możliwości żeby dociągać głowicę po raz kolejny ma być dociągnięta odrazu po założeniu UPG a nie po 1000 jakieś dociągania, a wycieku płynu tak łatwo nie znajdziesz, wycieki na ciepłym silniku szybko odparowują a co do UPG nie masz mazi na korku wlewu oleju
Jakiej mazi i co ona może oznaczać?
Ta maź wygląda podobnie do majonezu.
Oznacza dwie możliwości:
- płyn chłodniczy dostaje się do oleju.
- jeździsz na krótkich dystansach i ciepłe powietrze w silniku sie skrapla.
Podobno nie dotyczy Opli Astra II na benzynkę.
Podobno nie dotyczy Opli Astra II na benzynkę.
silnika 1,6 8v dotyczy napewno
silnika 1,6 8v dotyczy napewno Jesli chodzi o majonez to dotyczy w 100% Z tym że panuje opinia że tak ma być.