Graczem będąc…
Musze wymieniæ mocowanie amortyzatora przód (poduszki z ³o¿yskiem) a przy okazji amortyzatory i odboje. Czy jest mo¿liwe wykonanie tego bez demonta¿u McPersona. Je¶li kto¶ to robi³ proszê o poradê. Zale¿y mi by nie rozpinaæ koñcówek dr±¿ków i pó³osiek.
musisz wyci±gn±æ ca³± kolumnê mcpersona,jezeli nie masz ¶ci±gaczy do sprêzyn to daj sobie spokój
Musze wymieniæ mocowanie amortyzatora przód (poduszki z ³o¿yskiem) a przy okazji amortyzatory i odboje. Czy jest mo¿liwe wykonanie tego bez demonta¿u McPersona. Je¶li kto¶ to robi³ proszê o poradê. Zale¿y mi by nie rozpinaæ koñcówek dr±¿ków i pó³osiek.
same ³ozyska skrêtne (górne poduszki) mo¿esz wymieniæ bez demonta¿u kolumny, musisz mieæ ¶ci±gacz do sprê¿yn. je¶li masz gazowe amorki, jest ³atwiej, bo gaz zawsze wypycha je do góry i ³atwiej wszystko posk³adaæ. jesli masz olejowe mo¿e bêdzie potrzebowa³ kogo¶, ¿eby je przytrzymaæ u góry, ale mo¿na tez poradziæ sobie samemu. jesli chcesz wymieniæ tak¿e amorki to mozliwe, ¿e trza demontowaæ ca³± kolumnê.
jesli chcesz wymieniæ tak¿e amorki to mozliwe, ¿e trza demontowaæ ca³± kolumnê. Niestety trzeba demontowaæ Mcphersona przy wymianie amorów. I nie tyle bez ¶ci±gacza sobie nie poradzisz (bo rozebraæ - rozbierzesz, o ile sprê¿yna Ci zêbów nie wybije jak ju¿ ¶ruby j± puszcz±), tylko musisz mieæ ¶ci±gacz (¶ciskacz) do sprê¿yn, ¿eby móc je ponownie za³o¿yæ na nowych amortyzatorach. Jak nie masz odpowiednich narzêdzi i nigdy tego nie robi³e¶ to faktycznie Cytat: daj sobie spokój . Mechanik za tak± wymianê nie policzy du¿o. Powodzenia i pozdr.
Mechanik chce 50 - 70 z³. za stronê. Widzia³em gdzie¶ manuala do wymiany poduszek w Astrze go¶ciu nie mia³ nawet ¶ci±gacza tylko poradzi³ sobie przy pomocy pasów z grzechotk± ale wymienia³ tylko poduszki. Wydaje mi siê ¿e po wyjêciu poduszki powinien byæ dostêp do amorka choæby nawet od góry (otwór dosyæ du¿y) - ale to tylko mi siê tak wydaje, st±d moje pytanie czy kto¶ ju¿ to robi³. ¦ciskacze do sprê¿yn mam.
Widzia³em gdzie¶ manuala do wymiany poduszek w Astrze go¶ciu nie mia³ nawet ¶ci±gacza tylko poradzi³ sobie przy pomocy pasów z grzechotk± ale wymienia³ tylko poduszki.
Chodzi Tobie pewnie o ten manual...
No, w³a¶nie trochê mi o to chodzi³o. Z niezbêdnej ciekawo¶ci zadam pytanie: Pietro "Jeste¶ mechanikiem? Bo dzisiejszy mechanik to musi byæ go¶æ na B.WYSOKIM poziomie. Pe³en
Nie... nie jestem mechanikiem Przez parê lat trochê siê Lanosów i ich fochów "nauczy³em", wiêc w miarê mojej wiedzy i mo¿liwo¶ci, staram siê pomagaæ innym
Ps. jak to ju¿ kto¶ tu kiedy¶ ³adnie napisa³, jako dobry mechanik zapewne nie mia³bym zbyt wiele czasu, aby jeszcze siedzieæ na forum i siê udzielaæ
Ponawiam moje wcze¶niejsze pytanie . Wdziêczny je¿eli kto¶ doradzi.
Witam!tydzieñ temu zmienia³em poduszkê mocowania amortyzatora i sworzeñ dolny wahacza.musia³em wyj±æ ca³± kolumnê.odkrêcasz normalnie koñcówkê dr±¿ka najlepiej ¶ci±gaczem do koñcówek ¶ci±gasz j± pó¼niej z do³u odkrêcasz sworzeñ wahacza te¿ ¶ci±gasz,odkrêcasz z góry poduszkê 3 ¶ruby.odkrêcasz pó³o¶(du¿a nakrêtka)i wyjmujesz ca³± kolumnê pó¼niej ¶ci±gaczami do sprê¿yn ¶ciskasz sprê¿yny maksymalnie i odkrêcasz poduszkê montujesz now± i wk³adasz z powrotem ca³± kolumnê skrêcasz itd.zobacz jak sworzeñ wahacza(dolny)i koñcówka dr±¿ka.
jak koñcówka bêdzie ciê¿ko schodzi³a to przypadkiem nie wal m³otkiem za³atw ¶ci±gacz i pójdzie na pewno.
Jest to prosta czynno¶æ.najlepiej mieæ kogo¶ pod rêk± do pomocy,szczególnie przy wk³adaniu sworznia dolnego i ca³ej kolumny:)
jak pomog³em to daj punkcik:)
Z do¶wiadczenia wiem ¿e bardzo czêsto zdarza siê, ¿e po odkrêceniu ³o¿ysk i ponownym ich skrêceniu zwykle po nied³ugim czasie okazuje siê ¿e ³o¿ysko zaczyna "wyæ" spowodowane to jest tym ¿e bie¿nie ³o¿yska w jaki¶ tam sposób s± u³o¿one-wyrobione a po ponownym skrêceniu raczej nie trafi siê w to samo miejsce i ³o¿yska szybko ulegaj± uszkodzeniu.
Dlatego upieram siê by próbowaæ wymiany poduszek i amorków bez demonta¿u kolumny.
Mój lanos ma ju¿ ponad 170 tys. i ³o¿yska oryginalne narazie bez luzów i ³adnie cichutko siê krêc± my¶lê ¿e powinny jeszcze do¶æ d³ugo wytrzymaæ.
Dlatego chcia³bym dowiedzieæ siê czy kto¶ próbowa³ tak robiæ i z jakim efektem.
a ja mam takie pytanie jak nazywa sie ta czê¶æ co jest przymocowana od góry trzema ¶rubami w srodku ma amoryzator a od do³u jest sprêzyna a jak sie zdejmie dekiele to jest w srodku jeszcze ³o¿ysko bo musze to wymienic a nie wiem jak to sie nazywa
chyba pytasz o mocowanie amortyzatora, w którym siedzi poduszka i ³o¿ysko
Tak na trzy ¶ruby od góry
http://www.allegro.pl/ite..._stary_typ.html
a w³asnie super i do tego niedaleko mnie
A maszmoze chwilke i powiesz mi po co tam jest lozysko co tam sie obraca przecie¿ w "dziurze" wchodzi teleskop i mocowany jest srub± 14 lub 15 k± nie rozumie tego
na ³o¿ysku obraca siê przykrêcony amortyzator, przecie¿ podczas skrêcania ko³em amortyzator skrêca lub rozkrêca siê na sprê¿ynie.
niedziw sie wcze¶niej mai³em malucha i tam nie by³o ³ozyska tylko sprê¿yna pod³adka gumowa i teleskop przymocowany do karoserii
w maluchu to mia³e¶ resor z przodu.
a to o czym mówisz to by³o z ty³u, w lanosie te¿ nie ma z ty³u takiej poduszki z ³o¿yskiem bo ko³a s± na sta³e.
A ja mam takie pytanie..
Pisa³i¶cie wcze¶niej, ¿e poduszkê mo¿na wymieniæ bez demontarzu ca³ego McPersona i OK...
<b>Zeby to zrobiæ, w pewnym momencie trzeba odkrêciæ poduszkê od amortyzatora....
Tam pod plastikow± kopu³k± na poduszce jest ¶ruba i koñcówka amorka z wy¿lobieniem na klucz (chyba 10), ¶ruba 19. I nie mam pomys³u jak to odkrêciæ, które przyblokowaæ i jak, bo jak bym nie próbowa³ to amortyzator siê obraca razem ze ¶rub±....
[/b]
Reszta jest oczywista. Chyba. Jesli piszê co¶ zle to proszê o korekte.
¦ciskamy sprê¿ynê sci±gaczem,
odkrêcamy 3 ¶ruby mocowania poduszki
Wciskamy amortyzator
Podmieniamy poduszki
Skrêcamy.
Jak kto¶ wie jak pomóc to bêdê bardzo wdziêczny....
Nie wyobra¿am sobie jak to wymieniæ bez wyci±gniêcia na zewn±trz.
Wymienia³em amorki w zesz³ym roku i troszkê zabawy by³o.
Aby odkrêciæ poduszkê od amortyzatora to tak jak piszesz imbus 10 i klucz 19, ale.....
Na imbus 0,5metrowa rurka o ma³ej ¶rednicy
Na klucz 19 podobnie xD
a przy wymianie amorków to b. dobre imad³o i klucz 60
Z tego co wiem to imbus to klucz w kszta³cie sze¶ciok±ta ewentualnie ¶ruba z wyciêciem na taki klucz. A tam jest ju¿ sze¶ciok±t do na³o¿enia klucza 10 i zastanawiam siê jak to przyblokowaæ, ¿eby móc krêciæ du¿± ¶rub± lub odwrotnie. Jak przyblokowaæ du¿a ¿eby krêciæ ma³±.
klucz oczkowy odgiêty 19 i nasadka 10
Faktycznie, imbus 10 by³ chyba przy Bilstainach jak montowa³em, i jeszcze jak zmieniali¶my amorki w Clio - bajka w porównaniu do lanosa